Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto wyda na gadżety ponad 130 tys. zł. "Nie zmalało zapotrzebowanie na upominki"

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Krakowski magistrat rozstrzygnął przetarg na zakup i wykonanie materiałów promocyjnych. Zapytaliśmy, czy to konieczny wydatek w dobie kryzysu spowodowanego pandemią. Urzędnicy wyjaśniają, że nie zmalało zapotrzebowanie na upominki czy nagrody. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jakie gadżety reklamowe powstaną na zamówienie miasta. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. 

FLESZ - ZUS weryfikuje wypłacane świadczenia antykryzysowe

Na zakup materiałów promocyjnych na potrzeby Urzędu Miasta Krakowa w tym roku w budżecie zaplanowana została kwota 239 tys. zł. Zamówienie podzielono na 6 części. W przypadku 5 z nich wybrano oferty firmy Podarowane.pl Biedrzycki s.j. (Rzeszotary), a jedną część przetargu wygrała firma Mirosław Komin MK Studio Agencja Reklamowa (Poznań). W sumie zwycięzcy przetargu wykonają prace za 134 779,30 zł.

Zapytaliśmy w magistracie, czy to dobry pomysł, by wydawać pieniądze na gadżety promocyjne w dobie kryzysu spowodowanego pandemią koronwirusa.

- W 2020 roku Urząd Miasta Krakowa z powodu obostrzeń i sytuacji epidemicznej zmuszony był zrezygnować z organizacji wielu imprez i wydarzeń kulturalnych skierowanych do mieszkańców i tych, które miały na celu przyciągnięcie odwiedzających do Krakowa. Nie zmalało jednak zapotrzebowanie na upominki czy nagrody, o które proszą podległe i współpracujące z UMK podmioty, m.in. domy kultury, kluby sportowe, stowarzyszenia itp. W reżimie sanitarnym realizowanych jest nadal wiele przedsięwzięć skierowanych do mieszkańców, a w szczególności do dzieci. Stąd potrzeba uzupełnia magazynów - wyjaśniają w magistracie.

Ulubiony krakowski park instagramerów w jesiennej szacie. Pa...

Zakup drobnych gadżetów w postaci smyczy, długopisów lub notesów zostanie zrealizowany końcem tego roku i materiały te mają być przeznaczone do wykorzystania w nadchodzącym roku. - Planując takie zamówienie, musimy mieć na uwadze rozwój konferencji oraz uwzględniać możliwość zrealizowania wydarzeń, jeżeli tylko sytuacja epidemiczna w następnym roku na to pozwoli - zaznaczają w urzędzie. - W ramach przetargu dokonano również zakupu drobnych gadżetów, które wykorzystywane będą jako nagrody w śmieciomatach, do których można wrzucać plastikowe butelki i puszki, gdzie po uzbieraniu odpowiedniej liczby punktów otrzymuje się EKOgadżet - dodają.

W magistracie przypominają też, że postawienie tego typu urządzeń było jednym z zadań zrealizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa, co do zasady mającym edukować i zachęcać wszystkich zainteresowanych ekologią oraz dbałością o środowisko mieszkańców Krakowa, do regularnej segregacji plastikowych butelek oraz puszek po napojach. - Zgodnie z projektem w tym roku UMK musi wydać środki na ten cel, a projekt trwa przez 12 miesięcy czyli do 14 września 2021 roku i do tego czasu muszą być zabezpieczone gadżety na te nagrody - informują w UMK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska