WIDEO: Tragedia w Bukowinie
Usługa self-service bag drop (SBD) jest najnowocześniejszą formą nadawania bagażu przez pasażera, co oszczędza czas czekania w kolejce do kilkudziesięciu sekund. Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, która współpracuje z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie. Pierwszym przewoźnikiem, który korzysta z uruchomionych dzisiaj w Kraków Airport 10 samoobsługowych stanowisk nadawania bagażu jest linia lotnicza Wizz Air.
Pasażer po odprawieniu się, np. dzięki aplikacji mobilnej, nadaje na lotnisku samodzielnie bagaż, postępując zgodnie z prostą instrukcją, wybierając jeden z 8 dostępnych języków: polski, angielski, niemiecki, francuski, norweski, włoski, hiszpański lub ukraiński. Skanuje kartę pokładową i umieszcza bagaż na specjalnej wadze, gdzie weryfikowany jest jego ciężar i wielkość zgodnie z wymaganiami danej linii lotniczej.
Następnie pasażer otrzymuje naklejkę z kodem nadania bagażu i samodzielnie umieszcza go na taśmie.
Proces SBD jest intuicyjny, skraca czas nadawania bagażu do 20 sekund. W pierwszym okresie funkcjonowania SBD, pasażer ma możliwość skorzystania z pomocy obsługi lotniska. SBD nie dotyczy ponadwymiarowego bagażu np. wózków dziecięcych oraz zwierząt.
- Tak wyglądał Kraków ponad 100 lat temu z lotu ptaka. Wielu z tych miejsc już nie ma!
- Luksusy? Tak mieszka arcybiskup Marek Jędraszewski [ZDJĘCIA]
- Najśmielsze pomysły "Januszów" zakupów. Zobaczcie przykłady
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Studniówka 2020. Wybieramy miss podwiązki w Małopolsce
