https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Już prawie gotowy! Niebawem zakończą się prace przy wiadukcie kolejowym nad al. 29 Listopada

Klaudia Warzecha
Niebawem zakończą się prace przy wiadukcie kolejowym nad al. 29 Listopada
Niebawem zakończą się prace przy wiadukcie kolejowym nad al. 29 Listopada Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
Jednym z ważniejszych elementów rozbudowy "wylotówki" na Warszawę jest trwająca przebudowa dwóch wiaduktów kolejowych nad al. 29 Listopada. Zarządu Inwestycji Miejskich przekazał informacje, że konstrukcja na linii nr 8, jest niemal gotowa, a pociągi korzystają już z obu torów. W ramach realizowanego zadania ma powstać także 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych oraz 2,8 km buspasów.

W ostatnich miesiącach mogliśmy obserwować trwałą rozbiórkę drugiej z konstrukcji, czyli wiaduktu na linii kolejowej nr 95, położonej w rejonie ul. ks. Meiera. Zarząd Inwestycji Miejskich informuje, że prace w tym miejscu praktycznie się zakończyły. Zniknęła już żelbetonowa budowla, a teraz wykonawca usuwa elementy podziemne.

Prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja polega na rozbudowie alei 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po dwa pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej.

Co powstanie?

W ramach realizowanego zadania ma powstać 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 2,8 km buspasów, które będą również służyć do skrętu w prawo, a tam, gdzie to konieczne - w trosce o komfort akustyczny mieszkańców - ustawione zostaną ekrany akustyczne. W sumie projekt przewiduje przebudowę oraz budowę 15 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do wylotówki na Warszawę. Przebudowywane są dwa wiadukty kolejowe, a także infrastruktura techniczna.

Po zakończeniu realizacji zadania arteria wylotowa na północ będzie miała właściwe parametry techniczne, a zastosowane rozwiązania zminimalizują wpływ tej drogi na otoczenie. Dzięki temu ma poprawić się płynność ruchu, zmniejszyć emisja hałasu oraz spalin. Dzięki budowie buspasów sprawniej ma działać także komunikacja autobusowa.

Dodatkowo modernizacja istniejącej infrastruktury i budowa nowej - szczególnie kanalizacji deszczowej - ma pomóc i uchronić ten rejon miasta przed zalewaniem wodą z deszczów nawalnych. Po zakończeniu zadania zapowiada się utworzenie zielonych skwerów w rejonie ulic Chlebowej, Rybianka i Felińskiego.

Pierwszy raz w historii zmieniono kurs planetoidy

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Olga
WOW SUPER , wreszcie jakieś dobre wieści. Jak chyba wszyscy mieszkańcy tej okolicy bardzo czekam na koniec remontów. Zaciskam zęby, bo choć zawsze sceptycznie podchodzę do remontów dróg, jednak w tym przypadku to była jedyna opcja na poprawę przepustowości tej drogi. Wierzcie mi, w godzinach szczytu nieraz była tu prawdziwa masakra!
t
tramwajarz
Cud techniki zacofanego pkp.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska