Na miejscu dowiedzieliśmy się, że to teren czasowo wykorzystywany przez wykonawcę kładki pieszo-rowerowej Kazimierz - Ludwinów, która powstaje między dwoma brzegami w rejonie ujścia Wilgi do Wisły.
Na plac budowy utworzony na Zabłociu mają być przywożone stalowe elementy kładki, tam będą spawane, a następnie przewożone barką na budowę kładki i tam wykorzystywane do tworzenia konstrukcji nowego obiektu.
Niecodzienny kształt kładki Kazimierz - Ludwinów
Kładka Kazimierz - Ludwinów będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Kładka ma się więc wyróżniać niecodziennym kształtem, przypominającym serpentyny. W tradycyjny sposób po kładce można będzie przejść albo przejechać na rowerze po dwóch platformach. Między nimi architekci z krakowskiego biura Lewicki&Łatak zaprojektowali trzecie przejście w formie sinusoidy prowadzącej częściowo nad i częściowo pod pozostałymi platformami.
Nowa przeprawa nad Wisłą ma być gotowa w połowie 2026 roku
Przypomnijmy: kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej.
Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł to dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą jest firma Primost Południe.
Cała inwestycja ma się zakończyć w połowie 2026 roku.
