https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Korki z powodu remontu ul. Siewnej

Piotr Rąpalski
12.12..2015 krakowkorki samochod ul mackiewiczan/z:fot: adam wojnar/polska press/gazeta krakowska
12.12..2015 krakowkorki samochod ul mackiewiczan/z:fot: adam wojnar/polska press/gazeta krakowska Fot: Adam Wojnar/Polska Press
Przebudowa i wyłączenie z ruchu ul. Siewnej pokazało jak słabo skomunikowany jest Prądnik Biały. Codziennie sznur aut z rozbudowujących się osiedli w dzielnicy stoi na ulicy Mackiewicza, która stała się niemalże jedyną alternatywą dojazdu w kierunku centrum miasta. To wynik tego, że przez lata pomijano inwestycje na północy Krakowa.

Mieszkańcy ciągle czekają na rozbudowę al. 29 Listopada, czy budowę linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa. Magistrat odłożył do szuflady koncepcje budowy tras galicyjskiej, wolbromskiej, ulicy Iwaszki i kilku innych dróg.

Przebudowa ul. Siewnej rozpoczęła się 30 listopada i ma potrwać... do wakacji 2016 roku! Ulica od skrzyżowania Bociana i Jabłonnej aż do al. 29 Listopada będzie wyłączona z ruchu, a jest to droga, z której korzystało mnóstwo kierowców jadących do centrum. Teraz wszyscy pchają się ul. Mackiewicza do ul. Opolskiej, na której znów stoją w korku.

- Można próbować uciekać ul. Imbramowską i Grażyny, ale tam też tragedia. Jest jeszcze ulica Pleszowska, ale to nadkładanie drogi i również jest zapchana - mówi Filip Kwiecień, kierowca z osiedla przy ulicy Bociana. Wcześniej mógł wyjechać Siewną na al. 29 Listopada. Teraz, aby to zrobić, musiałby nadkładać drogi aż do ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, ale wtedy wpakuje się w dłuższy korek na alei, dalej na północy miasta, i straci więcej czasu oraz paliwa.

- Przez jeden remont kawał Krakowa, gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi, zupełnie się zakorkował, bo wcześniej nie pomyślano o budowie dróg - komentuje Arkadiusz Maj, kierowca, który w piątek stał w korku na Mackiewicza.

Urzędnicy tłumaczą, że nie mieli szans pomóc kierowcom w trakcie remontu. - Objazdy zostały wyznaczone, są odpowiednie znaki, ale głównie chodzi o ul. Mackiewicza - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Ruch na Siewnej planujemy przywrócić około lipca lub sierpnia 2016 roku, choć dokładna data zależy np. od pogody - dodaje. Koszt przebudowy to 2,3 mln zł.

Największe inwestycje, które udrożniłyby komunikację w tym rejonie są na razie w planach. Linia tramwajowa do Górki Narodowej (pierwszy odcinek dochodzący w okolicę ul. Siewnej), dzięki której część kierowców miałaby się przesiąć do komunikacji miejskiej, przewidywana jest do budowy na lata 2018-19.

Wraz z linią ma powstać odcinek trasy wolbromskiej, która ma być nowym wyjazdem z Krakowa na północ. Ale część mieszkańców protestuje przeciwko jego budowie i ciągle nie wiadomo, czy dojdzie ona do skutku.

Inną ważną trasą, pozostającą tylko na papierze, jest trasa galicyjska, która w części byłaby alternatywną drogą dla al. 29 Listopada i przejmowałaby część ruchu bliżej centrum miasta.

Ponadto na lata 2018-19 planowana jest rozbudowa al. 29 Listopada, aby na całej długości miała co najmniej dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowe pasy do skrętów na wszystkich skrzyżowaniach.

A dopiero na lata 2020-24 planuje się budowę ul. Iwaszki wraz z linią tramwajową, którą połączyłaby się z ul. Powstańców i Strzelców. Byłaby alternatywnym wjazdem do centrum. Ale to ciągle tylko plany.

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr
Może polycjanty pokierowali by rano ruchem tak żeby rozładować korki????!!! K****
l
lol
już przed remontem, jadąc od strony Marszowca czasem stało się w korku już od szkoły w Witkowicach. Tak samo nie rozumiem dlaczego dopiero kilka tygodni temu nawieziono gruzu na Meiera boczną aby umożliwić wyjazd z drugiej strony osiedla GNWschoód, Gruz się rozejdzie i znów przejazd będzie niemożliwy, wszystko pojedzie aleją. Ta droga od kiedy jest przejezdna jest dosłownie oblegana, wcześniej nie można było przejechać tam nawet rowerem!
e
eh
Dojdą auta na mackiewicza z jazowej, to praktycznie będzie parking.

A brakuje od lat. Buspasow na opolskiej tez, żeby autobusem się oplacalo. Maja radni północ Krk w ....
s
surowa
Pan prezydent też ma problem z wyjazdem z ulicy Bursztynowej
P
Psycholog
Wykopać tunel od początek granica Krakowa al. 29 listopada do zakopianka jeszcze plus metro i będzie mniej smog i spaliny
P
Psycholog
Powinien od teraz budujemy trasa tramwajowa
k
kubek
To chore że wszystkie powyższe inwestycje są na razie tylko w planach i to w tak odległych terminach. Zamiast budować mniejsze drogi, objazdy, by wszyscy nie musieli pchać się do centrum, miasto czeka na wielkie inwestycje. Mieszkańców Krakowa przybywa. To logiczne, że w centrum nie ma już miejsca na nowe osiedla, więc ludzie powoli zaludniają tereny do tej pory nie zamieszkałe gdzie deweloper wybudował bloki i kusi niskimi cenami. Niestety w wielu przypadkach miasto staje się bezradne gdy okazuje się, że droga prowadząca do dużego osiedla jest własnością dewelopera. Wtedy ani remontu, ani autobusu. A do tego dochodzą jeszcze przyległe do drogi grunty i ich nieznani właściciele. Za jakieś 6-8 lat nie będzie już ani jednej łąki i wolnej przestrzeni na terenie Prądnika Białego, a wyjazd z Krakowa i wjazd do niego będzie całkowicie sparaliżowany., chociażby z powodu remontu Al.29 Listopada. Ciekawe co wtedy będą miały do powiedzenia władze miasta.
K
Krakauer
IO nie można chwalić, bo NIK już zakwestionował te wydatki...
obserwator
A nowe budynki mieszkalne w tej okolicy powstają jak grzyby po deszczu, wciskane są na siłę w każdy wolny kawałek gruntu, ludziska kupują a potem narzekają, że stoją w korku. Pierwsze inwestycje komunikacyjne w tym rejonie w 2018 r.?( i to pod znakiem zapytania). Po prostu porażka. Jak ktoś zauważył poniżej, lepiej kupić mieszkanie na Ruczaju, gdzie idą wszystkie wolne pieniądze z kasy Miast Krakowa.
O
Osama
Wszystkie wolne pieniądze z kasy Miasta Krakowa, przekazać na inwestycje drogowe, służące mieszkańcom os. Ruczaj, oraz okolic Krakowskiej AKademii im. profesora J. Majchrowskiego ! !
D
Derwisz
jeszcze przed remontem. A teraz to jest tylko pytanie, czy korek sięga "tylko" wyjazdu z Kuźnicy, czy też sięga sobie np. do szkoły w Witkowicach (przeważnie jest jakoś tak pośrodku).
r
rem
na brak inwestycji drogowych!
Cieszyć się z milionów złotych wsadzonych w stadion "miejski", centrum kongresowe i inne niezbędne do codziennego życia rzeszy krakowian budowle.
I jeszcze pochwalmy wydatki na promocję zimowych IO.

Wybrane dla Ciebie

To on rekomendował Karola Nawrockiego. Teraz jasno ocenia przyszłego prezydenta

To on rekomendował Karola Nawrockiego. Teraz jasno ocenia przyszłego prezydenta

Biznes ma jedno, konkretne oczekiwanie od Karola Nawrockiego

Biznes ma jedno, konkretne oczekiwanie od Karola Nawrockiego

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska