W ramach przebudowy ul. Kościuszki wykonano już:
- przebudowę uzbrojeń podziemnych,
- konstrukcje torowiska wraz z ułożeniem płyt torowych i szyn na odcinku od mostu na Rudawie (ul. Senatorska) za skrzyżowanie z ul. Komorowskiego na długości około 400 m,
- remont obiektu mostowego na Rudawie,
- remont torowiska na pętli tramwajowej,
- budowę odwodnienia,
- ustawione zostały nowe słupy trakcyjne i oświetleniowe.
- Obecnie prowadzone są roboty torowe na ul. Kościuszki, na odcinku od ul. Komorowskiego w kierunku ul. Lelewela. Na tym odcinku możliwość dojazdu do posesji będzie ograniczona. Ruch pieszych jest utrzymany - informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.
Planowane prace do wykonania to:
- zakończenie prac związanych z uzbrojeniem podziemnym,
- demontaż szyn oraz płyt torowych,
- budowa kanalizacji deszczowej,
- wykonywanie nowej podbudowy oraz konstrukcji torowiska.
W miarę postępów prac zajęte fragmenty ul. Kościuszki udostępniane będą dla ruchu kołowego, sukcesywnie od Komorowskiego w stronę ul. Włóczków.
Dodatkowo do końca września planowane jest zakończenie robót na skrzyżowaniu ul. Kościuszki – Księcia Józefa i ul. Św. Bronisławy. Wprowadzony zostanie kolejny etap czasowej organizacji ruchu dopuszczający ruch dwukierunkowy na skrzyżowaniu z ul. Królowej Jadwigi. Wykonawca zgłosił wprowadzenie zmian w organizacji ruchu od 30 września 2024 r.
- Wykonawca przebudowy ul. Kościuszki deklaruje zakończenie prac do 16 grudnia 2024 roku - informują w ZDMK.
Ulica Kościuszki jest przebudowywana wspólnie z ul. Zwierzyniecką. W przypadku ul. Zwierzynieckiej prace zakończono pod koniec wakacji i ta ulica została już udostępniona dla ruchu samochodowego. Nie jeżdżą po niej tramwaje, bowiem na razie nie mogą dojeżdżać do pętli na Salwatorze. Taka możliwość ma być w połowie grudnia.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
