Na drugim miejscu, z wynikiem 20 proc., znalazło się zakończenie dostaw 110 Lajkoników. Kolejne miejsca w sondzie zajęło ogłoszenie przetargu na dostawę 90 nowych tramwajów (11 proc.), dostawa 42 autobusów elektrycznych (6 proc.) i rozpoczęcie kampanii społecznej „Bądź wrażliwy – ustąp miejsca” (5 proc.).
Przypomnijmy: linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to 5,5 km podwójnego torowiska (łącznie 11 km torów tramwajowych), 23 perony tramwajowe, nowy zintegrowany węzeł przesiadkowy na Górce Narodowej i przebudowany węzeł przesiadkowy na Krowodrzy Górce. To także trzy parkingi P+R z ok. 660 miejscami postojowymi wraz z miejscami dla niepełnosprawnych oraz stacjami do ładowania pojazdów elektrycznych. W ramach zadania wybudowano nowe fragmenty ulic, m.in. nowy odcinek ul. Pachońskiego oraz ulice gen. Sosabowskiego i Ździebły-Danowskiego. Przebudowano ulicę Opolską – powstał w niej dwukomorowy tunel drogowy. Rowerzyści mają do dyspozycji ok. 6,3 nowych dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Nasadzono ok. 3,5 tys. drzew i ok. 41 tys. krzewów.
Realizacja tej największej transportowej inwestycji w Krakowie ostatnich lat nie byłaby możliwa bez wsparcia ze środków Unii Europejskiej. Kraków uzyskał dotację w wysokości ok. 184 mln zł ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Do realizacji zadania dołożył się też polski rząd przekazując na tę inwestycję kwotę 38 mln zł w ramach rządowego Programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich w 2023 r.
Sztuczna inteligencja - czy świat stanie się lepszy?
