- Zmienia się wiadukt nad ulicą Grzegórzecką. Gotowe są nowe łuki i konstrukcja ścian. Wykonawcy przygotowują podłoże, na którym będzie można ułożyć tory kolejowe. Ostatnim etapem prac będzie rekonstrukcja fasady zewnętrznej obiektu. Użyty do tego zostanie oryginalny kamień, odzyskany z wcześniejszego wiaduktu - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Obecnie roboty związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką o drugą, dodatkową parę torów odbywają się od strony ul. Dietla. Przypomnijmy, że zabytkowy wiadukt został częściowo rozebrany, następnie poszerzony, a do odbudowy ścian wykorzystano cegły i kamienie, jakie pochodziły z rozbiórki historycznego obiektu. Wykonawcy robót podkreślają, że prace przebiegają pod nadzorem władz konserwatorskich.
W sąsiedztwie wiaduktu powstaje przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki. Tam prowadzone są prace wykończeniowe. Powstają też schody na przystanek z dwóch stron - przy ul. Grzegórzeckiej jak i na wysokości ul. Berka Joselewicza. W rejonie wiaduktu nad ul. Grzegórzecką na przystanek będzie można też wyjechać windami.
Ukończenie wielkiej inwestycji w centrum Krakowa coraz bliże...
Inwestycje kolejowe na Grzegórzkach realizowane są w ramach gigantycznego zadania za przeszło 1,2 mld zł, polegającego na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. W ramach tego zadania powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ul. Kopernika i Miodową. Budowane są też mosty kolejowe nad Wisłą. Dwa z mostów są już gotowe, a trzeci powstaje wraz z kładką pieszo-rowerową, która połączy Grzegórzki z Zabłociem.
Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca 2023 roku.
Pierwsze szkolenie WOT w 2023 roku
