https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Najtrudniejszy etap wielkiej inwestycji kolejowej

red.
Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki
Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki zablocie-krzemionki.pl
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki przebiega sprawnie. Po okresie związanym ze Światowymi Dniami Młodzieży budowlańcy wrócili na teren budowy a zmiany w rosnącej inwestycji można oglądać niemal każdego dnia.

Do tej pory na łącznicy kolejowej wybudowano między innymi 27 z 30 wysokich na 8-15 metrów filarów, na których zamontowano 18 stalowych przęseł estakad oraz przebudowano 1,5 km torów kolejowych. Wybudowano nowy przystanek Krzemionki pomiędzy stacjami Kraków Bonarka a Kraków Płaszów. Równolegle trwają prace przy budowie przejść podziemnych na Zabłociu i Krzemionkach.

Obecnie w trakcie montażu są dwa najdłuższe przęsła (78 i 81 metrów) nad skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich, Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich i Limanowskiego.

Dla inwestycji wykorzystanych będzie w sumie : 3,1 tys. ton stali zbrojeniowej, 6,7 tys. ton stali konstrukcyjnej, 25,5 tys. ton betonu.

Najbardziej efektowne prace planowane są na dwie najbliższe noce, gdy potężny dźwig zamontuje przęsła estakad nad torowiskiem tramwajowym.

Aktualnie zaawansowanie prac wynosi ponad ponad 40 procent, na budowie pracuje średnio około 200 osób. Zakończenie budowy łącznicy kolejowej planowane jest w czwartym kwartale przyszłego roku.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, tj. budowy łącznicy kolejowej, łączącej przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki, możliwy będzie szybszy i bezpośredni przejazd pociągiem z Krakowa Głównego do stacji Kraków Bonarka i dalej do Skawiny, Zakopanego oraz Oświęcimia. Łącznica zwiększy też dostępność z Centrum Krakowa do linii kolejowej – będą komfortowe przystanki (Kraków Zabłocie, Kraków Krzemionki). Pasażerowie będą mieli również zapewnioną możliwość dogodnej przesiadki w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, będą mogli szybko i sprawnie zmieniać środek transportu - z kolei na komunikację miejską i odwrotnie.
Wartość robót budowlanych: 257 978 744,89 PLN (brutto).
Wykonawca, konsorcjum firm: Budimex S.A. (lider) oraz Ferrovial Agroman S.A. (partner).

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakus
TO JEST INWESTYCJA BUBEL ,,,,CZY KTOS POROWNAL....ZYSKI DO KOSZTOW TEJ INWESTYCJI....5min,ZYSKU ?????????//SMIESZNE...LICZE ,ZE KTOS MADRY TYM SIE ZAJMIE......
o
olek
A kto jeździ pociągiem do zakopanego ? Teraz rozbudowują zakopiankę od Lubnia i będzie super! Pociągiem jadą ci co lubia kolej, ja na pewno nie ,Precz z wiaduktem PKP !!
w
wujek
może trzeba było szukać na Chyżne? :P
G
Gość
Generalnie to od początku było dziwne, że estakada jest tylko w jedną stronę. Wszystko jest tam robione tak aby zachować potworka pt. "Secesja" - gdyby nie ten twór, to pewnie by nie było problemu z poprowadzeniem pełnej estakady w obie strony...
Teraz to chyba jedyną opcją jest zrobienie tunelu pod ul. Wielicką w stronę Powstańców Śląskich. Może w tym wieku zdążą?
K
Krakus
Zwróćcie uwagę na architekturę przestrzenna tego skrzyżowania i okolicy. Wiadukt, filary, łącznica kolejowa, na środku skrzyżowania dom, sklep, parking, w jedna stronę jedziemy górą w drugą dołem, filar w pasie jezdnym....
Ruch samochodowy będzie wzrastał i za kilka lat z Nowej Huty w stronę Kurdwanowa pojedziemy wiaduktem nad tą łącznicą? czy może trzeci poziom dorobimy pod ziemią? Ech, pewnie nie mam co się martwić bo przecież będzie metro :-).
g
gb
skoro jechałaś na "HYŻNE" to chyba jasne że pobłądziłaś !!!
j
jan.....
wyzywasz mądrych i wykształconych ludzi od kretynów?a sam kim jesteś za grosz kultury.......jełopie ,,japrdle,,,,,
k
k.w.
Miałam wczoraj, wątpliwą przyjemność jechać "objazdem" na Hyżne. Żadnego oznakowania! Żenada. Dojechałam w końcu do Matecznego "na wyczucie".
p
piotr
Obecnie EX tatry z Warszawy Centralnej do Zakopanego jedzie 5h57 minut. W rozkładzie ma przerwę 14 minut w Płaszowie i 15 minut w Suchej Beskidzkiej. Mi to wygląda na skrócenie podróży o 29 minut.
p
piotr
Równocześnie budowana jest łącznica w Suchej Beskidzkiej i dlatego łączny czas do Zakopanego skróci się zauważalnie.

Ale po co patrzeć całościowo - najlepiej tylko żałować kolejnej estakady samochodowej dzięki której auta by utknęły dalej pod ul Kamieńskiego gdzie jest zwężenie do 2 pasów.
j
japrdle
różnicy w przejeździe pociągiem, na 1,5 roku miasto jest sparaliżowane, a żaden debil kretyn i nie wiem jak jeszcze określić, nie pomyślał, że można by zrobić równoległą nitkę dla samochodów od Nowej Huty w stronę Kurdwanowa itp. I co przyjdzie tym mieszkańcom po zakończeniu prac?! Oprócz setek milionów znów przewalonych przez spółki pkp i kolesiów w nich zasiadających! Najważniejsze, że premia już podzielona, ale mózgu za żadną kasę debile i tak nie kupicie... zawsze już będziecie bezmózgą mimozą.
j
ja
za jaką robotę chyba pozorowanie działań czyli za te ok 180 ludków którzy powinni robić bierze kasę Majcherek z ZIKITO bandą za pozwolenie działań destrukcyjnych komunikacji w KRAKOWIE np: cały pas zablokowany i stoi MATIZ
i
ion
A ty ptysiu malinowy z budowy jesteś, odłóż komórkę i do roboty !!!!
j
ja
Sam z siebie jesteś taki głupi, czy ktoś ci kazał to napisać?
To nie dniówka za PRL tylko umówiona cena za określoną pracę wykonaną przez firmy.
m
mentor
To całe "budownictwo" to tylko upodlenie mieszkańców podgórza i innych tam poruszających się, jest to wywalanie pieniędzy i co sukcesem będzie szybszy przejazd o 3 minuty do zakopanego i o 2 minuty do skawiny? żenada i przerost formy nad treścią .....
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska