Kraków. MPK zamyka punkty sprzedaży biletów. Otwarty pozostanie tylko jeden

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Punkt sprzedaży biletów w Krakowie Konrad Kozlowski/Polskapress
Krakowskie MPK informuje, że w związku z drastycznym wzrostem liczby zarażeń SARS-CoV-2 oraz nowymi obostrzeniami wprowadzonymi przez rząd, od najbliższego poniedziałku 29 marca będzie otwarty tylko jeden Punkt Sprzedaży Biletów – przy ul. Podwale 3/5. Jednocześnie godziny otwarcia tego punktu zostaną wydłużone – punkt będzie czynny od 7.00 do 20.00. Wszystkie pozostałe PSB zostaną zamknięte do odwołania.

FLESZ - Kolejne obostrzenia ogłoszone przez rząd

- Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo pasażerów, dlatego zależy nam na ograniczeniu bezpośrednich wizyt i kontaktów w Punktach Sprzedaży Biletów. Zachęcamy wszystkich pasażerów do korzystania z możliwości zakupu biletów przez internet, aplikacje mobilne lub automaty biletowe - argumentują w MPK.

I apelują, aby z otwartego PSB przy ul. Podwale 3/5 korzystały wyłącznie te osoby, których sprawy nie mogą być obecnie zrealizowane przez internet (dotyczy m.in. osób wnioskujących o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie oraz osób kupujących bilety specjalne).

PSB przy ul. Podwale 3/5 będzie działał zgodnie z obowiązującymi restrykcyjnymi zasadami sanitarnymi:

  • w punkcie będą otwarte trzy stanowiska
  • w środku będą mogły przebywać jednocześnie maksymalnie trzy osoby
  • po wejściu do punktu należy zdezynfekować ręce
  • obsługiwane będą wyłącznie osoby z prawidłowo założoną maseczką (zakryte usta i nos)
  • osoby oczekujące przed punktem mają obowiązek zachować odpowiedni dystans
  • w czasie godzin otwarcia punktu są przewidziane przerwy konieczne do dezynfekcji pomieszczenia

W sprawach związanymi z biletami MPK prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy:

  • Infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
  • Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
  • Reklamacje – reklamacje@kkm.krakow.pl

Kraków. Zaprezentowano dwa nowe najmniejsze autobusy MPK [ZDJĘCIA]

W związku z ograniczeniem w funkcjonowaniu PSB MPK informuje, że:

- zwroty biletów okresowych zapisanych na nośnikach mobilnych można wykonać samodzielnie – aplikacje są wyposażone w taką funkcjonalność (w przypadku posiadania pytań o mKKM prosimy o kontakt z infolinią - 12 19 150, w przypadku pytań o mKK prosimy o kontakt z infolinią - 12 254 14 00).

- osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym będą mogły również zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (rekomendujemy list polecony) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków

Ważne, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze.

W przypadku wysłania do MPK SA karty plastikowej, klient może złożyć również pisemną dyspozycję o odesłaniu karty plastikowej z anulowanym biletem wraz z podaniem adresu korespondencyjnego. W takim przypadku karta zostanie wysłana drogą pocztową, listem poleconym na wskazany adres. W razie braku takiej dyspozycji karta będzie do odbioru osobistego w Punkcie Sprzedaży Biletów, przy ul Podwale 3/5

Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet okresowy nastąpi za okres od daty stempla pocztowego do dnia upływu ważności biletu. Należy pamiętać, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa zwrotu biletu można dokonać na minimum 16 dni przed upływem jego ważności.

Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa nie ma możliwości: zawieszenia, zamrożenia i zmiany daty ważności zakupionego już biletu okresowego.

Osoby składające wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej MPK zachęca do zrobienia tego przez internet - na stronie www.kk.krakow.pl i wybór nośnika mobilnego.

Osoby, które potrzebują uzyskać fakturę za zakupiony bilet mogą to zrobić przez internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl

Na wymianę biletów papierowych z nieaktualnej taryfy na nowe bilety jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zarządzanie kryzysem "po krakosku". Ktoś wytłumaczył tym 'owcom' w MPK, że narażeni nie są ich siedzący za szybą pracownicy, tylko zgonieni w jedno stado ludzie, którzy MUSZĄ kupić bilet, ponieważ MUSZĄ korzystać z komunikacji miejskiej. Jak widać, pracownicy MPK nic nie muszą, a najmniej muszą w swojej pracy myśleć.

s
sic
26 marca, 15:04, Gość:

nie rozumiem czemu zamykają. a czy biedronki zamknęli?

BO TO KRETYNI !

s
sic

Kolejny kretynizm ! Zostanie 1 punkt do którego będą się tworzyć gigantyczne kolejki zamiast rozładować obsługę na kilka punktów Przecież to jest absurd ! Po prostu MPK tak jest wygodnie bo pod pozorem pandemii mogą sobie zamykać co im pasuje,po co się mają pracownicy przemęczać Przecież zamknięto punkty sprzedaży takie gdzie z zewnątrz kupowało się bilety TO GDZIE TU SENS I LOGIKA?

G
Gość

nie rozumiem czemu zamykają. a czy biedronki zamknęli?

Dodaj ogłoszenie