Urzędnicy miejscy przypominają, że prace na pętli w Kurdwanowie prowadzone były od lipca br., stanowiły one bardzo ważny etap przy całej inwestycji – budowie fragmentu trzeciej obwodnicy Krakowa. To w tym miejscu swój początek będzie miała nowa linia tramwajowa (torowisko o łącznej długości 2,3 km).
- W ramach przebudowy pętli Kurdwanów wykonana została modernizacja istniejącej infrastruktury tramwajowej - wymiana torowiska wraz z urządzeniami infrastruktury towarzyszącej oraz modernizacja samego obiektu - tłumaczą urzędnicy miejscy.
- W pobliżu pętli nadal prowadzone są intensywne roboty związane z budową tunelu pod ulicą Jerzego Turowicza (wraz z przebudową skrzyżowania ulic J. Turowicza, Z. Herberta, W. Witosa). W tym tygodniu w związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na tym skrzyżowaniu wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu. Natomiast jeśli chodzi o prace na samej pętli, udało się je zakończyć tydzień przed planowanym terminem. Dzięki temu regularne linie tramwajowe 6, 24 oraz 50 kursujące do Kurdwanowa wrócą na swoje stałe trasy już w poniedziałek. Te zmiany wpłyną pozytywnie na zwiększający się ruch w mieście, spowodowany napływem studentów, tych którzy zdecydowali się na studia na krakowskich uczelniach i rozpoczynają wkrótce rok akademicki lub kontynuują naukę - dodają urzędnicy miejscy.
Trasa Łagiewnicka to jedna z najważniejszych inwestycji Krakowa najbliższych lat. Jej kluczowym elementem jest kolejna ważna dla miasta linia tramwajowa, która połączy os. Kurdwanów z ul. Zakopiańską – podkreśla prezydent Jacek Majchrowski.
- Obecnie w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej prowadzone są roboty budowlane na podstawie Decyzji ZRID dla etapu IV związane z budową układu drogowego obejmujące przebudowę uzbrojenia podziemnego, drążenie ścian szczelinowych pod tunel drogowy od ul. Beskidzkiej do ul. Totus Tuus, budowę układu torowego od pętli tramwajowej Kurdwanów. Niezależnie od tego trwają prace związane z wydobyciem odpadów poprodukcyjnych w obrębie zwałowiska po byłych Krakowskich Zakładach Sodowych Solvay - wyliczają pracownicy magistrackiego biura prasowego.
- W bieżącym roku kontynuowane będą roboty budowlane związane z budową węzła drogowego w rejonie ul. Turowicza/Herberta/Witosa – w tym obszarze nie przewiduje się zwiększenia utrudnień - do końca realizacji utrzymany zostanie ruch dwukierunkowy po jednym pasie jezdni. Dodatkowo planowane jest wprowadzenie odcinkowego zawężenia jezdni w rejonie ul. Zakopiańskiej, konieczne dla wykonania przebudowy uzbrojenia podziemnego. W całym okresie realizacji robót budowlanych w tym rejonie, oprócz przerw technologicznych, nie przewiduje się wyłączenia ruchu tramwajowego do Borku Fałęckiego - dodają w biurze prasowym UMK.
Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak przebiega budowa Trasy Łagiewnickiej.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
