- Od miesięcy, prawie co drugi dzień, pociągi towarowe blokują dojście do peronów na przystanku Kraków Bonarka - alarmowali nasi Czytelnicy. Uniemożliwiało to dojście do pociągu od strony budynku dworcowego (ul. Tischnera).
- W ostatnich dniach przejście zostało zlikwidowane i dojście do peronu możliwe jest tylko od ul. Puszkarskiej - opowiada Tomasz Jaros, jeden z mieszkańców, który poprosił nas o interwencję w tej sprawie. - Żeby po wyjściu z pociągu dostać się na ulicę Tischnera, trzeba nadkładać drogi wiaduktem nad ulicą Kamieńskiego. To jest jakiś skandal - nie kryje zdenerwowania pan Tomasz.
Okazuje się, że sytuacja w rejonie przejść przez tory, w tym na przystanku Kraków Bonarka, była szczegółowo rozpatrywana przez PKP Polskie Linie Kolejowe pod kątem warunków bezpieczeństwa.
- Dojście przez tory od ul. Tischnera w Bonarce było wyłącznie przejściem służbowym - tłumaczy Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. Dodaje, że prowadziło aż przez sześć torów.
- Występowało duże prawdopodobieństwo częstego zastawiania go przez stojące na stacji składy towarowe, zwłaszcza przy zwiększonym ruchu kolejowym, co prowokowało niebezpieczne zachowania osób, przechodzących przez tory - tłumaczy Szalacha.
Ponieważ przejście było niebezpieczne, nie zostało dopuszczone dla ruchu pieszego. Wobec tego w lutym tego roku spółka podjęła decyzję o jego zdemontowaniu.
- Do dyspozycji podróżnych pozostaje dojście do peronu od strony ul. Puszkarskiej i Galerii Bonarka - dodaje Szalacha. Docelowo wygodniejsze i bezpieczne dojście do peronów umożliwi kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka, która powstanie w ramach inwestycji PLK. Połączy ona peron kolejowy z przystankami komunikacji miejskiej przy ulicy Tischnera i Puszkarskiej oraz z sąsiednim centrum handlowym.
W ramach inwestycji PKP PLK, szacowanej na ponad 200 mln złotych, na trasie Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie, w latach 2017 - 2019 zrealizowane zostaną prace, obejmujące m.in. stację Kraków Bonarka.
- Obecnie prowadzona jest już procedura przetargowa na opracowanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych - kwituje Dorota Szalacha. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest w połowie 2018 roku.
Nowa Huta w nowoczesnym ujęciu. Te zdjęcia zachwycają cały ś...
Zobacz też: Rekordowy kwartał na zakończenie rekordowego roku dla deweloperów
Źródło: AIP
