https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Korki z powodu remontu ul. Siewnej

Piotr Rąpalski
12.12..2015 krakowkorki samochod ul mackiewiczan/z:fot: adam wojnar/polska press/gazeta krakowska
12.12..2015 krakowkorki samochod ul mackiewiczan/z:fot: adam wojnar/polska press/gazeta krakowska Fot: Adam Wojnar/Polska Press
Przebudowa i wyłączenie z ruchu ul. Siewnej pokazało jak słabo skomunikowany jest Prądnik Biały. Codziennie sznur aut z rozbudowujących się osiedli w dzielnicy stoi na ulicy Mackiewicza, która stała się niemalże jedyną alternatywą dojazdu w kierunku centrum miasta. To wynik tego, że przez lata pomijano inwestycje na północy Krakowa.

Mieszkańcy ciągle czekają na rozbudowę al. 29 Listopada, czy budowę linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa. Magistrat odłożył do szuflady koncepcje budowy tras galicyjskiej, wolbromskiej, ulicy Iwaszki i kilku innych dróg.

Przebudowa ul. Siewnej rozpoczęła się 30 listopada i ma potrwać... do wakacji 2016 roku! Ulica od skrzyżowania Bociana i Jabłonnej aż do al. 29 Listopada będzie wyłączona z ruchu, a jest to droga, z której korzystało mnóstwo kierowców jadących do centrum. Teraz wszyscy pchają się ul. Mackiewicza do ul. Opolskiej, na której znów stoją w korku.

- Można próbować uciekać ul. Imbramowską i Grażyny, ale tam też tragedia. Jest jeszcze ulica Pleszowska, ale to nadkładanie drogi i również jest zapchana - mówi Filip Kwiecień, kierowca z osiedla przy ulicy Bociana. Wcześniej mógł wyjechać Siewną na al. 29 Listopada. Teraz, aby to zrobić, musiałby nadkładać drogi aż do ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, ale wtedy wpakuje się w dłuższy korek na alei, dalej na północy miasta, i straci więcej czasu oraz paliwa.

- Przez jeden remont kawał Krakowa, gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi, zupełnie się zakorkował, bo wcześniej nie pomyślano o budowie dróg - komentuje Arkadiusz Maj, kierowca, który w piątek stał w korku na Mackiewicza.

Urzędnicy tłumaczą, że nie mieli szans pomóc kierowcom w trakcie remontu. - Objazdy zostały wyznaczone, są odpowiednie znaki, ale głównie chodzi o ul. Mackiewicza - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Ruch na Siewnej planujemy przywrócić około lipca lub sierpnia 2016 roku, choć dokładna data zależy np. od pogody - dodaje. Koszt przebudowy to 2,3 mln zł.

Największe inwestycje, które udrożniłyby komunikację w tym rejonie są na razie w planach. Linia tramwajowa do Górki Narodowej (pierwszy odcinek dochodzący w okolicę ul. Siewnej), dzięki której część kierowców miałaby się przesiąć do komunikacji miejskiej, przewidywana jest do budowy na lata 2018-19.

Wraz z linią ma powstać odcinek trasy wolbromskiej, która ma być nowym wyjazdem z Krakowa na północ. Ale część mieszkańców protestuje przeciwko jego budowie i ciągle nie wiadomo, czy dojdzie ona do skutku.

Inną ważną trasą, pozostającą tylko na papierze, jest trasa galicyjska, która w części byłaby alternatywną drogą dla al. 29 Listopada i przejmowałaby część ruchu bliżej centrum miasta.

Ponadto na lata 2018-19 planowana jest rozbudowa al. 29 Listopada, aby na całej długości miała co najmniej dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowe pasy do skrętów na wszystkich skrzyżowaniach.

A dopiero na lata 2020-24 planuje się budowę ul. Iwaszki wraz z linią tramwajową, którą połączyłaby się z ul. Powstańców i Strzelców. Byłaby alternatywnym wjazdem do centrum. Ale to ciągle tylko plany.

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr
Może polycjanty pokierowali by rano ruchem tak żeby rozładować korki????!!! K****
l
lol
już przed remontem, jadąc od strony Marszowca czasem stało się w korku już od szkoły w Witkowicach. Tak samo nie rozumiem dlaczego dopiero kilka tygodni temu nawieziono gruzu na Meiera boczną aby umożliwić wyjazd z drugiej strony osiedla GNWschoód, Gruz się rozejdzie i znów przejazd będzie niemożliwy, wszystko pojedzie aleją. Ta droga od kiedy jest przejezdna jest dosłownie oblegana, wcześniej nie można było przejechać tam nawet rowerem!
e
eh
Dojdą auta na mackiewicza z jazowej, to praktycznie będzie parking.

A brakuje od lat. Buspasow na opolskiej tez, żeby autobusem się oplacalo. Maja radni północ Krk w ....
s
surowa
Pan prezydent też ma problem z wyjazdem z ulicy Bursztynowej
P
Psycholog
Wykopać tunel od początek granica Krakowa al. 29 listopada do zakopianka jeszcze plus metro i będzie mniej smog i spaliny
P
Psycholog
Powinien od teraz budujemy trasa tramwajowa
k
kubek
To chore że wszystkie powyższe inwestycje są na razie tylko w planach i to w tak odległych terminach. Zamiast budować mniejsze drogi, objazdy, by wszyscy nie musieli pchać się do centrum, miasto czeka na wielkie inwestycje. Mieszkańców Krakowa przybywa. To logiczne, że w centrum nie ma już miejsca na nowe osiedla, więc ludzie powoli zaludniają tereny do tej pory nie zamieszkałe gdzie deweloper wybudował bloki i kusi niskimi cenami. Niestety w wielu przypadkach miasto staje się bezradne gdy okazuje się, że droga prowadząca do dużego osiedla jest własnością dewelopera. Wtedy ani remontu, ani autobusu. A do tego dochodzą jeszcze przyległe do drogi grunty i ich nieznani właściciele. Za jakieś 6-8 lat nie będzie już ani jednej łąki i wolnej przestrzeni na terenie Prądnika Białego, a wyjazd z Krakowa i wjazd do niego będzie całkowicie sparaliżowany., chociażby z powodu remontu Al.29 Listopada. Ciekawe co wtedy będą miały do powiedzenia władze miasta.
K
Krakauer
IO nie można chwalić, bo NIK już zakwestionował te wydatki...
obserwator
A nowe budynki mieszkalne w tej okolicy powstają jak grzyby po deszczu, wciskane są na siłę w każdy wolny kawałek gruntu, ludziska kupują a potem narzekają, że stoją w korku. Pierwsze inwestycje komunikacyjne w tym rejonie w 2018 r.?( i to pod znakiem zapytania). Po prostu porażka. Jak ktoś zauważył poniżej, lepiej kupić mieszkanie na Ruczaju, gdzie idą wszystkie wolne pieniądze z kasy Miast Krakowa.
O
Osama
Wszystkie wolne pieniądze z kasy Miasta Krakowa, przekazać na inwestycje drogowe, służące mieszkańcom os. Ruczaj, oraz okolic Krakowskiej AKademii im. profesora J. Majchrowskiego ! !
D
Derwisz
jeszcze przed remontem. A teraz to jest tylko pytanie, czy korek sięga "tylko" wyjazdu z Kuźnicy, czy też sięga sobie np. do szkoły w Witkowicach (przeważnie jest jakoś tak pośrodku).
r
rem
na brak inwestycji drogowych!
Cieszyć się z milionów złotych wsadzonych w stadion "miejski", centrum kongresowe i inne niezbędne do codziennego życia rzeszy krakowian budowle.
I jeszcze pochwalmy wydatki na promocję zimowych IO.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska