Kraków. Nie przejdziesz już przez tory przy Bonarce

Bartosz Dybała
Dogodne przejście przez tory blokowały składy towarowe. Ostatnio kolejarze zdecydowali o jego całkowitym zamknięciu Andrzej Banas / Polska Press
Dojście na perony od ulicy Tischnera zostało zamknięte. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały to już w zeszłym roku.

- Od miesięcy, prawie co drugi dzień, pociągi towarowe blokują dojście do peronów na przystanku Kraków Bonarka - alarmowali nasi Czytelnicy. Uniemożliwiało to dojście do pociągu od strony budynku dworcowego (ul. Tischnera).

- W ostatnich dniach przejście zostało zlikwidowane i dojście do peronu możliwe jest tylko od ul. Puszkarskiej - opowiada Tomasz Jaros, jeden z mieszkańców, który poprosił nas o interwencję w tej sprawie. - Żeby po wyjściu z pociągu dostać się na ulicę Tischnera, trzeba nadkładać drogi wiaduktem nad ulicą Kamieńskiego. To jest jakiś skandal - nie kryje zdenerwowania pan Tomasz.

Okazuje się, że sytuacja w rejonie przejść przez tory, w tym na przystanku Kraków Bonarka, była szczegółowo rozpatrywana przez PKP Polskie Linie Kolejowe pod kątem warunków bezpieczeństwa.

- Dojście przez tory od ul. Tischnera w Bonarce było wyłącznie przejściem służbowym - tłumaczy Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. Dodaje, że prowadziło aż przez sześć torów.

- Występowało duże prawdopodobieństwo częstego zastawiania go przez stojące na stacji składy towarowe, zwłaszcza przy zwiększonym ruchu kolejowym, co prowokowało niebezpieczne zachowania osób, przechodzących przez tory - tłumaczy Szalacha.

Ponieważ przejście było niebezpieczne, nie zostało dopuszczone dla ruchu pieszego. Wobec tego w lutym tego roku spółka podjęła decyzję o jego zdemontowaniu.

- Do dyspozycji podróżnych pozostaje dojście do peronu od strony ul. Puszkarskiej i Galerii Bonarka - dodaje Szalacha. Docelowo wygodniejsze i bezpieczne dojście do peronów umożliwi kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka, która powstanie w ramach inwestycji PLK. Połączy ona peron kolejowy z przystankami komunikacji miejskiej przy ulicy Tischnera i Puszkarskiej oraz z sąsiednim centrum handlowym.

W ramach inwestycji PKP PLK, szacowanej na ponad 200 mln złotych, na trasie Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie, w latach 2017 - 2019 zrealizowane zostaną prace, obejmujące m.in. stację Kraków Bonarka.

- Obecnie prowadzona jest już procedura przetargowa na opracowanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych - kwituje Dorota Szalacha. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest w połowie 2018 roku.

Nowa Huta w nowoczesnym ujęciu. Te zdjęcia zachwycają cały ś...

Zobacz też: Rekordowy kwartał na zakończenie rekordowego roku dla deweloperów

Źródło: AIP

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

.

"ładnego rejonu"??? hahaha

s
solidny

A może by tak przejscie podziemne pod torami, a nie oszpecanie miasta i ładnego rejonu zapewne beznadziejna kładka, przecież ta budowana łacznica kolejowa to jakieś paskództwo ochydne kto to projektował??!
Ludzie nie oszpecajmy tego już i tak zaniedbanego od dekad Krakowa!!!!!!!!!!!!!!!!!

i
inżynier

Wystarczyło by zbudować za torami schody prowadzące z estakady w stronę CH Bonarka.
Niestety takie schody nie spełniałyby norm unijnych gdyż byłyby barierą komunikacyjną - konieczna byłaby też winda. Ale ze winda podnosi koszty potencjalnej inwestycji o kilkaset procent to się zejścia nie będzie...

Pracującym w biurowcu tudzież zdążającym na zakupy proponujemy najbardziej oczywiste rozwiązanie - przesiąść się we własne auto...

t
tęca ytbe

tera niema chozenia potorach***

s
stokrotka

Nalezy pamietac, ze z przejscia korzystaly nie tylko osoby dochodzace na peron, ale tez pracujace w biurowcach przy Bonarce. Dla osob korzystajacych z linii 178 ( z ruczaju i czyzyn) byla to jedyna trasa, ktora pozwalala na dotarcie w okolicy Bonarki i ul. Puszkarskiej. W tej chwili aby dotrzec na miejsce konieczna jest przesiadka lub nadkladanie drogiprzez wiadukt (dodatkowe 20 min). Jezeli przejscie jest niebezpiecznie moze warto pomyslec o jakis innych tymczasowych rozwiazaniach? Swiatlach? Lub np. zmiany trasy 178, ktory pozwolilby pasazerom podjechac chociazby na Kamienskiego Wiadukt lub na druga strone Bonarki?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3