https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków: do Gdańska dojedziemy PKP w pięć godzin?

Tomasz Bolt
Jedna oferta - od konsorcjum, którego liderem jest włoski Alstom - wpłynęła w przetargu na szybkie pociągi dla PKP Intercity - poinformowała rzeczniczka przewoźnika Małgorzata Sitkowska. Teraz oferta będzie analizowana pod kątem zgodności z warunkami zamówienia. Jednak nawet jeśli oferta spełni warunki formalne, to nie wiadomo kiedy szybkie pociągi trafią do Polski. Spółka wciąż zbiera środki na tę inwestycję.

Chodzi o przetarg na 20 nowoczesnych pociągów, mogących osiągać prędkość ponad 200 km na godz. Pociągi te mają jeździć na trasie Kraków - Warszawa - Gdańsk. Nowy tabor umożliwi pokonanie tej trasy w blisko 5 godz.

Jak poinformowała rzeczniczka, przewoźnik zakłada, że koszt inwestycji to ok. 2 mld 481 mln zł netto. Kwota ta obejmuje dostawę pociągów wraz z usługami utrzymania technicznego.

Cena jaką za jeden skład pociągu oferuje Alstom to 20 mln euro. Koszty budowy i utrzymania zaplecza technicznego - 30 mln euro. Stawkę utrzymania pociągu za jeden kilometr oszacowano na 1,95 euro. Jak poinformowała rzeczniczka, konsorcjum zadeklarowało, że pierwsze osiem składów dostarczy w ciągu 960 dni od dnia wejścia w życie umowy.

Termin składania ofert był zmieniany. W marcu br. spółka przesunęła go o pół roku argumentując, że wnioskowały o to zainteresowane konkursem firmy.

PKP Intercity wciąż nie zgromadziło środków na zakup pociągów. Połowa kwoty ma pochodzić z funduszy unijnych, a reszta z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. "Umowa w sprawie kredytu jest obecnie w ustaleniach międzyresortowych" - powiedziała Sitkowska.

Brutalne zbrodnie, zuchwałe kradzieże, tragiczne wypadki. Zobacz, jak wygląda prawda o kryminalnej Małopolscekryminalnamalopolska.pl

60 tysięcy złotych do wygrania.Sprawdź jak. Wejdź nawww.szumowski.eu

Najświeższe relacje, najnowsze informacje z Mistrzostw Świata w siatkówce 2010www.trzeciset.polskatimes.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sagi
Ale czy nasze tory zdadzą egzamin ? Czy to będzie wielki niewypał ponieważ okaże się iż trzeba zmodernizować torowiska. Co pociągnie za sobą kolejna wojnę biurokrtyczna i napcha co sprytniejszym kieszenie ......
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska