FLESZ - Przybędzie niemal 250 fotoradarów

Przypomnijmy, że nowe mosty są jednym z elementów prowadzonej właśnie w Krakowie - wartej ok. miliard złotych - inwestycji.
Łącznie nad Wisłą (między mostem Kotlarskim a mostem Powstańców Śląskich) powstaną trzy nowe mosty kolejowe, po których pociągi pojadą docelowo z prędkością do 100 km/godz.
Dotychczas w tym miejscu znajdował się jeden most z dwoma torami. W związku z tym, że na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów dobudowywane są dodatkowe tory (łącznie będą cztery, były dwa) potrzebne są również dodatkowe mosty nad Wisłą.
Pierwszy nowy most miał być gotowy już w 2019 roku, ale pojawiły się duże opóźnienia.
- Tuż za tym mostem, po stronie Zabłocia, gdzie też powstają nowe tory, konieczne było dodatkowe wzmocnienie gruntu. Wcześniej trzeba było przygotować odpowiedni projekt tych prac - argumentowali w PKP PLK, przekonując, że generalnie otwarcie samego mostu mogłoby nastąpić wcześniej, ale był jeszcze gotowy tor, na który pociągi mają zjeżdżać z mostu po stronie Zabłocia.
Komplet trzech mostów ma być gotowy w 2021 roku.