W poniedziałek rano prace przy wycince przerwała grupa protestujących, cześć osób przykuła się do sprzętu robotników. Interweniowała policja.
Protestujący to m.in. grupa na Facebooku - Tramwaj na Mistrzejowice przed protestem wrzucili taki post:
Skąd się biorą protesty...?
mieszkańcy czekali na tramwaj
wydzielone torowisko tramwajowe to ok 8 metrów szerokości, mieszczących się w pasie zieleni pomiędzy jezdniami
porównajmy sobie teraz torowisko, z zajętością terenu pod inwestycję oraz planowaną skalą wycinki
- Może zamiast wygody "gestorów sieci podziemnych" ("bo przecież i tak wszystko wytniemy i zbudujemy od nowa") - warto na etapie projektu brać pod uwagę zajętość terenu podczas budowy?
- Jeśli budujemy tramwaj, może wcale nie potrzeba obok pasów ruchu o szerokości jak na autostradzie?
- Czy naprawdę nasze miasto jest tak bogate, iż kilka m-cy temu potrafiło przebudować jedną z sieci, aby obecnie ją... wykopać i budować od nowa..?
- Może warto powiedzieć mieszkańcom na etapie projektu, jak jest planowana inwestycja, a nie okłamywać ich o braku rozbudowy, a następnie mówić "haha, mamy Was, teraz już za późno!"
NIE JEST PRAWDĄ iż postulaty mieszkańców zostały na ten moment uwzględnione (postulaty przypominamy poniżej).
Zresztą zobaczmy sami, jaki kabaret jest z tymi postulatami:
- 29.06 - deklaracja, iż w ciągu m-ca zostaną podjęte decyzje dot. postulatów mieszkańców;
- 03.07 - znienacka rusza wycinka zieleni;
- 03.07 - prez. Andrzej Kulig informuje, iż wszystko zostało przekonsultowane;
- 04.07 - w liście do Radnych Jacek Majchrowski informuje, iż postulaty zostaną przeanalizowane do 31.07, ponieważ potrzeba na to czasu;
- 05.07 - ten sam Jacek Majchrowski na sesji RMK informuje, że jednak WSZYSTKIE POSTULATY zostaną wprowadzone;
- 05.07 - po 2-3h na te samej sesji prezydent Muzyk mówi, że jednak nie wszystkie;
- na koniec sesji dowiadujemy się, iż budowa prowadzona jest w oparciu o ZRID, aby "mieszkańcy nie protestowali";
- 10.07 - prez. Andrzej Kulig mówi, że postulaty jednak są przeanalizowane (?) i udało się ocalić +?- 100 drzew, ale w sumie to nie wiadomo które postulaty i jak
- na stronie www inwestycji nadal nic nie ma
- mieszkańcy nadal czekają od Wykonawcy na informacje, jak ocalić niektóre ze szpalerów drzew.
- Panowie, może ustalcie wspólną wersję, kto mówi prawdę i jaki jest stan faktyczny na dzisiaj? Jacek Majchrowski Andrzej Kulig @JerzyMuzyk Zarząd Dróg Miasta Krakowa - bo coraz bardziej idzie się w tym pogubić (i chyba sami się już gubicie?)
Przypominamy, #zmiencieprojekt to:
- Ograniczenie rozbudowy układu drogowego poprzez odstąpienie od budowy dodatkowych pasów ruchu aut w ciągu ul. Młyńskiej, ul. Pilotów oraz dodatkowego pasa ruchu na skrzyżowaniu Meissnera - Ugorek;
- Dostosowanie szerokości pasów ruchu do standardowych wymiarów zgodnych z aktualnymi przepisami (przyjęcie szerokości 3,00 m jako standardowej w całym projekcie dla dróg klasy Z, z ew. poszerzeniem skrajnych pasów wykorzystywanych przez KMK) - co pozwoli ograniczyć zajętość układu drogowego oraz wprowadzić dodatkowe nasadzenia między jezdnią, a chodnikami i drogami dla rowerów (zielona aleja) - dla całego projektu
- Przesunięcie jezdni w kierunku torowiska tramwajowego i zawężenie zieleńców między jezdniami - w celu zmniejszenia szerokości układu drogowego i ograniczenia wycinki zieleni (Meissnera, Młyńska - zielona aleja) oraz ponowna analiza umiejscowienia jezdni na ul. Lublańskiej - w celu ograniczenia wycinki
- Weryfikacja przebiegu instalacji podziemnych pod istniejącą zielenią wysoką w celu ograniczenia wycinek szczególnie wartościowych egzemplarzy drzew
- Dostosowanie skrzyżowania Meissnera / Lema / Mogilska / JPII do potrzeb pasażerów KMK oraz pieszych i rowerzystów (poszerzenie przystanków i chodników, dostosowanie pasów ruchu do obecnych przepisów) oraz przedstawienie koncepcji rozwiązania problemów z przepustowością po budowie tramwaju w ul. Meissnera;
- Przeprojektowanie infrastruktury pieszej / rowerowej / drogowej w rejonie ul. Meissnera 4 i 6, Pszona, Młyńskiej i Lublańskiej - w celu ograniczenia wycinki drzew ;
- Wprowadzenie ułatwień w ruchu drogowym dla mieszkańców rejonu ul. Dobrego Pasterza i Bohomolca - uruchomienie prawoskrętu z ul. Dobrego Pasterza w ul. Bora-Komorowskiego, zachowanie prawoskrętu z ul. Krzesławickiej w ul. Dobrego Pasterza, remont jezdni ul. Aliny i Brzechwy;
- Przedstawienie analiz i prognoz ruchu będących podstawą przygotowania projektu, uzasadniających zaproponowane w projekcie rozwiązania oraz będących podstawą przygotowania kart środowiskowych dla inwestycji do EBI - aktualnie prezentowane na stronie internetowej inwestycji analizy są pełne błędów i nie uzasadniają części rozwiązań.
Talibowie zamykają salony kosmetyczne!

- Przepisy na pyszne sałatki
- Parawany jak Koloseum. Oto najlepsze memy znad Bałtyku. Plażowanie to wyzwanie!
- Kraków pod wodą! Tak wyglądało miasto w lipcu 1997 roku. To była powódź tysiąclecia
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Te fioletowe pola pod Krakowem to turystyczny hit. Tak kwitnie lawenda ZDJĘCIA