WIDEO: Trzy Szybkie
Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe budują trzy równoległe do siebie mosty, jeden szerszy na środku i dwa węższe po bokach. Planowana kładka ma zostać zrealizowana do końca 2021 roku w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP PLK.
234-metrowa przeprawa (z blisko 450-metrowymi najazdami) połączy Grzegórzki z Zabłociem. Inwestycja obejmie realizację najazdów łączących kładkę z sąsiadującymi ciągami pieszo-rowerowymi. O jej powstanie zabiegali od lat aktywiści z Podgórza.
Most kolejowy łączący Grzegórzki z Zabłociem z przeprawą pieszo-rowerową będzie mierzył: 234,2 metrów długości oraz 16 metrów szerokości całkowitej.
Jak zaznaczają w krakowskim magistracie, wycena planowanego przedsięwzięcia budowy mostu kolejowego z przeprawą pieszo-rowerową łączącego Grzegórzki z Zabłociem, na kwotę 70 mln zł, wynika z kosztów związanych z realizacją następujących robót:
- zaprojektowanie i wybudowanie mostu kolejowego z przeprawą pieszo-rowerową, ze ścieżką rowerową o szerokości 3 metrów, oraz chodnikiem dla pieszych o szerokości 2 metrów,
- zaprojektowanie i wybudowanie dojazdów do mostu dowiązujących ciąg pieszo – rowerowy do istniejącej infrastruktury drogowej miasta Krakowa,
- zaprojektowanie oraz wybudowanie klatek schodowych i wind z ciągów pieszych od ul. Podgórskiej i Zabłocie,
- zaprojektowanie i wykonanie niezbędnych prac rozbiórkowych, usunięcie kolizji.
Koszt inwestycji jest wynikiem negocjacji miasta z generalnym wykonawcą przebudowy mostu kolejowego i inwestorem – PKP PLK. Kwota 70 mln zł składa się na przeprowadzenie prac budowlanych praktycznie od przystanku Zabłocie, aż do ul. Halickiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Co ważne, jest to wyjątkowy obiekt architektoniczny, który nie posiada przęseł na Wiśle – zaznacza Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju.
W magistracie podkreślają, że poszerzenie projektowanego mostu kolei aglomeracyjnej o przeprawę pieszo-rowerową łączącą Grzegórzki z Zabłociem przyczyni się do połączenia okolic Muzeum Podgórza z ul. Lubicz. A co za tym idzie: charakter tranzytowy ruchu pieszo-rowerowego południowych dzielnic miasta z północnymi.
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- Czy znasz tablice rejestracyjne z Małopolski? [QUIZ]
- GIS ostrzega przed koronawirusem. Sprawdź listę krajów
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
- Jak Trasa Łagiewnicka zmieni Kraków? Zobacz jej wizualizacje
