https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakow: MPK testuje nowy tramwaj. Oszczędny i z panoramiczną szybą [ZDJĘCIA]

(mst)
Od wtorku, 25 czerwca pasażerów w Krakowie wozić będzie Nevelo - tramwaj nowosądeckiego Newagu.

Nevelo to trójczłonowy, przegubowy, jednokierunkowy i w całości niskopodłogowy pojazd. Ma klimatyzowane wnętrze, systemy monitoringu i informacji pasażerskiej. Jednorazowo może przewieźć do 235 osób w tym 60 na miejscach siedzących. Jest przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych dzięki zastosowaniu elektrycznej rampy inwalidy. Posiada też specjalne, drugie drzwi dla matki z dzieckiem.

W tramwaju zastosowano innowacyjny układ zawieszenia - dwa człony skrajne, każdy z nich oparty na jednym wózku napędowym połączono przegubowo z członem środkowym opartym na dwóch wózkach tocznych. Odpowiednie rozmieszczenie specjalnie skonstruowanych skrętnych wózków napędowych i tocznych prowadzi do zmniejszenia nacisku poszczególnych osi na tor, redukując zużywanie się szyn i kół. Rozwiązanie to obniży koszty eksploatacji pojazdu oraz utrzymania infrastruktury. Zastosowanie kół, z gumowymi, elastycznymi przekładkami i obręczą, zapewni wysoki komfort jazdy oraz ograniczy poziom hałasu.

Jest to pierwszy w Polsce tramwaj, w którym w kabinie motorniczego zastosowano zwiększającą widoczność, panoramiczną szybę. Pojazd będzie testowany w Krakowie do 22 września.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
Niby niskopodłogowy a wewnątrz podłoga wznosi się i opada w kilku miejscach w całym tramwaju co to w ogóle ma być ??
g
gość
Jest koszmarny. Fioletowy w środku. Miejsc siedzacych coraz mniej. Jest glosny a sygnal zamykania drzwi tak irytujący jak w żadnym innym tramwaju. Mam nieprzyjemność jeździć nim dość czesto
c
czemu nie wrocławski??
we Wroclawiu jest firma która produkuje tramwaje i to ponoć nie drogo, po Krakowie jeździ ponoć i co? jest zły??
p
pipi
Jak jedzie tak hurgocze że o mało sie nie rozleci do Bombardierów nie ma porównania
G
Gość
STRASZNIE HAŁASUJE, CHYBA ZE 150 DECYBELI !!!!!!!!!!
k
krakus
Jak trabant do mercedesa
A
Arsents
Wczoraj około 23-ciej jechał z KG przez Bratysławską -katastrofa!! łomot jakby "szkielet tańczył na metalowym dachu" xD
y
yogi
Pośród krakowski decydentów panuje przekonanie , że polskie to znaczy gorsze i na dodatek trochę droższe. To nic, że tysiące Polaków idzie przez to na bezrobocie. Ważne dla nich jest, aby na nas zarobił Szwab, Szwed , Hiszpan albo inny Francuz. A Krakusi, maja przez w miejskich pojazdach gównianie działającą klimę, i technologie z Księżyca - nie pasujące do krakowskich specyficznych warunków.
- m - a
Za to woli sprowadzać wraki typu E1 +c3 - prosto z wiedeńskiej lamusowni. Pochopnie wyzbywa się 105 Na - którymi jeżdzi się przyjemnie ,pomimo że są wysłużone i energochłonne. Wagony z Newagu ,mogłyby jeździć po Krakowie - jak najbardziej. Wagon wymaga jeszcze dopracowania ,poprawy design-u ,jest nowy ,współczesny,w miarę tani a nie z połowy ubiegłego wieku.
t
tito
produkują też fajne pociągi ,no i polska firma ,lepiej nawet 20 % przepłacić ale aby z POLSKI tak myśli każdy Niemiec woli niemieckie nawet droższe
r
ret
to czemu ich nie kupili dajac prace w wojewodztwie tylko jakies bombardiery jeszcze bez klimy - jakas porazka, ktos powinien za to beknac. dopiero te najnowsze maja klime
T
Trik
Wymiary ma identyczne jak bombardiery bo są dokładne wymogi zikitu.

Natomiast jest polowe tańszy, no i fajnie wyglada
k
krakus
Swingi od Pesy wg mnie nieciekawe,ale i tak lepsze to ,niż polskie wysłużone akwaria.
o
odnasdoain
Juz nie moge sie doczekac widoku tego "potwora" mknacego 10km/h
D
DarkVolfer
"w środku ciasne przesmyki, cztery krzesełka w rzędzie to zły pomysł" - Bomardiery też mają po cztery w rzędzie, szerokość taka sama... więc przesmyki również ciasne.
Poręcze - można zamowić dodatkowe, a lakierkę (ewentualnie) zmieni ZIKiT.
Najważniejsze jak się będzie sprawował.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska