https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków Górka Narodowa. Listy i walka w obronie linii autobusowej 164. Jest odpowiedź urzędników

Piotr Rąpalski
Wideo
od 16 lat
Zgłosiła się do nas grupa mieszkańców, którzy obawiają się zmian na popularnej linii autobusowej 164. Zmiany mogłyby zostać wprowadzone wraz z otwarciem budowanej pętli na Górce Narodowej i zakończeniem przebudowy układu tramwajowego i drogowego Krowodrza Górka-Górka Narodowa. Napisali list, a Zarząd Transportu Publicznego im odpowiedział. Na razie urzędnicy uspokajają, ale coś wisi w powietrzu. Zakończenie inwestycji (tramwaje mają ruszyć we wrześniu) sporo zmieni w komunikacji miejskiej w Krakowie.

"Mieszkańcy Prądnika Białego protestują przeciwko skróceniu linii 164. Wysłaliśmy listy do Zarządu Komunikacji, w ciągu kilku dni podpisało się kilkuset mieszkańców, na razie bez odpowiedzi. O ile wiem, protesty dotyczą nie tylko naszego osiedla. Generalnie zmiany prowadzą do tego, że daje się nam tramwaj, ale pozbawia autobusu, który jedzie zupełnie inną trasą (164 jedzie Alejami Trzech Wieszczów, a tramwaj przez miasto i drugi w stronę Ronda Mogilskiego)" - napisała do nas Czytelniczka.

Pismo do ZTP:

Kraków Górka Narodowa. Listy i walka w obronie linii autobusowej 164. Jest odpowiedź urzędników

Urzędnicy z ZTP odpisali:

"W odpowiedzi na Pani korespondencję elektroniczną z dnia 25 czerwca 2023 roku w sprawie utrzymania linii 164 na dotychczasowej trasie po uruchomieniu linii tramwajowej do Górki Narodowej, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie uprzejmie informuje, że stara się dostosowywać funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej w Krakowie do potrzeb i oczekiwań mieszkańców. Musi przy tym uwzględniać możliwości operacyjne i taborowe Operatorów realizujących przewozy, jak i wielkość środków finansowych przeznaczonych na funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej w Krakowie w ramach Budżetu Miasta Krakowa.

Kwestia zmiany trasy linii 164 w związku z otwarciem trasy tramwajowej do Górki Narodowej jest jeszcze analizowana. ZTP jest świadome, że linia ta cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów i zapewnia bezpośredni dojazd do wielu ważnych celów podróży. Niemniej, głównym powodem zamiaru skrócenia trasy linii 164 jest uruchomienie nowej trasy tramwajowej do Górki Narodowej, a także fakt, że linia ta odnotowuje na swojej dotychczasowej trasie wiele zakłóceń w ruchu, co uniemożliwia prawidłową realizację rozkładu jazdy. Stąd między innymi rozważania dotyczące skrócenia jej trasy. Zakłada się, że w przypadku przekierowania linii 164 do innej końcówki, pasażerowie będą mieli zapewnioną obsługę komunikacyjną przez inne linie na odpowiednim poziomie."

Do sprawy odniosła się też Rada Dzielnicy Prądnik Biały:

Kraków Górka Narodowa. Listy i walka w obronie linii autobusowej 164. Jest odpowiedź urzędników
Kraków Górka Narodowa. Listy i walka w obronie linii autobusowej 164. Jest odpowiedź urzędników

Przypomnijmy, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride: przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego oraz przy powstającej pętli Górka Narodowa.

Najspokojniejsze kraje na świecie, zobacz zestawienie

od 16 lat

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Brajanusz
19 lipca, 12:36, Zdenek Smetana:

Tramwaj powinien mieć wszędzie priorytet i zielone światło.

Natomiast autobus powinien jak najczęściej ustępować tramwajom, zjeżdżając do krawężnika, na wąskich ulicach. A w ogóle powinno być więcej tramwajów a mniej autobusów, bo do obsługi potoku pasażerskiego, potrzeba dwa razy mniej prowadzących w tramwajach niż autobusach. Autobusy do Kielc i Tarnowa wysłać

19 lipca, 13:25, Zbigniew Rusek:

Kretynizm!!! Przecież to trmawaj hamując zwraca energile do sieci, natomiast trmawaj od hamowania i ruszania "co krok" trwoni olbrzymie ilości paliwa. Tramwaj im wolniej jedize, tym mniej zużywa prądu, natomiast autobus im SZYBCIEJ jedzie, tym mniej zużywa paliwa i mniej emituje spalin. Pieszy na jezdni powinien oznaczać RYK SYRENY AUTOBUSU!!!

Tramwaj powinien mieć wszędzie priorytet i zielone światło.

Natomiast autobus powinien jak najczęściej ustępować tramwajom, zjeżdżając do krawężnika, na wąskich ulicach. A w ogóle powinno być więcej tramwajów a mniej autobusów, bo do obsługi potoku pasażerskiego, potrzeba dwa razy mniej prowadzących w tramwajach niż autobusach. Autobusy do Kielc i Tarnowa wysłać, ewentualnie do twojego rusek Krosna.

Z
Zbigniew Rusek
19 lipca, 12:36, Zdenek Smetana:

Tramwaj powinien mieć wszędzie priorytet i zielone światło.

Natomiast autobus powinien jak najczęściej ustępować tramwajom, zjeżdżając do krawężnika, na wąskich ulicach. A w ogóle powinno być więcej tramwajów a mniej autobusów, bo do obsługi potoku pasażerskiego, potrzeba dwa razy mniej prowadzących w tramwajach niż autobusach. Autobusy do Kielc i Tarnowa wysłać

Kretynizm!!! Przecież to trmawaj hamując zwraca energile do sieci, natomiast trmawaj od hamowania i ruszania "co krok" trwoni olbrzymie ilości paliwa. Tramwaj im wolniej jedize, tym mniej zużywa prądu, natomiast autobus im SZYBCIEJ jedzie, tym mniej zużywa paliwa i mniej emituje spalin. Pieszy na jezdni powinien oznaczać RYK SYRENY AUTOBUSU!!!

Z
Zbigniew Rusek
Linia 164 powinna pozostac nienaruszona, a przyczyny korków nalezy likwidować (obecnie jest to Most Dębnicki - w remoncie, a stale są to złe sygnalizacje świetlne i w nadmiarze - złośliwie "czerwone fale" dla autobsuów, wąskie jezdnie, piesi na jezdni (autous powinin na pieszych trąbić, oraz powinno się budować przejścia podziemne i kładki), brak BUS-pasów w krytycznych miejscach). Autobusy powinny mieć "zielone fale" kosztem innych uczestników ruchu - nawet tramwajów, gdyż autobus hamujac marnotrawi ogromne ilosci paliwa, podczas gdy tramwaj hamując zwraca prąd do sieci.
M
Motorniczy
19 lipca, 12:36, Zdenek Smetana:

Tramwaj powinien mieć wszędzie priorytet i zielone światło.

Natomiast autobus powinien jak najczęściej ustępować tramwajom, zjeżdżając do krawężnika, na wąskich ulicach. A w ogóle powinno być więcej tramwajów a mniej autobusów, bo do obsługi potoku pasażerskiego, potrzeba dwa razy mniej prowadzących w tramwajach niż autobusach. Autobusy do Kielc i Tarnowa wysłać

Z. Rusek tango down

A
Andrzej
19 lipca, 10:26, W23:

Żądamy też zachowania 154! Uratujcie nasz autobus! Precz z obcymi z Krakowa!

Mieszkam dokładnie przy trasie gdzie 154 zniknie i... w ogóle mnie to nie obchodzi. Wolę tramwaj. Wszędzie nimi dojedzie co 10 min tam, gdzie to 154 jedzie co pół godziny i jeszcze kiśnie w korkach.

K
Karol
Mam nadzieję , że zgodnie z obietnicami w powakacyjnym rozkładzie jazdy MPK autobus linii 194 w kierunku z Łobzowa na pętlę XXX lecia będzie jechał przez przystanek Łokietka 01. To jest niedopuszczalne aby wszystkie autobusy z Łobzowa jechały przez Stachiewicza, a zmiana trasy linii 130 było zwykłą bezczelnością bo uwzględniała tylko interes mieszkańców Azorów.
Z
Zdenek Smetana
Tramwaj powinien mieć wszędzie priorytet i zielone światło.

Natomiast autobus powinien jak najczęściej ustępować tramwajom, zjeżdżając do krawężnika, na wąskich ulicach. A w ogóle powinno być więcej tramwajów a mniej autobusów, bo do obsługi potoku pasażerskiego, potrzeba dwa razy mniej prowadzących w tramwajach niż autobusach. Autobusy do Kielc i Tarnowa wysłać
W
W23
Żądamy też zachowania 154! Uratujcie nasz autobus! Precz z obcymi z Krakowa!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska