Kraków. Pamiętaj o przedłużeniu Krakowskiej Karty Miejskiej

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
brak
Upływa właśnie drugi rok korzystania przez mieszkańców Krakowa z przywilejów, jakie daje posiadanie Karty Krakowskiej. Przypominamy, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa uprawnienia Karty Krakowskiej są przyznawane na okres jednego roku. Po tym okresie każdy użytkownik karty powinien przedłużyć swoje uprawnienia na kolejny rok.

FLESZ - Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Sposób przedłużania uprawnień na kolejny rok zależy od tego czy jesteśmy zameldowani w Krakowie, czy tylko płacimy tutaj podatki. Ważny jest także nośnik, na którym mamy zapisane uprawnienia.

Osoby zameldowane w Krakowie

Wszystkie osoby zameldowane na terenie Krakowa, które korzystają z Karty Krakowskiej, automatycznie będą miały przyznane uprawnienia na kolejny rok. Wyjątkiem będą m.in. osoby, które w ostatnim roku zmieniły nazwisko i nie uaktualniły swoich danych w systemie Karty Krakowskiej oraz osoby, które ukończyły 18 lat. Mieszkańcy korzystający z mobilnych nośników Karty Krakowskiej nie będą musieli robić nic, aby cieszyć się z ulg przez kolejny rok. Przedłużenie uprawnień odbędzie się automatycznie. Dlatego zachęcamy wszystkich do pobrania bezpłatnej aplikacji mobilnej Karty Krakowskiej ze sklepu internetowego (osoby, które korzystają wyłącznie z kart plastikowych, a są zainteresowane korzystaniem z aplikacji mobilnej, mogą złożyć wniosek, który jest dostępny na stronie kk.krakow.pl).

Mieszkańcy, korzystający z plastikowych kart, w łatwy sposób będą mogli zapisać ważność swoich uprawnień na kolejny rok w automatach biletowych już na miesiąc przed upływem ich ważności, czyli nawet od 2 lipca.

Wszystkie osoby, które posiadają Kartę Krakowską i podczas składania wniosku o jej wydanie podały adres mailowy, otrzymają informację o przedłużeniu uprawnień na kolejny rok i czynnościach, jakie powinny wykonać w celu ich odebrania (wiadomość mailowa zostanie do nich wysłana na miesiąc przed upływem ważności uprawnień). W przypadku wystąpienia problemów z automatycznym przedłużeniem uprawnień zostanie wysłana wiadomość o konieczności skontaktowania się z infolinią Karty Krakowskiej pod numerem telefonu 12 254 14 00.

Szczegółowe informacje o przedłużeniu Karty Krakowskiej będą dostępne na stronach internetowych mpk.krakow.pl oraz na kk.krakow.pl.

Informujemy jednocześnie, że z Karty Krakowskiej korzysta już obecnie ponad 250 tys. osób, czyli niemal 40 proc. uprawnionych!

Osoby zameldowane w Krakowie i korzystające z plastikowego nośnika Karty Krakowskiej zapiszą na niej uprawnienia na kolejny rok we wszystkich automatach stacjonarnych Krakowskiej Karty Miejskiej stojących na terenie miasta oraz w ok. 500 automatach mobilnych zamontowanych w pojazdach, które będą specjalnie oznakowane naklejką z hasłem „Tu przedłużysz ważność Karty Krakowskiej”.

Aby zapisać uprawnienia Karty Krakowskiej na kolejny rok, w automacie wystarczy włożyć plastikową kartę do automatu i wybrać przycisk „Krakowska Karta Miejska/Karta Krakowska”. Automat sprawdzi, czy na danej karcie mogą być zapisane nowe uprawnienia KK. Jeżeli tak jest, to na ekranie pojawi się komunikat „Przedłuż uprawnienia Karty Krakowskiej i nadal korzystaj ze zniżek!”. Po potwierdzeniu i wybraniu przycisku „Tak” na ekranie wyświetli się przycisk z napisem „Zapisz dane na kartę”. Po jego dotknięciu uprawnienia zostaną zapisane, a użytkownik karty będzie mógł przez kolejny rok cieszyć się z możliwości zakupu m.in. zdecydowanie tańszych biletów okresowych na komunikację miejską. Zasady zakupu biletów pozostaną bez zmian.

Osoby płacące podatki w Krakowie

Osoby, które nie są mieszkańcami Krakowa, ale płacą tu podatki i rozliczyły się w jednym z sześciu krakowskich urzędów skarbowych za 2019 rok, nadal będą miały prawo do korzystania z Karty Krakowskiej i przywilejów, jakie ona daje.

Kraków. Kolejne problemy z przebudową ulicy Krakowskiej. Zry...

Będą musiały jednak złożyć wniosek o przedłużenie ważności Karty oraz przyjść do jednego z Punktów Sprzedaży Biletów i okazać jeden z poniższych dokumentów:

  • Pierwszą stronę PIT opatrzoną prezentatą Urzędu Skarbowego (pieczątką wpływu) lub z potwierdzeniem jego złożenia, z zastrzeżeniem, że w przypadku PIT 40A nie wymaga się prezentaty/potwierdzenia złożenia,
  • Pierwszą stronę PIT wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru tego PIT (UPO),
  • Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie