https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Linia tramwajowa do Mistrzejowic: Radni wnioskują o ograniczenie przebudowy ulicy Meissnera i wycinki drzew

Piotr Tymczak
Radni z Dzielnicy III Prądnik Czerwony wnioskują, by przebudowa układu drogowego ul. Meisssnera w ramach budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic została ograniczona do minimum.
Radni z Dzielnicy III Prądnik Czerwony wnioskują, by przebudowa układu drogowego ul. Meisssnera w ramach budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic została ograniczona do minimum. Konrad Kozłowski
W związku z podpisaniem przez miasto umowy na budowę linii tramwajowej ul. Meissnera - Mistrzejowice, radni z Dzielnicy III Prądnik Czerwony podjęli uchwałę, w której zawnioskowali do prezydenta Krakowa o ograniczenie w projekcie rozwiązań związanych m.in. z rozbudową drogi i wycinką drzew.

FLESZ - Polskie autobusy najlepsze w UE

Pierwsza koncepcja przebiegu linii tramwajowej powstała w 2014 roku. Od tego czasu zmienił się charakter ulicy Janusza Meissnera, w maju 2020 roku została wprowadzona nowa organizacja ruchu, która uspokoiła ruch w tym miejscu. Dwujezdniowa droga z 2 pasami w każdym kierunku zmieniła się w drogę dwujezdniową z jednym pasem w każdym kierunku. W związku z tym w opinii Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony istnieje możliwość ograniczenia przebudowy układu drogowego oraz znacznego ograniczenia wycinki drzew

- podkreślają radni z Dzielnicy III Prądnik Czerwony.

Kraków. Ponad 14 tys. zł miesięcznie za obsługę prawną budow...

Radni z "trójki" zawnioskowali więc do prezydenta Krakowa o:

  • - ponowną analizę rozwiązań drogowych związanych z budową linii tramwajowej "Meissnera - Mistrzejowice" w kontekście nowej organizacji ruchu wprowadzonej w maju 2020 roku i obecnego natężenia ruchu,
  • - ograniczenia przebudowy układu drogowego do niezbędnego minimum,
  • - ograniczenia wycinki drzew kolidujących z inwestycją do niezbędnego minimum,
  • - przesadzenia cennych egzemplarzy drzew,
  • - nasadzenia zastępcze w ciągu planowanej trasy w większości o obwodach co najmniej takich jak wyciętych drzew,
  • - opracowanie kompleksowego projektu zagospodarowania zieleni, tak aby po inwestycji ilość drzew wzdłuż planowanej trasy była większa niż obecnie,
  • - uwzględnienia podczas opracowywania projektu postulatu spółdzielni mieszkaniowej "Ugorek" dotyczącego możliwości wyjazdu pożarowego spod budynku przy ul. Meissnera 4,
  • - uwzględnienia miejsc parkingowych wzdłuż ul. Klemensa Janickiego.

Co na to urząd? - Wielokrotnie podkreślaliśmy, że wybrany partner rozpocznie prace od przeanalizowania dotychczas zebranych materiałów oraz wykona analizy ruchu. Ich celem jest zbudowanie linii tramwajowej wraz z towarzyszącym układem drogowym w skali dostosowanej do potrzeb oraz z maksymalnie zachowaną zielenią - wyjaśniają w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa. -
Postulaty Rady Dzielnicy III co do zasady zgadzają się więc z przyjętymi założeniami dla inwestycji, a w szczegółach będą analizowane przez projektanta w kontekście przepisów oraz dostępności terenu - dodają.

Przypomnijmy, że miasto podpisało umowę z konsorcjum firm PPP Solutions Polska i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu na budowę nowej linii tramwajowej, którą w 2024 r. krakowianie będą mogli szybciej dojechać do Mistrzejowic. Dzięki udzielonemu wsparciu ze strony rządu, przedsięwzięcie jest realizowane w formie partnerstwa publiczno-prywatnego, które będzie trwało 24 lata.

W ramach inwestycji powstanie nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic, od skrzyżowania ul. Meissnera z Lema, dalej ul. Meissnera, ul. Młyńską, Lublańską, Dobrego Pasterza, Krzesławicką, Bohomolca, Jancarza do istniejącej tam pętli tramwajowej. Jednym z elementów tego zadania będzie też wykonanie tunelu tramwajowego pod rondem Polsadu.

Umowa z konsorcjum firm PPP Solutions Polska i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu została podpisana na kwotę ok. 1,1, mld zł. W pierwszej kolejności wykonawca zabezpieczy finansowanie inwestycji oraz zaprojektuje przebieg trasy do Mistrzejowic (do 2022 r.), następnie po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń rozpocznie budowę (od 2022 r. do 2024 r.), ostatnim elementem zawartym w umowie jest dbanie przez okres 20 lat o wybudowaną infrastrukturę (bieżące utrzymanie od 2024 r. do 2044 r.). Po 24 latach miasto przejmie w utrzymanie torowisko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Donata
16 lutego, 22:15, Zbigniew Rusek:

J bym proponował nie budować tego przekletego tramwaju, lecz przywrócić oba pasy jezdni ul. Meissnera, gdyż obecne rozwiązanie, które ma "uspokajać" ruch powoduje duże utrudnienia we włączaniu się do ruchu autobsuów wyjeżdżających z zatoki, gdyż autobus musi od razu zmienić aż o dwa pasy (z zatoki wyjechać na lewy pas, gdyż na prawym jest parkowanie, a chamska "prywata" nie puszcza autobusu przodem, przez co autobusy tracą czas). Niestety, każdy sposób "uspokojenia" ruchu najbardziej uderza w autobusy, a likwidacja jednego pasa skutkuje też tym, że wtedy ciągnik rolniczy, koparka, rower a nawet zaprzęg konny narzuca tempo jazdy autobusowi (nie ma fizycznej możliwości wyprzedzenia wolnobieżnego pojazdu). Nie budować tego zas... (wulgaryzm) tramwaju, lecz dać pierwszeństwo dla autobusów na światłach na ciągu ulic Olszyny-Pilotów-Młyńskiej-Dobrego Pasterza itd.

Przeklety tramwaj, jak pan to okreslil, jest ukłonem w strone wykluczonych komunikacyjnie ludzi, ktorym na nic sie zdadza dodatkowe pasy. Także osobiscie ciesze sie i popieram te inwestycje z calego serca. I szczerze mowiac - jesli ucierpi na tym kilka drzew, na ktorych i mnie osobiscie zalezy, to ta cena nie wydaje mi się wygórowana.

G
Gość
17 lutego, 11:18, Gość:

Pisałem ze ten ruch po pandemii wzrosnie o korki beda od Al. Pokoju do Ronda barei i dalej, do tego prowadza pomysły "inzynierów" ruchu. Mieszkancy to zbedny balazt i maj dostrosowac sie do zideologizowanych pomysłow. I prosze nie usuwac tu nie ma hejtu.

balast

G
Gość

Pisałem ze ten ruch po pandemii wzrosnie o korki beda od Al. Pokoju do Ronda barei i dalej, do tego prowadza pomysły "inzynierów" ruchu. Mieszkancy to zbedny balazt i maj dostrosowac sie do zideologizowanych pomysłow. I prosze nie usuwac tu nie ma hejtu.

k
kierowca
16 lutego, 22:15, Zbigniew Rusek:

J bym proponował nie budować tego przekletego tramwaju, lecz przywrócić oba pasy jezdni ul. Meissnera, gdyż obecne rozwiązanie, które ma "uspokajać" ruch powoduje duże utrudnienia we włączaniu się do ruchu autobsuów wyjeżdżających z zatoki, gdyż autobus musi od razu zmienić aż o dwa pasy (z zatoki wyjechać na lewy pas, gdyż na prawym jest parkowanie, a chamska "prywata" nie puszcza autobusu przodem, przez co autobusy tracą czas). Niestety, każdy sposób "uspokojenia" ruchu najbardziej uderza w autobusy, a likwidacja jednego pasa skutkuje też tym, że wtedy ciągnik rolniczy, koparka, rower a nawet zaprzęg konny narzuca tempo jazdy autobusowi (nie ma fizycznej możliwości wyprzedzenia wolnobieżnego pojazdu). Nie budować tego zas... (wulgaryzm) tramwaju, lecz dać pierwszeństwo dla autobusów na światłach na ciągu ulic Olszyny-Pilotów-Młyńskiej-Dobrego Pasterza itd.

nie chamska prywata tylko nienormalne pomysły "inżynierów ruchu, gnebiących mieszkanców

G
Gość

rozszerzcie na ul. Młyńską

Z
Zbigniew Rusek

J bym proponował nie budować tego przekletego tramwaju, lecz przywrócić oba pasy jezdni ul. Meissnera, gdyż obecne rozwiązanie, które ma "uspokajać" ruch powoduje duże utrudnienia we włączaniu się do ruchu autobsuów wyjeżdżających z zatoki, gdyż autobus musi od razu zmienić aż o dwa pasy (z zatoki wyjechać na lewy pas, gdyż na prawym jest parkowanie, a chamska "prywata" nie puszcza autobusu przodem, przez co autobusy tracą czas). Niestety, każdy sposób "uspokojenia" ruchu najbardziej uderza w autobusy, a likwidacja jednego pasa skutkuje też tym, że wtedy ciągnik rolniczy, koparka, rower a nawet zaprzęg konny narzuca tempo jazdy autobusowi (nie ma fizycznej możliwości wyprzedzenia wolnobieżnego pojazdu). Nie budować tego zas... (wulgaryzm) tramwaju, lecz dać pierwszeństwo dla autobusów na światłach na ciągu ulic Olszyny-Pilotów-Młyńskiej-Dobrego Pasterza itd.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska