https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: jak swoją remarszrutyzację poprawia ZIKiT

Piotr Rąpalski
Adam Wojnar
Przedstawiamy listę korekt w komunikacji miejskiej, które wprowadzono po styczniu 2013 roku. To kolejna seria zmian po remarszrutyzacji przeprowadzonej w listopadzie 2012. A urzędnicy już planują kolejne poprawki. Po pierwsze zmianę lokalizacji przystanku końcowego dla linii 155 - Swoszowice na Swoszowice Poczta (zaopiniować projekt musi jeszcze policja).

Wprowadzenie kursów weekendowych dla linii tramwajowej 6 i 11 kosztem zmniejszenia kursów wieczornych w dni powszednie. Ponadto już jutro ZIKiT podpisze umowę z firmą, która za ok. 400 tys. zł będzie badać potoki pasażerskie w mieście i działanie komunikacji. Po analizie zikit może wprowadzić kolejne zmiany.

Co zmieniono od stycznia 2013 roku:

  • - korekty rozkładów jazdy linii nr 113, 116, 129, 131, 132, 142, 151, 163, 175, 203, 221, 235, 252, 255
  • - dodatkowe kursy na liniach 122, 178, 183, 304
  • - wprowadzenie szkolnego kursu przez ul. Wańkowicza na linii 132 w zamian za zlikwidowaną linię 149
  • - Wydłużenie linii 193 w zamian za zlikwidowaną 121 w okolicy Łęgu.
  • - Poprawa kursowania i skoordynowania linii na Górce Narodowej - 137, 287, 537, 277
  • - zmiana na wniosek mieszkańców przystanku Siewna wiadukt z pojedynczego na podwójny
  • - Linia 137 wydłużony czas przejazdu między przystankami końcowymi, aby wyeliminować opóźnienia
  • - tramwaje - koordynacja linii 8 i 13 dla poprawy przesiadania się między nimi. wraz z liniami, z którymi się krzyżują lub dublują
  • - zmiana kursów wieczornych i porannych na liniach 202, 212, 222, 232 na terenie Kocmyrzowa-Luborzycy.
  • - Nowe przystanki Rzeszotary Tempo na liniach 225, 285, 915 (gmina Świątniki Górne) oraz przystanku Słomniki Kościuszki na linii 222 i Balice Autostrada na linii 216
  • - Rozszerzenie działania linii 13 w dni świąteczne poprzez dodanie kursów wieczornych i porannych

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakuska
Może by w końcu zmienili rozkład 19 i 10 które odjeżdżają z pod dworca o tej samej porze, i dołożyli kursów szczególnie w niedziele na 19 bo zdecydowanie brakuje połączenia z borku z dworcem. A poza tym tak obcięli kursy z borku fałęckiego że brak słów, a ludzi raczej nie ubyło, na taką duża pętle tylko 1 linia co 10 min to jakaś paranoja, a pomijam że po god 19 już jeździ rzadziej. Nie ważne ZIKIT wie ze wszyscy się przeprowadzamy na czerwone maki...
k
kkk
widać z powyższych przeliczeń, że może masz kiosk z warzywami...
s
smok z huty
W pełni się zgadzam! 2 i 52 trochę rzadziej. 2 co 15, 52 co 8-10 minut, bo oba jeżdżą pustawe i jeszcze zapychają czasami torowisko, tak że pozostałe linie łapią spóźnienia. Przerzucić wozokilometry na 16, bo nie ma jak dojeżdżać do pracy i starej Huty z Mistrzejowic i dołożyć tej linii kursów w weekendy, szczególnie po 17.00.
Poza tym przydałoby się wydłużenie 142 na Prądnik (jak dawniej), przywrócenie całodziennych kursów 132 do Kombinatu w zamian za likwidację linii widma 572.
Korekty wymagałyby też rozkłady 429 i 439, bo jeżdżą stadami za 129 i 139/159.
g
gość
Nie byłoby problemu z przesiadkami z 13 na 8 gdyby ósemka wróciła do Bronowic.
m
m---------a
Po listopadowej małej remarszrutyzacji komunikacja miejska w Krakowie nieco się poprawiła. Mam wrażenie że ludzie chętniej z niej korzystają. Oczywiście korekty są zawsze potrzebne. Np. : linie - 2 -,- 52 -,kursują widać za często , powinny - 2 - co 15 min. - 52 - co 10 min. Z tych linii można by wydzielić kursy lub linię - gdzie będzie zapotrzebowanie. Np. : linia - 16 - do Kopca Wandy powinna jeździć al.Solidarności a nie ul.Ptaszyckiego. Poprawy wymaga też komunikacja w soboty i niedziele.
m
masa kałowa
chłopku roztropku, albo chłopcze płaskostopcze. dla Twojej informacji prowadzę działalność gospodarczą i wiem jakie są z nią zwiazane koszta. Jednak za kwote 400tys zł to wiesz co można? Zatrudnic 100 osób i każda z nich zarobi po 4tys zł. dam sobie łeb uciąc że tych sprawdzających będzie co najwyżej 5-6 osób. dlatego chciałbym zobaczyc jak rozkładają się koszta takiego przedsięwzięcia. bo jak znam zycie to te pare osób bedzie miało z tego po 1200zł a reszte wezmie kierownictwo. swoją drogą to ciekawe jakie były kryteria przy wyborze takiej firmy?
???
???
p
pasażer
Więc załóż firmę, zdobądź wymagane doświadczenie i zrób to za darmo. Tak w czynie społecznym, zamiast żalić się na forum.
m
masa kałowa
na tym pier.. zikicie powinien siąść prokurator. za 400tys zł będą badać potoki pasażerów? to ilu bedzie tych badajacych? 100tys osób? no w pale się nie mieści jak te kur.. wydają nasze pieniądze.
G
Gość
Ciekawe, kto to pisał. Czy naprawdę, nie ma jakiegoś korektora w gazecie, który by przed wypuszczeniem treści najpierw ją sprawdził. W przypadku zmiany rozkładu, tez jak mniemam nie chodzi o linię 255 tylko 258.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska