Chodzi o przetarg na 20 nowoczesnych pociągów, mogących osiągać prędkość ponad 200 km na godz. Pociągi te mają jeździć na trasie Kraków - Warszawa - Gdańsk. Nowy tabor umożliwi pokonanie tej trasy w blisko 5 godz.
Jak poinformowała rzeczniczka, przewoźnik zakłada, że koszt inwestycji to ok. 2 mld 481 mln zł netto. Kwota ta obejmuje dostawę pociągów wraz z usługami utrzymania technicznego.
Cena jaką za jeden skład pociągu oferuje Alstom to 20 mln euro. Koszty budowy i utrzymania zaplecza technicznego - 30 mln euro. Stawkę utrzymania pociągu za jeden kilometr oszacowano na 1,95 euro. Jak poinformowała rzeczniczka, konsorcjum zadeklarowało, że pierwsze osiem składów dostarczy w ciągu 960 dni od dnia wejścia w życie umowy.
Termin składania ofert był zmieniany. W marcu br. spółka przesunęła go o pół roku argumentując, że wnioskowały o to zainteresowane konkursem firmy.
PKP Intercity wciąż nie zgromadziło środków na zakup pociągów. Połowa kwoty ma pochodzić z funduszy unijnych, a reszta z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. "Umowa w sprawie kredytu jest obecnie w ustaleniach międzyresortowych" - powiedziała Sitkowska.
Brutalne zbrodnie, zuchwałe kradzieże, tragiczne wypadki. Zobacz, jak wygląda prawda o kryminalnej Małopolscekryminalnamalopolska.pl
60 tysięcy złotych do wygrania.Sprawdź jak. Wejdź nawww.szumowski.eu
Najświeższe relacje, najnowsze informacje z Mistrzostw Świata w siatkówce 2010www.trzeciset.polskatimes.pl
