https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowa organizacja ruchu w rejonie wiaduktu na ul. Grzegórzeckiej. Zmiany w komunikacji miejskiej

Piotr Rąpalski
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
3 stycznia wyłączony zostanie ruch pojazdów pod wiaduktem kolejowym przy ulicy Grzegórzeckiej. Utrudnienia związane z inwestycją PKP PLK potrwają około dwóch-trzech tygodni. Zmiany dotkną linie tramwajowe nr 1, 17, 19, 22, 74 i autobusowe nr 184 i 605.

FLESZ - Zmiany w InPost. To musisz wiedzieć!

od 16 lat

Zmiany w komunikacji miejskiej:

Linie tramwajowe:

  • nr 1 – będzie kursować po trasie objazdowej: „Wzgórza Krzesławickie” – ... – przystanek „Rondo Grzegórzeckie”, al. Powstania Warszawskiego, ul. Lubicz, ul. Westerplatte, przystanek „Poczta Główna” – ... – „Salwator”;
  • nr 17, 74 – zostaną zawieszone;
  • nr 19 – będzie kursować po trasie objazdowej: „Łagiewniki” – ... – ul. Dietla, ul. Starowiślna, ul. Westerplatte, ul. Pawia – „Dworzec Towarowy”;
  • nr 22 – będzie kursować po trasie objazdowej: „Kopiec Wandy” – ... – przystanek „Rondo Grzegórzeckie”, al. Powstania Warszawskiego, ul. Lubicz, ul. Westerplatte, ul. Starowiślna, ul. Dietla – ... – „Łagiewniki”.

Linie autobusowe:

  • nr 184 – będzie kursować po trasie objazdowej: „Prądnik Czerwony” – ... – ul. Grzegórzecka, przystanek „Hala Targowa”, al. Daszyńskiego, ul. Starowiślna, ul. Dietla – „Starowiślna”
  • Przystanek „Hala Targowa” w kierunku ul. Starowiślnej zostanie przeniesiony na ul. Grzegórzecką, na jezdnię dla ruchu ogólnego i zostanie umieszczony na wysokości przystanków autobusowo-tramwajowych (autobusy będą zawracać na skrzyżowaniu z ul. Blich)
  • Przystanek „Hala Targowa” w kierunku Prądnika Czerwonego zostanie przeniesiony na al. Daszyńskiego, przed skrzyżowanie z ul. Metalowców;
  • Przystanek końcowo-początkowy „Starowiślna” będzie funkcjonował w stałej lokalizacji;
  • Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki „Św. Wawrzyńca” i „Miodowa”;
  • nr 605 – od nocy z 3 na 4 stycznia będzie kursować po trasie objazdowej: „Złocień” – ... – ul. Kotlarska, al. Powstania Warszawskiego, ul. Lubicz, ul. Westerplatte, ul. Dominikańska – ... – „Teatr Słowackiego” – ul. Lubicz, al. Powstania Warszawskiego, ul. Kotlarska ... – „Złocień”;
  • Przystanek „Rondo Grzegórzeckie” w kierunku centrum zostanie przeniesiony na al. Powstania Warszawskiego (na pas autobusowo-tramwajowy);
  • Przystanek „Poczta Główna” w kierunku centrum zostanie przeniesiony na ul. Westerplatte (będzie funkcjonował w lokalizacji jak przystanek w kierunku os. Złocień na stałej trasie);
  • Bez obsługi pozostaną przystanki „Hala Targowa”, „Poczta Główna” (tylko w kierunku os. Złocień) i „Starowiślna” (tylko w kierunku os. Złocień);
  • Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki „Rondo Mogilskie” (na poziomie -1), „Lubicz” oraz „Teatr Słowackiego” (na ul. Lubicz, przelotowy w kierunku przystanku końcowo-początkowego „Teatr Słowackiego”).

Inne zmiany:

Przypomnijmy, że utrudnienia związane są z kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej E30. Wykonawca prac prowadzonych na zlecenie firmy PKP PLK zdemontuje elementy wiaduktu nad ul. Grzegórzecką w celu późniejszej jego odbudowy. Aby zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom i osobom przebywającym na terenie budowy, ulica zostanie zamknięta dla ruchu pieszego i kołowego.

W związku z tym miasto podjęło rozmowy, zarówno z generalnym wykonawcą, jak i PKP PLK, aby w tym rejonie zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, a także zminimalizować uciążliwości dla podróżujących.

W wyniku rozmów osiągnięto następujący kompromis:

  • prace rozpoczną się po Nowym Roku, aby wykorzystać maksymalnie okres zmniejszonego natężenia ruchu, w tym ferie zimowe;
  • wykonanie prac zaplanowano na jeden miesiąc, z czego udrożnienie ruchu komunikacji zbiorowej ma nastąpić po 2–3 tygodniach;
  • na okres 2–3 tygodni zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa, łącząca przystanki „Starowiślna” i „Hala Targowa” z wykorzystaniem ul. Podgórskiej, a jako następna zostanie przywrócona komunikacja tramwajowa;
  • zapewnione zostaną alternatywne ciągi piesze i pieszo-rowerowe po północnej (na przedłużeniu ul. Zyblikiewicza) i południowej stronie (na wysokości targowiska);
  • na czas największych utrudnień wykonawca udrożni trasy alternatywne w stosunku do ul. Grzegórzeckiej, tj. ul. Powstańców Wielkopolskich, Podgórską, Miodową, a także bulwary wiślane.

Jednocześnie prowadzone są rozmowy z radami tych dzielnic, których mieszkańców bezpośrednio obejmą planowane zmiany. Omawiane są ewentualne, dodatkowe zmiany w organizacji ruchu, łagodzące uciążliwości dla okolicznych mieszkańców i przedsiębiorców.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A co z peda.łami na rowerach ? Którędy pojadą? Też objazdem ... ?
G
Gość
to jest tylko preludium do planowanej przez miasto przebudowy grzegórzeckiej i okolic hali targowej. przeciez miasto chce wyrzucić z tamtąd samochody, zrobic 1 kierunek, ograniczenie do 30. Czyli dalsze ograniczenia w dostepie do starego miasta. cel jest jeden - śmierć centrum.
A
Andrzej Szydłowski
Szybko zburzyć i budować nowy wreszcie!!!
A
Andrzej Szydłowski
20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most. Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje i nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestycji
:D
Do Krakowa to w ogóle "lepiej nie wjeżdżać" -- tylko omijać to (obecnie) popaprane miasto szerokim łukiem.
E
Ewa
Mądry polak po szkodzie... ale dwóch musiało z tego wiaduktu spaść żeby teraz porządnie wszystko zabezpieczyć!!
R
R
Zamiast zdjęć przebudowywanego wiaduktu, lepiej byłoby zamieścić mapkę z zaznaczonymi trasami objazdowymi i przeniesionymi przystankami.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska