https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Koronawirus w Wojskowym Szpitalu Klinicznym? Rzecznik placówki dementuje sensacyjne doniesienia Super Expressu

red.
Joanna Urbaniec / Polskapresse
Według nieoficjalnych ustaleń Super Expressu w Wojskowym Szpitalu Klinicznym na ul. Wrocławskiej przebywa pacjent, u którego stwierdzono obecność koronawirusa. Rzecznik szpitala zdementował te informacje. Z kolei w szpitalu im. Żeromskiego są trzy osoby na obserwacji pod kątem zakażenia koronawirusem.

FLESZ - Koronawirus. Jak się przed nim uchronić

Znamy szczegóły sprawy.

Około godz. 10 do 5. Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką w Krakowie zgłosił się trzydziestoparoletni mężczyzna z objawami grypopodobnymi.

- Początkowo podejrzewano u niego zarażenie koronawirusem, jednak szybko zostało ono wykluczone - wyjaśnia w rozmowie z nami Mateusz Sidor, rzecznik 5. Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką w Krakowie. Dodaje, że mężczyzna nie przebywał w ostatnim czasie za granicą.

- Miał w ostatnich dniach kontakty z obcokrajowcami, jednak oni również nie przebywali na terenach, gdzie koronawirus został stwierdzony - tłumaczy Sidor.

Rzecznik dodaje, że po wstępnych badaniach i konsultacjach ze specjalistami, pacjent nie kwalifikuje się do dalszej diagnostyki pod kątem koronawirusa.

- W najbliższym czasie mężczyzna zostanie wypisany do domu - podsumowuje Sidor.

Trzy osoby na obserwacji w Żeromskim

Nieprawdziwe są również pojawiające się informacje o rodzinie, która miała zgłosić się do szpitala im. Żeromskiego po powrocie z Włoch z objawami koronawirusa.

- Aktualnie na obserwacji pod kątem koronawirusa przebywają trzy osoby, dwie dorosłe oraz jedno dziecko. Nie są one jednak w żaden sposób ze sobą spokrewnione - wyjaśnia Anna Górska, rzeczniczka prasowa Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.

Dodaje również, że nie ma podstaw do paniki, ponieważ to na razie tylko podejrzenie. Wyniki badań mają być znane w ciągu 48 godzin.

Pacjent ze Szpitala Uniwersyteckiego bez koronawirusa

Pacjent z podejrzeniem COVID-19 trafił również w sobotę do Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.

- Pobrane od pacjenta próbki krwi wykluczyły zarażenie śmiercionośnym wirusem. - Dzisiaj otrzymaliśmy oficjalne, wyniki które stwierdzają, że w badanej próbce nie odnaleziono materiału genetycznego nowego wirusa korona - powiedziała nam rzecznik Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, Maria Włodkowska.

To jedyny pacjent, jaki przebywał w tej placówce z podejrzeniem koronawirusa.

Gdzie się zgłaszać?

Przypomnijmy: ze względu na zagrożenie epidemiologiczne Główny Inspektor Sanitarny nie zaleca obecnie podróżowania do: Chin oraz Korei Południowej, Włoch (w szczególności do regionu Lombardia, Wenecja Euganejska, Piemont, Emilia Romania), Iranu, Japonii, Tajlandii, Wietnamu, Singapuru i Tajwanu. Zgodnie z zaleceniami GIS, jeśli było się w ciągu ostatnich 14 dni w tych krajach lub regionach, a także zaobserwowało u siebie: gorączkę, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem - należy bezzwłocznie telefonicznie powiadomić sanepid lub zgłosić się do oddziału zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

Powinniśmy dzwonić do Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych - w Krakowie stacja taka mieści się przy ul. Makuszyńskiego 9, tel. (12) 644-91-33, 684-40-32.

W stolicy Małopolski osoby z niepokojącymi objawami mogą się zgłaszać (a najlepiej wcześniej zatelefonować!) na oddziały zakaźne Szpitala Uniwersyteckiego i Szpitala im. Żeromskiego, ponadto dzieci (do 18 roku życia) - na Oddział Chorób Infekcyjnych Dzieci Krakowskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II (budynek M2, kontaktować można się przez centralę szpitala pod nr tel. 12 614-20-00).

Natomiast 5. Wojskowy Szpital Kliniczny (ul. Wrocławska 1-3), który również ma Oddział Chorób Zakaźnych, przekazał w środę w swoim oświadczeniu, że w związku z prowadzonymi pracami remontowymi oddział ten jest nieczynny do końca maja 2020 roku.

Sprawdź, do których krajów GIS odradza podróżeZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

GIS odradza podróż do 9 krajów. Koronawirus rozprzestrzenia ...

Czerwonymi punktami zaznaczono skupiska zachorowań. Im większy obszar, tym więcej zarażonych osób się na nim znajduje.

Link do mapy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zdrowie

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jaros
26 lutego, 21:34, Gość:

No ja juz leze z koronawirusem od zeszlej soboty... objawy to bol glowy na te panikarskie komentarze pod spodem. Wykupiliscie maski, trzeba teraz zrobic nalot na wszystkie sklepy spozywcze i wykupic caly ryz i konserwy... no chyba zaraz zejde, ale ze smiechu.

I mówią, że maski nie są potrzebne, po prostu ich nie ma, ale ja mam swoje źródełko. Byłem ostatnio w sklepie stomatologicznym na ul. Grzegórzeckiej 45 i tam mieli ostatnie sztuki. W sklepach internetowych też nie ma lub anulują zamówienia. Jeśli wierzyć stanom magazynowym w profilactica.pl/maski-sklep-stomatologiczny coś im jeszcze zostało. Sądzę, że to kwestia godzin i wszystko znajdzie swojego odbiorcę.

K
Kibic

Dotarło do Krakowa i Francja tez

M
M
26 lutego, 21:18, jesteśmy nabrani:

Sejm się zbierze i ogłosi Polskę strefą wolną od koronawirusa (a kto nam zabroni?), senat zawetuje, ale Prezydent podpisze.

Zamiast epidemiologów spotka się 460 osób, które nie mają pojęcia o sprawie, ale lubią sobie pogadać, zrzucić wine na tych drugich i udawać, że rozwiązują jakiś problem.

Trzeba tam skierować jednego "niezarażonego"

G
Gość

Jedna gazeta robi panikę druga dementuje i wszyscy na głupocie zarabiają będą kary Uni bo co to za demokracja jak oni mają wirusa a my nie

j
jesteśmy nabrani

Sejm się zbierze i ogłosi Polskę strefą wolną od koronawirusa (a kto nam zabroni?), senat zawetuje, ale Prezydent podpisze.

Zamiast epidemiologów spotka się 460 osób, które nie mają pojęcia o sprawie, ale lubią sobie pogadać, zrzucić wine na tych drugich i udawać, że rozwiązują jakiś problem.

G
Gość

Na chińskiego wirusa, chińskie maski ???

N
Niemcy

Nic nie porzadkujecie bo sami fake newsa wrzuciliście rano bez sprawdzenia czy prawdziwy

G
Grino

Ludzie ogarnijcie się z tymi maskami, bo frajerzy na allegro na was robią kasę, a wy wychodzicie na baranów. Te maski, które tak rozchodzą się na wszędzie nie dają wam nic!!!!!!!!!

Jeżeli chcecie takie maski, to lepsze możecie zrobić sami w domu, niż kupować maski od 40zł do 130 za kawałek żałosnego czegoś nakładanego na twarz. Kupcie tkaninę fitlracyjną na allegro (około 13zł za 1,6m2) jakikolwiek materiał do przyczepienia 3zł/m2 jakiś sznurek jako mocowanie do np uszu. Gwarantuje wam, że lepsze maski z tych tkanin filtrujących zrobicie.

Jeżeli chcecie mieć maskę, która w 99% chroni przed wirusem to musicie kupić pełnotwarzowe!! TO JEDYNE SENSOWNE MASKI!! PEŁNOTWARZOWE.

F
FM
26 lutego, 13:54, Olo:

Ile czasu w Chinach udawało się reżimowi utrzymać wirusa w tajemnicy? I ile to kosztowało ofiar?

26 lutego, 16:09, ...:

Z władzy nikogo nie zmiotło

26 lutego, 16:34, Yogi:

Jeżeli władza twierdzi, że w Polsce nie ma koronawirusa to należy zorganizować posiedzenie sejmu, senatu, prezydenta i osób odpowiedzialnych za ochronę zdrowia i zaprosić na nie tych pacjentów ze szpitali. No chyba, że władza boi się obywatela? Przecież nie ma zagrożenia biologicznego.

26 lutego, 16:59, Gość:

tak tak panikarzu.. juz umierasz...

26 lutego, 17:21, Yogi:

Nie. Przecież ewidentnie mówią, że nie ma zagrożenia. Nie ma się czego się bać. Więc przynajmniej by władza odwiedziła chorych w szpitalach

26 lutego, 18:06, miki:

Nie ma się czego bać? To czemu nie ma masek dostępnych w hurtowniach nawet dla szpitali?!

Prezydent chce pilnego spotkania w temacie wirusa. Boi się, że mu prezydentury nie przedłużą jak nie będzie pozorował zainteresowania

m
miki
26 lutego, 13:54, Olo:

Ile czasu w Chinach udawało się reżimowi utrzymać wirusa w tajemnicy? I ile to kosztowało ofiar?

26 lutego, 16:09, ...:

Z władzy nikogo nie zmiotło

26 lutego, 16:34, Yogi:

Jeżeli władza twierdzi, że w Polsce nie ma koronawirusa to należy zorganizować posiedzenie sejmu, senatu, prezydenta i osób odpowiedzialnych za ochronę zdrowia i zaprosić na nie tych pacjentów ze szpitali. No chyba, że władza boi się obywatela? Przecież nie ma zagrożenia biologicznego.

26 lutego, 16:59, Gość:

tak tak panikarzu.. juz umierasz...

26 lutego, 17:21, Yogi:

Nie. Przecież ewidentnie mówią, że nie ma zagrożenia. Nie ma się czego się bać. Więc przynajmniej by władza odwiedziła chorych w szpitalach

Nie ma się czego bać? To czemu nie ma masek dostępnych w hurtowniach nawet dla szpitali?!

Y
Yogi
26 lutego, 13:54, Olo:

Ile czasu w Chinach udawało się reżimowi utrzymać wirusa w tajemnicy? I ile to kosztowało ofiar?

26 lutego, 16:09, ...:

Z władzy nikogo nie zmiotło

26 lutego, 16:34, Yogi:

Jeżeli władza twierdzi, że w Polsce nie ma koronawirusa to należy zorganizować posiedzenie sejmu, senatu, prezydenta i osób odpowiedzialnych za ochronę zdrowia i zaprosić na nie tych pacjentów ze szpitali. No chyba, że władza boi się obywatela? Przecież nie ma zagrożenia biologicznego.

26 lutego, 16:59, Gość:

tak tak panikarzu.. juz umierasz...

Nie. Przecież ewidentnie mówią, że nie ma zagrożenia. Nie ma się czego się bać. Więc przynajmniej by władza odwiedziła chorych w szpitalach

G
Gość
26 lutego, 13:54, Olo:

Ile czasu w Chinach udawało się reżimowi utrzymać wirusa w tajemnicy? I ile to kosztowało ofiar?

26 lutego, 16:09, ...:

Z władzy nikogo nie zmiotło

26 lutego, 16:34, Yogi:

Jeżeli władza twierdzi, że w Polsce nie ma koronawirusa to należy zorganizować posiedzenie sejmu, senatu, prezydenta i osób odpowiedzialnych za ochronę zdrowia i zaprosić na nie tych pacjentów ze szpitali. No chyba, że władza boi się obywatela? Przecież nie ma zagrożenia biologicznego.

tak tak panikarzu.. juz umierasz...

Y
Yogi
26 lutego, 13:54, Olo:

Ile czasu w Chinach udawało się reżimowi utrzymać wirusa w tajemnicy? I ile to kosztowało ofiar?

26 lutego, 16:09, ...:

Z władzy nikogo nie zmiotło

Jeżeli władza twierdzi, że w Polsce nie ma koronawirusa to należy zorganizować posiedzenie sejmu, senatu, prezydenta i osób odpowiedzialnych za ochronę zdrowia i zaprosić na nie tych pacjentów ze szpitali. No chyba, że władza boi się obywatela? Przecież nie ma zagrożenia biologicznego.

...
26 lutego, 13:54, Olo:

Ile czasu w Chinach udawało się reżimowi utrzymać wirusa w tajemnicy? I ile to kosztowało ofiar?

Z władzy nikogo nie zmiotło

G
Gość
26 lutego, 14:08, hildryk:

Test zrobili, tak szybko wynik mają,że już są pewni ? w szpitalu uniwersyteckim od soboty pacjent z podejrzeniem ,wyniki miały być poniedziałek ,wtorek a nadal cisza...

Racja.A dziś nagle zamknęli oddział zakazny w tymże szpitalu.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska