Aby zapewnić bezpieczne przejścia pomiędzy osiedlem Żabiniec a ul. Langiewicza i dalej do al. 29 Listopada, władze Krakowa planują wybudować kładkę w rejonie krzyżujących się linii kolejowej nr 100 Kraków Mydlniki – Gaj i magistrali nr 8 Warszawa – Kraków. Do tego droga jednak daleka.
Wszystko przez to, że rejon, gdzie miałaby powstać kładka jest wyjątkowo skomplikowany ze względów własnościowych. Między innymi problemy z możliwością pozyskania terenu pod budowę spowodowały, że proponowana w poprzednich latach koncepcja kładki stała się niemożliwa do wykonania. Dlatego w zeszłym roku ZIM podjął rozmowy z PKP PLK w celu uzyskania zgody na rozwiązanie alternatywne.
- Mamy wstępną akceptację i warunki kolei dotyczące naszej propozycji. Według przygotowanego przez nas pomysłu, przejście miałaby przebiegać po skarpie kolejowej pod wiaduktem w ciągu linii nr 8 Warszawa – Kraków, a następnie – za pomocą kładki – nad linią nr 100 Mydlniki-Gaj do ul. Langiewicza – informuje Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM w Krakowie.
Niedawno ZIM ogłosił zamówienie publiczne dotyczące przygotowania wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji dla przejścia i kładki pomiędzy os. Żabiniec a ul. Langiewicza. Konkretnie chodzi o wykonanie koncepcji budowy kładki z ul. Żabiniec do ul. Langiewicza w Krakowie wraz z dojściami dla pieszych, dojazdami dla rowerów, pochylniami dla niepełnosprawnych, odwodnieniem, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną.
Zadaniem wykonawcy będzie też przygotowanie materiałów niezbędnych do złożenia wniosku oraz uzyskanie w imieniu ZIM decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (ULICP) dla tego zadania.
Zgodnie z planem, Miasto jeszcze w tym roku chce pozyskać decyzje lokalizacyjną dla tego przedsięwzięcia. Pozwoli to na ogłoszenie przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwoleń i budowę.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Prawo autorskie - Parlament Europejski przegłosował dyrektywę
