Kraków. Nad Wisłą powstanie marina z hotelem. Zobacz, jak ma wyglądać nowe zagospodarowanie nabrzeża [WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Marina Krakowska ma powstać w rejonie Zabłocia. W ramach kompleksu planowany jest też m.in. hotel. ZIS Kraków
Port dla jachtów i łodzi motorowych wraz z zapleczem hotelowym i gastronomicznym ma wchodzić w skład Mariny Krakowskiej. Na zlecenie Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie powstała koncepcja prezentująca, jak może wyglądać ten obiekt, którego budowę planuje się na nabrzeżu i Wiśle w rejonie Zabłocia.

FLESZ - Co stanie się z gospodarką po pandemii?

Na mapie Krakowa pojawi się nowe oblicze bulwaru Podolskiego, które nie tylko będzie dodatkową atrakcją dla mieszkańców, turystów czy zwolenników turystyki wodnej. Planuje się też adaptację obwałowania przeciwpowodziowego, poprawiającą bezpieczeństwo powodziowe tej części miasta. Marina Krakowska będzie także miejscem stacjonowania służb pracujących na rzece - na przykład policji

- informują w ZIS.

Kraków. Miasto planuje marinę dla jachtów i łodzi motorowych...

W zaplanowanym na 2021 rok budżecie Krakowa znalazło się zadanie pn. „Rewitalizacja terenów przy moście Kotlarskim – bulwar Podolski – budowa Mariny Krakowskiej”, na które zarezerwowano 500 tys. złotych. W tym roku ZIS planuje ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, następnie zawrzeć umowę z wybranym wykonawcą i złożyć wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na budowę.

- Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwolenia na budowę pozwoli nam tworzyć montaż finansowy dla inwestycji. Chcemy aby opierał się on na środkach własnych gminy Kraków oraz funduszach zewnętrznych, o które będziemy aplikować - wyjaśniają w ZIS.

Po wybudowaniu Mariny Krakowskiej ZIS przeprowadzi przetarg, w ramach którego wyłoniony zostanie operator obiektu odpowiedzialny za jego funkcjonowanie.

Kraków. Miasto wybuduje kilka kładek pieszo-rowerowych. Jaki...

Celem projektu jest rewitalizacja terenów położonych na prawnym brzegu rzeki Wisły na bulwarze Podolskim wraz z budową portu przeznaczonego dla jachtów oraz innych jednostek pływających. Dodatkowo, planuje się wybudowanie portu z infrastrukturą techniczną wraz z zabudową dopełniającą w postaci obiektów: administracyjno-biurowych, obsługi technicznej, socjalnych, hotelowych, handlowych i rekreacyjnych.

W porcie mają się też znaleźć: sklep (zaopatrzenie w żywność, art. gospodarstwa domowego, środki czystości, zaopatrzenie w części zamienne i wyposażenie żeglarskie), mini warsztat naprawczy, klub żeglarski. Zaplanowano również teren rekreacyjny.

W ramach inwestycji mają powstać m.in. stanowiska postojowe na wodzie – nabrzeża, pomosty, pirsy, dalby i pale cumownicze. Na nabrzeżu ulokowane zostaną też urządzenia do podnoszenia i wodowania jachtów. Przewidziano również zaopatrzenie w energię elektryczną, instalacje: telekomunikacji (telefon, internet), monitoringu terenu i sygnalizacji pożarowej, zaopatrzenie w wodę,
paliwa, odbiór zużytych olejów, odprowadzenie ścieków, odbiór śmieci i odpadów, drogi wewnętrzne, miejsca postojowe dla środków transportu lądowego, powierzchnie załadunku/rozładunku, oświetlenie terenu.

Ponadto, koncepcja zakłada wykonanie rewitalizacji brzegu Wisły o długości 1060 m, łącznie z adaptacją istniejącego wału przeciwpowodziowego pod kątem korzystania z jego terenu także przez użytkowników mariny.

Miejsce dla mariny wyznaczono w pobliżu Krakowskiej Akademii im. Frycza-Modrzewskiego, w miejscu zrujnowanej przystani, gdzie znajduje się budynek Żeglugi Krakowskiej. Taka lokalizacja została wybrana nieprzypadkowo, bowiem to teren gminny, wskazywany wcześniej przez Stowarzyszenie Armatorów i Inwestorów Górnej Wisły, a tego typu inwestycję akceptuje tam Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej.

- Marina w Krakowie jest bardzo wyczekiwana. Gdyby powstała to mieszkańcy i osoby przypływające do krakowskiego portu miałby gdzie cumować swoje jachty i łodzie motorowe - z dostępem do mediów: prądu, wody oraz sanitariatów. W takim miejscu powstałby zapewne slip, dzięki któremu można byłoby wodować jednostki pływające. Potrzebne jest też miejsce, gdzie można byłoby je przechowywać - komentuje Krystian Kapusta, prezes Stowarzyszenia Armatorów i Inwestorów Dorzecza Wisły.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wypchaj się

Pismaku, ja nie mogę wyjść na miasto zjeść sobie coś normalnie w restauracji -- a ten mnie tu będzie szczuł "mariną z hotelem"! Dużo mnie to obchodzi.

Dodaj ogłoszenie