https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Dwa kierunki wrócą na ul. Białoprądnicką

Piotr Rąpalski
W poniedziałek, 22 listopada, w godzinach popołudniowych, na ulicę Białoprądnicką powróci ruch dwukierunkowy – informuje wykonawca linii tramwajowej do Górki Narodowej. Oznacza to, że kierowcy jadący od północy będą mieli dodatkową trasę dojazdową do ul. Opolskiej.

FLESZ - Zaćmienie Księżyca, meteory i planety: jesienna obserwacja nieba

od 16 lat

Ruch dwukierunkowy na ul. Białoprądnickiej poprowadzony będzie już po nowym fragmencie jezdni, powstałym w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Udrożnienie ulicy znacznie ułatwi dojazd do ul. Opolskiej i dalej w kierunku Śródmieścia dla kierowców jadących od północy miasta. Obecnie muszą oni korzystać z trasy poprowadzonej ulicami Zielińską, Pachońskiego i Wyki.

Jednocześnie nadal nieprzejezdna będzie ul. Nad Sudołem. Przez miesiące zimowe wykonawca będzie kontynuował tam roboty związane z budową dwóch konstrukcji estakadowych nad doliną potoku Sudoł.

Warto wiedzieć, że odcinek jezdni, którym od najbliższego poniedziałku będą się poruszać kierowcy w obu kierunkach, to fragment nowej ulicy Pachońskiego, która powstaje równolegle do linii tramwajowej. Szerokiemu na 7,5 m torowisku towarzyszyć będzie jezdnia – brakujące ogniwo w ul. Pachońskiego – o szerokości między 6 a 6,5 m, gdzie zmieści się po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Nowy układ drogowy przejmie ruch tranzytowy m.in. z ulicy Białoprądnickiej, która ma szanse na powrót stać się uliczką o charakterze osiedlowym. Łącznie, nowa ulica Pachońskiego od skrzyżowania z Trasą Wolbromską do skrzyżowania z ul. Mackiewicza i Siewną, będzie miała niecałe 1,5 km długości.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gregory
No mnie akurat tramwaj robi dużą różnicę. Tramwaj jedzie po własnym torowisku i nie stoi w korkach. Jadąc autobusem, nie ma takiego komfortu, a umówmy się, na Prądniku trochę korków jest i są częste opóźnienia w kursach. Dlatego ja osobiście uważam, że tramwaj na Górkę Narodową to nie żadna fanaberia mieszkańców a myślenie w kierunku poprawy jakości życia :) Zdecydowanie jestem za tym tramwaje!!!
G
Gość
19 listopada, 13:25, Zbigniew Rusek:

Po co torowisko ma mieć aż 7,5 metra szerokości? 6 metrów zapewnia swobodne mijanie się tramwajów, natomiast przydałoby się, by jezdnia miała 7 metrów, gdyż AUTOBUS potrzebuje pasa ruchu o szerokości 3,5 metra. Autobus jest SZERSZY od tramwaju.

Po co W OGÓLE ciągnąć tramwaj przez Opolską? Czy faktycznie mieszkańcom tej Górki robi taką różnicę, czy do centrum dojadą autobusem, czy tramwajem? Czego oni spodziewają się po tym tramwaju?

Sieć tramwajowa nie powinna być już dalej rozbudowywana "na zewnątrz"; to, co jest -- niech sobie będzie, ale ciągnięcie nowych torów wydaje się nonsensowne ze względu na koszta; o wiele praktyczniej byłoby dać nową, 4-pasmową ulicę, zamiast tramwaju. Przecież autobusowi też byłoby łatwiej przejechać, nie tylko samochodom.

Z
Zbigniew Rusek
Po co torowisko ma mieć aż 7,5 metra szerokości? 6 metrów zapewnia swobodne mijanie się tramwajów, natomiast przydałoby się, by jezdnia miała 7 metrów, gdyż AUTOBUS potrzebuje pasa ruchu o szerokości 3,5 metra. Autobus jest SZERSZY od tramwaju.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska