https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ostatni rok budowy Trasy Łagiewnickiej. Zobacz postępy prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Budowa Trasy Łagiewnickiej ma się zakończyć pod koniec 2021 r.
Budowa Trasy Łagiewnickiej ma się zakończyć pod koniec 2021 r. Konrad Kozłowski
To już ostatni rok budowy Trasy Łagiewnickiej. Zgodnie z planem inwestycja ma zostać zakończona pod koniec 2021 r. Z każdym miesiącem powinien więc być widoczny postęp prac. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, na jakim aktualnie etapie są roboty związane z budową nowej drogi. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. 

FLESZ - Idzie prawdziwa zima

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej niedawno przekopano już w całości najdłuższy z tuneli o długości ok. 700 metrów, zlokalizowany na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. W tym rejonie 10 metrów pod ziemią znajdzie się również przystanek tramwajowy.

Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

Przystanek (zlokalizowany w rejonie mostu Miłosierdzia) będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Przystanki powstają, bowiem w ramach inwestycji budowana jest też nowa linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.

Miasto planuje budowę w Krakowie czterech nowych kładek pieszo-rowerowych.

Kraków. Miasto wybuduje kilka kładek pieszo-rowerowych. Jaki...

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

W ramach inwestycji powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pytam się!

"Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. "

Kredyt na 50% -- kto robi takie "interesy", ja się pytam?

I czy ta trasa faktycznie jest miastu niezbędnie potrzebna -- zwłaszcza w takim koszcie (350 tys. zł., za METR BIEŻĄCY)?!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska