https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Elektryczne hulajnogi zostawiane byle gdzie. Mają trafić na specjalne stacje. Jest decyzja radnych

Piotr Ogórek
Elektryczne hulajnogi są coraz bardziej popularne. W Krakowie działają już dwie firmy, które wypożyczają je na minuty. System wypożyczania działa jednak tak, że użytkownicy pozostawiają hulajnogi byle gdzie - na środku chodnika czy ścieżki rowerowej, a czasem nawet na ulicy. Jak zwykle, przepisy prawa nie nadążają za rozwojem technologicznym. W środę radni zdecydowali, że w mieście powinna powstać gęsta sieć stacji, gdzie hulajnogi będzie można wypożyczyć, zostawić i naładować.

W Krakowie działa już rodzime Hulaj oraz Blinkee (wypożycza też skutery elektryczne), które oferują hulajnogi na minuty. Wkrótce do naszego miasta wejdzie też Lime, światowy potentat należący do Ubera i działający już w Warszawie. Pojawienie się kolejnych operatorów jest zapewne tylko kwestią czasu.

- Chodzi o uporządkowanie przestrzeni miejskiej z porzuconych hulajnóg. Dzięki niewielkim stacjom, o powierzchni jednego czy dwóch metrów kwadratowych, ale ich bardzo dużej liczbie, hulajnogi będzie można pobrać, zostawić i naładować baterie - mówi Łukasz Wantuch (Przyjazny Kraków), jeden z pomysłodawców uchwały.

Dokument przyjęty przez radnych jest skierowany do prezydenta Jacka Majchrowskiego. Ten wraz ze swoimi urzędnikami ma przygotować koncepcję powstania sieci stacji, we współpracy z prywatnymi firmami.

- Budową i powstanie stacji powinny się zająć firmy prywatne w wyniku dialogu technicznego. Ten powinien się toczyć w ramach prac specjalnie powołanego zespołu, w skład którego mogą wejść wszyscy zainteresowani - przedstawiciele firm, radni, urzędnicy, aktywiści czy dziennikarze - wylicza Łukasz Wantuch.

Elektryczne hulajnogi są problematyczne pod względem prawnym i interpretacji przepisów - czy hulajnogi traktować jako pieszych czy jako np. skutery elektryczne. Urzędnicy w Krakowie przymierzają się do tego, żeby e-hulajnogom zakazać jeździć po chodnikach, a być może także po ścieżkach rowerowych.

WIDEO: Mini cross, quad czy może elektryczna hulajnoga? Najlepsze motoprezenty na pierwszą komunię

Źródło: TVN Turbo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 maja, 20:29, Gość:

To gdzie mają jeździć

U siebie po podwórku

G
Gość
2019-05-09T15:31:52 02:00, Hutas:

Hulajnogi? A po co to komu? Zakazać poruszania się po mieście, bo przecież biednych pieszych straszo, kierowców stresujo (jak każdy, kto porusza się po mieście poza nimi). Winycj samochodów, poszerzać ulice, budować parkingi, podwyższać ceny biletów mpk, ulegać lobby taksówkarskiemu, regulować tańszych przewoźników, zakazywać tanich alternatyw. To droga dla Krakowa to bycia miastem na poziomie.

17 maja, 22:16, Gość:

Nie zapominaj o podwyższeniu opłat parkingowych!

I wincyj słópkoof nastawiać!

No i jest sierpień, od maja tylko więcej wypadków z hulajnogami, ostatnio poturbowane dziecko na plantach (strefa pieszych!). Wasza wizja miasta na poziomie jest taka, że każdy wjeżdża gdzie chce i czym chce, byle szybciej, po chodnikach i parkować gdzie się tylko zmieści?

G
Gość
2019-05-09T15:31:52 02:00, Hutas:

Hulajnogi? A po co to komu? Zakazać poruszania się po mieście, bo przecież biednych pieszych straszo, kierowców stresujo (jak każdy, kto porusza się po mieście poza nimi). Winycj samochodów, poszerzać ulice, budować parkingi, podwyższać ceny biletów mpk, ulegać lobby taksówkarskiemu, regulować tańszych przewoźników, zakazywać tanich alternatyw. To droga dla Krakowa to bycia miastem na poziomie.

Nie zapominaj o podwyższeniu opłat parkingowych!

I wincyj słópkoof nastawiać!

Y
Yolo
2019-05-09T15:31:52 02:00, Hutas:

Hulajnogi? A po co to komu? Zakazać poruszania się po mieście, bo przecież biednych pieszych straszo, kierowców stresujo (jak każdy, kto porusza się po mieście poza nimi). Winycj samochodów, poszerzać ulice, budować parkingi, podwyższać ceny biletów mpk, ulegać lobby taksówkarskiemu, regulować tańszych przewoźników, zakazywać tanich alternatyw. To droga dla Krakowa to bycia miastem na poziomie.

Hulajnogi po chodnikach, rowery won z miasta, poszerzać jezdnie, piętrowe parkingi! Bezpłatna komunikacja miejska! Właśnie tak. Jezdnie dla samochodów, chodniki dla pieszych!!!

H
Hutas
Hulajnogi? A po co to komu? Zakazać poruszania się po mieście, bo przecież biednych pieszych straszo, kierowców stresujo (jak każdy, kto porusza się po mieście poza nimi). Winycj samochodów, poszerzać ulice, budować parkingi, podwyższać ceny biletów mpk, ulegać lobby taksówkarskiemu, regulować tańszych przewoźników, zakazywać tanich alternatyw. To droga dla Krakowa to bycia miastem na poziomie.
o
olo
Nie mają już co robić radni? Wszystkie problemy miejskie rozwiązali? Powinni co najwyżej wprowadzić przepis, że hulajnoga pozostawiona w miejscu do tego nie przeznaczonym jest wywożona na wysokopłatny parking. To że użytkownicy zostawiają hulajnogi byle gdzie powinno być zmartwieniem ich operatorów. Niech sobie wprowadzają zmiany w regulaminie wypożyczeń. A nie zajmować opłacanych z publicznej kasy radnych...
G
Gość
To gdzie mają jeździć
B
B33zon
Fanpage firmh hulaj jest nieaktywny. Czyżby zawinęli się z miasta?
j
jedna nóżka ......
od hulajnogi niszczy się jedno biodro
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska