https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nie przejdziesz już przez tory przy Bonarce

Bartosz Dybała
Dogodne przejście przez tory blokowały składy towarowe. Ostatnio kolejarze zdecydowali o jego całkowitym zamknięciu
Dogodne przejście przez tory blokowały składy towarowe. Ostatnio kolejarze zdecydowali o jego całkowitym zamknięciu Andrzej Banas / Polska Press
Dojście na perony od ulicy Tischnera zostało zamknięte. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały to już w zeszłym roku.

- Od miesięcy, prawie co drugi dzień, pociągi towarowe blokują dojście do peronów na przystanku Kraków Bonarka - alarmowali nasi Czytelnicy. Uniemożliwiało to dojście do pociągu od strony budynku dworcowego (ul. Tischnera).

- W ostatnich dniach przejście zostało zlikwidowane i dojście do peronu możliwe jest tylko od ul. Puszkarskiej - opowiada Tomasz Jaros, jeden z mieszkańców, który poprosił nas o interwencję w tej sprawie. - Żeby po wyjściu z pociągu dostać się na ulicę Tischnera, trzeba nadkładać drogi wiaduktem nad ulicą Kamieńskiego. To jest jakiś skandal - nie kryje zdenerwowania pan Tomasz.

Okazuje się, że sytuacja w rejonie przejść przez tory, w tym na przystanku Kraków Bonarka, była szczegółowo rozpatrywana przez PKP Polskie Linie Kolejowe pod kątem warunków bezpieczeństwa.

- Dojście przez tory od ul. Tischnera w Bonarce było wyłącznie przejściem służbowym - tłumaczy Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. Dodaje, że prowadziło aż przez sześć torów.

- Występowało duże prawdopodobieństwo częstego zastawiania go przez stojące na stacji składy towarowe, zwłaszcza przy zwiększonym ruchu kolejowym, co prowokowało niebezpieczne zachowania osób, przechodzących przez tory - tłumaczy Szalacha.

Ponieważ przejście było niebezpieczne, nie zostało dopuszczone dla ruchu pieszego. Wobec tego w lutym tego roku spółka podjęła decyzję o jego zdemontowaniu.

- Do dyspozycji podróżnych pozostaje dojście do peronu od strony ul. Puszkarskiej i Galerii Bonarka - dodaje Szalacha. Docelowo wygodniejsze i bezpieczne dojście do peronów umożliwi kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka, która powstanie w ramach inwestycji PLK. Połączy ona peron kolejowy z przystankami komunikacji miejskiej przy ulicy Tischnera i Puszkarskiej oraz z sąsiednim centrum handlowym.

W ramach inwestycji PKP PLK, szacowanej na ponad 200 mln złotych, na trasie Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie, w latach 2017 - 2019 zrealizowane zostaną prace, obejmujące m.in. stację Kraków Bonarka.

- Obecnie prowadzona jest już procedura przetargowa na opracowanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych - kwituje Dorota Szalacha. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest w połowie 2018 roku.

Strona autora

Nowa Huta w nowoczesnym ujęciu. Te zdjęcia zachwycają cały ś...

Zobacz też: Rekordowy kwartał na zakończenie rekordowego roku dla deweloperów

Źródło: AIP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

.
"ładnego rejonu"??? hahaha
s
solidny
A może by tak przejscie podziemne pod torami, a nie oszpecanie miasta i ładnego rejonu zapewne beznadziejna kładka, przecież ta budowana łacznica kolejowa to jakieś paskództwo ochydne kto to projektował??!
Ludzie nie oszpecajmy tego już i tak zaniedbanego od dekad Krakowa!!!!!!!!!!!!!!!!!
i
inżynier
Wystarczyło by zbudować za torami schody prowadzące z estakady w stronę CH Bonarka.
Niestety takie schody nie spełniałyby norm unijnych gdyż byłyby barierą komunikacyjną - konieczna byłaby też winda. Ale ze winda podnosi koszty potencjalnej inwestycji o kilkaset procent to się zejścia nie będzie...

Pracującym w biurowcu tudzież zdążającym na zakupy proponujemy najbardziej oczywiste rozwiązanie - przesiąść się we własne auto...
t
tęca ytbe
tera niema chozenia potorach***
s
stokrotka
Nalezy pamietac, ze z przejscia korzystaly nie tylko osoby dochodzace na peron, ale tez pracujace w biurowcach przy Bonarce. Dla osob korzystajacych z linii 178 ( z ruczaju i czyzyn) byla to jedyna trasa, ktora pozwalala na dotarcie w okolicy Bonarki i ul. Puszkarskiej. W tej chwili aby dotrzec na miejsce konieczna jest przesiadka lub nadkladanie drogiprzez wiadukt (dodatkowe 20 min). Jezeli przejscie jest niebezpiecznie moze warto pomyslec o jakis innych tymczasowych rozwiazaniach? Swiatlach? Lub np. zmiany trasy 178, ktory pozwolilby pasazerom podjechac chociazby na Kamienskiego Wiadukt lub na druga strone Bonarki?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska