Witraż figuratywny patynowany wykonany był ze szkła witrażowego antycznego, ręcznie dmuchanego, barwionego w masie, o grubości 2–3 mm. W witrażu w warstwie malatury zastosowane były: farby konturowe oraz patyny, wszystkie utrwalane termicznie w temperaturze bliskiej topnienia szkła, tj. 600 – 800 stopni C, zależnie od rodzaju użytego szkliwa.
Z zachowanego zdjęcia wnioskuje się, że oprócz warstwy konturowej naniesione zostały dwie warstwy patyn – modelująca (nakładana w tzw. „groszek”) oraz uzupełniająca, gładka. Po wypaleniu elementy szklane ujęte były w ołów o profilu dwuteownika o szerokości połek 6, 8 i 10 mm. Miejsca łączeń lutowane były cyną 60%. Po oprawieniu w ołów witraż był kitowany kitem kredowym, który miał usztywnić i uszczelnić kwaterę witrażową. Osadzony był ramie metalowej otwieranej. Zachowała się jedynie zewnętrzna część ramy, osadzona bezpośrednio w kamieniu w której na zawiasach znajdowało się otwierane skrzydło.
Prace odtworzeniowe polegały na wykonaniu pomiarów w terenie oraz przeskalowaniu fotografii do wymiaru 1:1 w celu przeniesienia siatki ołowianej. Wykonany został rysunek odtworzeniowy warstwy farby konturowej oraz określona została kolorystyka witraża na podstawie próbkowania źródłowych kolorów w zachowanej fotografii.
Prace zostały wykonane przez Krakowski Zakład Witrażów S.G. Żeleński Sp. z o.o.
Mięso z laboratorium nie dla Włochów

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Gdzie na sanki w Krakowie? Lista najlepszych górek do zjeżdżania na sankach MAPA
- Tak wyglądają wnętrza legendarnego hotelu Cracovia. Niebawem powstanie tu nowe muzeum
- Horoskop miłosny na grudzień 2023. Zobacz, co cię czeka w nadchodzących tygodniach!