FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy
PKP Polskie Linie Kolejowe wspólnie z przedstawicielami samorządu, zdecydowały, że pod wiaduktem zostanie odtworzona nawierzchnia według pierwotnie przygotowanego projektu. Prace przy pierwszej połowie obiektu już się rozpoczęły i zakończą się w połowie kwietnia. Druga połowa będzie gotowa za ok. 3-4 tygodnie później
- informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Kraków. Rozbudowa al. 29 Listopada: Kończą wyburzenia, zaczy...
Przypomnijmy, że prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Prądnicką już się zakończyły. Mimo tego kierowcy pod tym obiektem jeżdżą po wertepach, bowiem nie położono tam nowego asfaltu. W tej kwestii długo nie dochodziło do uzgodnień między PKP a miejskimi specjalistami od dróg.
Okazało się, że w trakcie modernizacji wiaduktu przedstawiciele samorządu zaproponowali inny podział przestrzeni, niż ten, który był wcześniej uzgodniony - wykonawcy mieli odtworzyć stan sprzed inwestycji. Analiza nowego pomysłu wykazała, że jego pełna realizacja wymaga zmian w projekcie i pozwoleniu na budowę.
Pierwotny plan był taki, by odtworzyć poprzedni stan, czyli jezdnię z chodnikiem w stronę centrum i jezdnię z chodnikiem w stronę Krowodrzy Górki pod drugą częścią wiaduktu. W urzędzie powstała jednak inna wizja - budowy dwóch jezdni w obu kierunkach pod jedną częścią wiaduktu, a pod drugą - chodnika i drogi dla rowerów.
Teraz zdecydowano, że pod wiaduktem zostanie odtworzona nawierzchnia według pierwotnie przygotowanego projektu.
- Uważajcie na świąteczny makowiec! Wydano pilne ostrzeżenie!
- Na Kasprowym Wierchu pusto jak nigdy. Turystów brak. A widoki olśniewające!
- Lockdown na ostro. Nowe memy o obostrzeniach
- Krakowska laguna powstała w Czyżynach. Kolor? Prawie Zanzibar!
- Nowe linie tramwajowe w Krakowie. Część w budowie, część w planach
- Płace w Krakowie: w których branżach zarabia się najlepiej, a w których najgorzej?
