WIDEO: „Co za akcja!” z piłkarzem Wisły Kraków Pawłem Brożkiem
Jezdnia zachodnia została obecnie zamknięta na odcinku od budynku Zakładu Ubezpieczeń Społecznych do rejonu skrzyżowania z ul. Zbrojarzy.
- Jeżeli chodzi o stan jezdni, to kierowcy jeżdżą po warstwie wiążącej. Ostatecznie pojawi się warstwa ścieralna i wtedy jezdnia będzie wyrównana z np. studzienkami kanalizacji opadowej czy ściekiem z kostki brukowej - informuje Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Wyjaśnia też kwestię toru jazdy. - To nie jest docelowy przebieg ul. Zakopiańskiej. Kierowcy pytają dlaczego jest "odgięcie toru jazdy"? Ono zostanie wyprostowane po budowie nowego i rozbiórce obecnego mostu na Wildze. Całkowicie gotowy węzeł zostanie oddany w drugiej połowie 2020 roku - informuje przedstawiciel ZDMK.
Czytaj więcej: Trasa Łagiewnicka: Powstaje podziemna droga. Ponad dwa kilometry tuneli [ZDJĘCIA]
Za budowę odpowiedzialna jest spółka Trasa Łagiewnicka. Jej przedstawiciele także uspokajają, że na razie wprowadzono rozwiązania tymczasowe. - Obecna organizacja ruchu potrwa do początku przyszłego roku, kiedy mają się rozpocząć prace związane z przełożeniem koryta Wilgi - wyjaśnia Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Wilga ma być przełożona, by po fragmencie jej obecnego koryta poprowadzić Trasę Łagiewnicką. W związku z tym trzeba zrobić nowy most na Wildze w ciągu ul. Zakopiańskiej i teraz jest to wykonywane. Zrobiono część tego obiektu od strony wschodniej, a teraz potrwają prace związane z odcinkiem zachodnim. Później, po przełożeniu biegu Wilgi, zostanie zlikwidowany stary most nad nią w ciągu ul. Zakopiańskej. Po tych pracach, w drugiej połowie przyszłego roku, można się spodziewać, że zakończą się utrudnienia związane z przejazdem przez ul. Zakopiańską.
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji, za 802 mln zł (ze spłatą kredytu ok. 1,2 mld zł), powstanie też nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Budowa rozpoczęła się w lutym 2018 r. Jej zakończenie planowane jest w grudniu 2021 r.
- Upiorne miejsca w Małopolsce. Czy tam naprawdę straszy?
- Najgorsze mieszkania do wynajęcia. Zobacz, co oni oferują [ZDJĘCIA]
- Tak w ostatnich latach zabudowało się Zakopane
- Budowa tunelu zakopianki - fakty, liczby, ciekawostki
- TOP 20 najlepszych porodówek w Małopolsce
- Wybory parlamentarne 2019. Oto wszyscy nowi posłowie z Małopolski
