FLESZ - Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?

- Cieszy to, że ważne drogi zostaną wyremontowane, ale inwestycje powinno się planować tak, by uciążliwości dla mieszkańców były jak najmniejsze. Mieszkańcy są mocno zaniepokojeni tym, że jednocześnie mają być prowadzone prace na na ulicach Księcia Józefa i Królowej Jadwigi. To wiąże się z dużym ryzykiem, że połowa dzielnicy zostanie zakorkowana - komentuje Krzysztof Kwarciak, radny Dzielnicy VII Zwierzyniec.
Ulica Księcia Józefa ma zostać odnowiona na odcinku od granic miasta do ul. Szyszko-Bohusza. Koszt prac oszacowano na ok. 3,1 mln zł. Drogowcy wymienią asfalt, dodatkowo wyremontowany zostanie fragment chodnika (od ul. Mirowskiej do ul. Kruczej), doświetlonych ma być 17 przejść dla pieszych. Problem w tym, że trwa już przebudowa część ul. Królowej Jadwigi, położonej po drugiej stronie Lasu Wolskiego. Mieszkańcy obawiają się, że utrudnienia na obu drogach mogą doprowadzić do totalnego paraliżu komunikacyjnego na Zwierzyńcu.
- Remont ulicy Księcia Józefa został teraz zaplanowany, bowiem pojawiła się szansa pozyskania na to zadanie około 1,5 miliona złotych. Takie pieniądze znalazły się w rezerwie subwencji ogólnej rządu na 2021 rok i postanowiliśmy je wykorzystać - wyjaśnia Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Kraków. Budują przystanek kolejowy na Grzegórzkach. Mieszkań...
Drugą część funduszy (ok. 1,5 mln zł) na remonty ul. Księcia Józefa ma wyłożyć miasto. Plan był taki, by prace rozpoczęły się w połowie października i zakończyły w połowie grudnia tego roku. Wszystko wskazuje jednak na to, że roboty nie będą prowadzone od najbliższego weekendu. - Z Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa trwa dopracowywanie zmian dotyczących organizacji ruchu na czas prac. Planujemy, że roboty rozpoczną się w drugiej połowie października - dodaje Michał Pyclik.
Duże komplikacje komunikacyjne zapowiadają się także w południowej część Krakowa. Urzędnicy niedawno ogłosili, że po święcie Wszystkich Świętych rozpocznie się remont torowiska wzdłuż ul. Zakopiańskiej. Zakończenie prac zaplanowano w marcu 2022 r. W ramach inwestycji ma zostać m.in. wymienione torowisko na odcinkach od węzła Łagiewniki do Trasy Łagiewnickiej oraz od Trasy Łagiewnickiej do centrum Solvay – w sumie ok. 2,5 km pojedynczego toru.
Na czas remontu wyłączony zostanie ruch tramwajowy, pojawi się autobusowa komunikacja zastępcza. - Dobrze, że ten remont zostanie przeprowadzony przed uruchomieniem nowej linii tramwajowej z Kurdwanowa do ulicy Zakopiańskiej, która ma powstać do czerwca przyszłego roku w ramach Trasy Łagiewnickiej. W związku z budową tej trasy na ulicy Zakopiańskiej utrudniony jest jednak ruch dla aut. Ważne więc, by przebudowę torowiska na Zakopiańskiej rozpoczęto po zakończeniu prac drogowych, tak by do dyspozycji samochodów były po dwa pasy w każdym kierunku i autobusy zastępujące tramwaje nie stały w korkach - komentuje pan Marek, mieszkaniec Krakowa.
I tu pojawia się kolejny problem. W związku z budową Trasy Łagiewnickiej na odcinku ul. Zakopiańskiej (od rejonu budynku ZUS do terenu za skrzyżowaniem z ul. Zbrojarzy) ruch samochodowy odbywa się po jednej jezdni (po jednym pasie w każdym kierunku), tak by na drugiej z jezdni można było wykonywać prace związane z inwestycją. Przewidywano, że takie utrudnienia potrwają do listopada. Z powodu intensywnych opadów deszczu w wakacje przedłużyły się jednak prace związane z budową jednego z tuneli Trasy Łagiewnickiej. - Z ulicy Zakopiańskiej jest dojazd do tego odcinka budowy. To powoduje, że obecnie przewiduje się utrzymanie zwężeń na ulicy Zakopiańskiej do grudnia - przyznaje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Krakowianie już teraz stoją w korkach także w innych rejonach miasta. W związku z remontem mostu Kotlarskiego w poniedziałek, 11 października, został wyłączony jeden pas ruchu od strony chodnika w kierunku ul. Nowohuckiej. Prace potrwają tam około trzy tygodnie.
Ogromne problemy komunikacyjne są także w północnej części miasta, gdzie powstaje linia tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej, rozbudowywane są al. 29 Listopada i ul. Łokietka (odcinek od ul. Kaczorówka do ul. Gaik został zamknięty). W przypadku inwestycji tramwajowej szczególne utrudnienia są w rejonie ul. Pachońskiego i Opolskiej. Natomiast w związku z rozbudową wylotówki w kierunku Warszawy od 13 października (od wczesnych godzin porannych) zmieni się organizacja ruchu w rejonie skrzyżowania al. 29 Listopada i ul. Lublańskiej. Tym razem roboty związane z budową kanalizacji deszczowej przeniosą się na północną jezdnię ul. Lublańskiej. W związku z tym wyłączony z ruchu będzie jeden z pasów (wewnętrzny) lewoskrętu z ul. Lublańskiej w al. 29 Listopada (w kierunku centrum).
Utrudnienia są też we wschodniej części Krakowa, gdzie trwa przebudowa torowiska w ciągu al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego. Tam wewnętrzne pasy ruchu na fragmentach tych dróg zostały wyłączone, kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku. W tym rejonie uciążliwości powoduje także rozbudowa ul. Klasztornej. Mieszkańcy od dawna skarżą się na ślimaczące się tam prace. Odpowiedzialny za to zadanie Zarząd Inwestycji Miejskich niedawno poinformował krakowian na Facebooku: "Powoli, powoli rozbudowa tej ważnej ulicy w Nowej Hucie zbliża się do końca".
- Popularne leki wycofane z aptek w Polsce. Jest nowa lista od GIF WRZESIEŃ 2022
- Najlepszy Dom Świata stoi pod Krakowem! Zobacz, jak wygląda!
- Linia tramwajowa do Górki Narodowej jak w San Francisco. Ale bez pętli?
- Kiedyś Wawel zasłaniał tajemniczy budynek. Teraz jego istnienie byłoby oburzające
- Samochody pojechały już S7. Odcinek od węzła Widoma do węzła Szczepanowice otwarty!
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym