https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kiedy kładka na Żabińcu? Na razie trwa szukanie wykonawcy koncepcji

Pog
Na kładkę na Żabińcu mieszkańcy jeszcze trochę poczekają
Na kładkę na Żabińcu mieszkańcy jeszcze trochę poczekają Andrzej Banas / Polska Press
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie szuka wykonawcy wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji kładki łączącej ul. Żabiniec z ul. Langiewicza. W tym roku w budżecie miasta na to zadania jest 100 tys. zł.

Aby zapewnić bezpieczne przejścia pomiędzy osiedlem Żabiniec a ul. Langiewicza i dalej do al. 29 Listopada, władze Krakowa planują wybudować kładkę w rejonie krzyżujących się linii kolejowej nr 100 Kraków Mydlniki – Gaj i magistrali nr 8 Warszawa – Kraków. Do tego droga jednak daleka.

Wszystko przez to, że rejon, gdzie miałaby powstać kładka jest wyjątkowo skomplikowany ze względów własnościowych. Między innymi problemy z możliwością pozyskania terenu pod budowę spowodowały, że proponowana w poprzednich latach koncepcja kładki stała się niemożliwa do wykonania. Dlatego w zeszłym roku ZIM podjął rozmowy z PKP PLK w celu uzyskania zgody na rozwiązanie alternatywne.

- Mamy wstępną akceptację i warunki kolei dotyczące naszej propozycji. Według przygotowanego przez nas pomysłu, przejście miałaby przebiegać po skarpie kolejowej pod wiaduktem w ciągu linii nr 8 Warszawa – Kraków, a następnie – za pomocą kładki – nad linią nr 100 Mydlniki-Gaj do ul. Langiewicza – informuje Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM w Krakowie.

Niedawno ZIM ogłosił zamówienie publiczne dotyczące przygotowania wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji dla przejścia i kładki pomiędzy os. Żabiniec a ul. Langiewicza. Konkretnie chodzi o wykonanie koncepcji budowy kładki z ul. Żabiniec do ul. Langiewicza w Krakowie wraz z dojściami dla pieszych, dojazdami dla rowerów, pochylniami dla niepełnosprawnych, odwodnieniem, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną.

Zadaniem wykonawcy będzie też przygotowanie materiałów niezbędnych do złożenia wniosku oraz uzyskanie w imieniu ZIM decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (ULICP) dla tego zadania.
Zgodnie z planem, Miasto jeszcze w tym roku chce pozyskać decyzje lokalizacyjną dla tego przedsięwzięcia. Pozwoli to na ogłoszenie przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwoleń i budowę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
blob
wreszcie będzie można jechać na rowerze na zachód Krakowa bez czekania 15 minut na Kamiennej (nawet tyle potrafi być zamknięty przejazd, jeśli puszczają trzy pociągi)!
G
Gość
Ponad 4 lata temu jak pamiętam mieszkańcy Żabińca złożyli pismo do p. Majchrowskiego w sprawie przejść na ul. Langiewicza i dojścia do przystanku na Prądnickiej poparte kilkuset podpisami. Urzędnicza PO-wska szarańcza która obsiadła miejskie urzędy i spółki oraz agencje dołożyła wszelkich starań aby spraw mieszkańców nie załatwić. Przejście pod torami kilkanaście lat temu zaproponował społeczny komitet z Żabińca i 4 lata temu PKP PLK ( jest dokument).
Taczki to dawno nieużywany pojazd na usuwanie mandarynów.
G
Gość
,Szukam kochanka na seks spotkania. Mam 20lat i seksowne ciało, Moje nagie fotki i kontakt do mnie tu: http://randkivip.pl i wyszukaj mnie po niku: Sandra88 napisz do mnie, każdemu odpisuje lub zadzwoń
s
svd
Kogo to obchodzi ?????????
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska