Montaż dwóch najdłuższych elementów nowej łącznicy kolejowej to kluczowy moment całej inwestycji. Przęsła nad tarczą skrzyżowania mają 78 i 81 metrów. By je zamontować i scalić, konieczne było zbudowanie sześciu tymczasowych podpór. Ich postawienie wymagało ograniczenie przejazd przez jedno z najważniejszych podgórskich skrzyżowań.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z wykonawcą – Budimex S.A. postarali się maksymalnie ograniczyć zmiany w komunikacji. Elementy przęseł transportowane są we fragmentach do 26 metrów długości, a następnie przy użyciu dźwigów montowane nad skrzyżowaniem na wzniesionych wcześniej podporach tymczasowych.
Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy Zabłociem a Krzemionkami pozwoli na uruchomienie szybkiego i bezpośredniego połączenia kolejowego Krakowa ze Skawiną, Oświęcimiem oraz Zakopanem. Po oddaniu do eksploatacji łącznicy kolejowej pociągi nie będą musiały się już zatrzymywać na stacji Kraków Płaszów w celu zmiany kierunku jazdy. Dzięki temu podróż do Zakopanego skróci się o około 15 minut, a ponadto ruszy bezpośrednie połączenie między stacjami Kraków Główny – Kraków Bonarka.
Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]
