https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kluczowe prace przy budowie łącznicy

pb
Trwają najtrudniejsze prace przy budowie łącznicy kolejowej na krakowskim Zabłociu. Montaż najdłuższych przęseł budowli (78 m i 81 m) potrwa trzy miesiące.

Montaż dwóch najdłuższych elementów nowej łącznicy kolejowej to kluczowy moment całej inwestycji. Przęsła nad tarczą skrzyżowania mają 78 i 81 metrów. By je zamontować i scalić, konieczne było zbudowanie sześciu tymczasowych podpór. Ich postawienie wymagało ograniczenie przejazd przez jedno z najważniejszych podgórskich skrzyżowań.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z wykonawcą – Budimex S.A. postarali się maksymalnie ograniczyć zmiany w komunikacji. Elementy przęseł transportowane są we fragmentach do 26 metrów długości, a następnie przy użyciu dźwigów montowane nad skrzyżowaniem na wzniesionych wcześniej podporach tymczasowych.

Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy Zabłociem a Krzemionkami pozwoli na uruchomienie szybkiego i bezpośredniego połączenia kolejowego Krakowa ze Skawiną, Oświęcimiem oraz Zakopanem. Po oddaniu do eksploatacji łącznicy kolejowej pociągi nie będą musiały się już zatrzymywać na stacji Kraków Płaszów w celu zmiany kierunku jazdy. Dzięki temu podróż do Zakopanego skróci się o około 15 minut, a ponadto ruszy bezpośrednie połączenie między stacjami Kraków Główny – Kraków Bonarka.

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacek
zaproponuj coś lepszego, czekamy.,
K
K R
Dla większości pionków twojego pokroju, perspektywa to odległość do 40cm od końcówki własnego nosa... czyli mniej więcej tyle co od pyska do michy. Dalej mózg już nie ma strategii i się dziwicie że się wokół dzieje coś co będzie przynosić długofalowe korzyści...
a
agrest
zamias jechac do Zakopanego 5 godzin bedzie sie jechac 4:45....masakra. dokladnie na takich idiotow sie glosuje ....idiotow i zlodziei
J
Jag
Wpisał się frustrat. A co ty wiesz o takich inwestycjach i utrudnieniach poza Polską? Chyba nic.
g
gosc
Łącznica jest konieczna by uruchomić SKA ze Skawiny a 15 minut na takim odcinku to skrócenie czasu podroży o jakieś 40% i docelowo zmniejszenie ruchu samochodowego z tamtych rejonów.
A
Asik
Kur... 15 minut krócej a dwa lata paraliżu w mieście kto to wymyślił ? Co za idiota? :( i my na tych głąbów głosujemy
G
Gwidon
Błysnąłeś trollu
R
Rudy z Budy
A moze przy okazji udałoby sie rozwalić te okropne okoliczne budy ktore stoja wookol tego skrzyżowania? Przypominam tez wszystkim ze wlascicielem Gazety Krakowskiej jest niemiecki koncern prasowy Verlagsgruppe co czyni GK gadzinowka reprezentująca interesy niemieckie w Polsce.
J
JK
Do Zakopanego będa dwie linie i zapewne tak będą jeździć pociagi KMŁ. Linia z Podłęża jest do Limanowej, w drugiej kolejności do Nowego Sącza, oraz może skrocić czas przejazdu do NT i Zakopanego. Zastanaiwajać się nad rozkładem jazdy na Podłęże-Piekiełko będą pewnie tylko wjeżdżać pociągi typu RegioExpress i TLK/IP z kraju. natomiast cała reszta połaczeń regionalnych i KMŁ pewnie będzie walić przez Suchą
p
pempek
Do Zakopanego ma być linia z Podłęża..więc zostaje tylko Skawina. No ale cóż, i tak ponoć łącznica jest potrzebna.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska