Prace ziemne pod nowe perony w Męcinie. Wkrótce zaczną wiercić tunel kolejowy
- Z wielkim rozmachem prowadzone są prace ziemne na terenie Męciny. To pierwszy etap przygotowania terenu pod budowę nowego przebiegu linii kolejowej i nowej stacji - informują PKP Polskie Linie Kolejowe w mediach społecznościowych.
Zdjęcia prezentowane przez inwestora robią wrażenie, a prace idą zgodnie z harmonogramem.
Już od poniedziałku mają uruchomić potężne maszyny z Chin, które najpierw pokonały tysiące kilometrów drogą morską z portu w Szanghaju do portów w Gdyni i w Gdańsku, by następnie trafić pod Limanową. Mają wydrążyć najdłuższy tunel w Polsce - przez Pisarzową między Męciną a Mordarką.
Najdroższy odcinek na linii kolejowej nr 104 z tunelem
Odcinek D Limanowa – bocznica Klęczany jest najdłuższą i najbardziej wymagającą częścią modernizowanej linii kolejowej nr 104, ale także najdroższą trasą. Podpisanie umowy miało miejsce w marcu 2024 roku, a zakończenie prac planowane jest na ostatni kwartał 2026 roku. Projekt o wartości 1,93 mld zł netto obejmuje m.in. budowę nowej stacji i przystanków, zwiększających dostępność i komfort pasażerów. Na stacji Męcina oraz na przystankach Mordarka i Chomranice, będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów.
Największa inwestycja kolejowa w południowej Polsce jest projektem PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Zakłada modernizację trasy Chabówka – Nowy Sącz i budowę nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Cała inwestycja kolejowa, która trwa na wielu odcinkach linii 104, ma zapewnić komfortową i znacznie szybszą podróż pociągiem na trasie Nowy Sącz - Limanowa - Kraków. To powinno nastąpić do 2030 roku.
