https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. MPK zakończyło modernizację wagonów GT8 [ZDJĘCIA]

Piotr Rąpalski
Dobra informacja dla pasażerów krakowskiej komunikacji – 22 grudnia zaczął kursować 28. tramwaj GT8 po gruntownej modernizacji, o numerze RF304. Wyjechał na linię nr 11 (Czerwone Maki P+R – Mały Płaszów P+R), zastępując pociąg złożony z dwóch wysokopodłogowych wagonów 105Na. Tym samym zakończył się projekt, dzięki któremu wszystkie posiadane przez MPK dwukierunkowe wagony typu GT8 mają już niską podłogę i klimatyzację.

FLESZ - Omikron – na te objawy musisz szczególnie uważać

od 16 lat

Warto podkreślić, że dzięki takim właśnie projektom oraz zakupom nowych tramwajów już ponad 77 proc. całej floty to wagony z niską podłogą, a prawie 60 proc. posiada klimatyzację. Do wymiany pozostało już tylko 45 wagonów E1, 36 wagonów c3 oraz 25 pociągów złożonych z wagonów 105Na, które są wysokopodłogowe. W dużej części te wagony zostaną wycofane po zakończeniu dostaw 60 nowych Lajkoników w latach 2022-2023.

Przypomnijmy, że wagony GT8 rozpoczęły pracę na krakowskich ulicach jesienią 2009 roku. Mają długość ponad 26 m i ważą niemal 50 ton. Jednocześnie mogą przewieźć prawie 200 pasażerów. Zostały zbudowane przez firmę Duewag dla przedsiębiorstwa Rheinbahn z Düsseldorfu, a po latach pracy zostały odkupione przez MPK, a następie zdecydowano się na ich modernizację. Pierwszą próbę unowocześnienia podjęto w 2014 roku, a od 2017 roku systematycznie, według przyjętego schematu, dostosowywano je do oczekiwań pasażerów, w tym tych z ograniczoną mobilnością.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lajkonik
To nie są nowoczesne tramwaje. Nie są nawet nowe. Dodany niewielki człon z niską podłogą w środku składu jest jak getto. Miejsca wyznaczone dla kalek i osób starych. Nie przejdzie osoba starsza lub niepełnosprawna w inne miejsce , bo ma schody z obu stron. Musi stać w ciasnym miejscu. Być popychana przez wchodzących i wychodzących. Tam jest największy ruch. A tylko tam jest niska podłoga. Ale to środkowymi drzwiami wchodzi i wychodzi najwięcej osób. Szkoda pieniedzy na reanimowanie złomu. Za 5-6 lat te tramwaje z dodanym członem to będzie szrot. Rozumiem, że w statystykach to wygląda ładnie bo zalicza się do sumy tramwajow z niską podłogą. Ale to pic na wodę fotomontaż.
Z
Zbigniew Rusek
Wyjątkowo ciężkie, jak na swoją długość (inne tramwaje tej długości ważą o ok.20 ton mniej). Także są nieco za szerokie. Nieudany tabor. Lepsze są "wiedeńczyki".
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska