https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Planują trasy Pychowicką i Zwierzyniecką z tunelami i tramwajem. Droga może przebiegać 18 metrów pod Wisłą [WIZUALIZACJE, MAPY]

Piotr Tymczak
Przy ul. Księcia Józefa, w miejscu gdzie Trasa Pychowicka przechodziłaby w Trasę Zwierzyniecką, zaplanowano wielki węzeł przesiadkowy.
Przy ul. Księcia Józefa, w miejscu gdzie Trasa Pychowicka przechodziłaby w Trasę Zwierzyniecką, zaplanowano wielki węzeł przesiadkowy. Trasa Łagiewnicka SA
Miejska spółka Trasa Łagiewnicka przeprowadzi konsultacje społeczne dotyczące budowy trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej (węzeł „Ofiar Katynia – węzeł „Ruczaj”) w dniach od 17 października do 18 listopada 2022 roku. Podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa (10 października) przedstawiono warianty proponowanych nowych dróg.

Warianty tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej

Trasę Pychowicką zaplanowano od oddanej niedawno do użytku Trasy Łagiewnickiej (kończy się na ul. Grota-Roweckiego) do ul. Księcia Józefa. Trasa Zwierzyniecka ma przebiegać od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia z tunelem pod wzgórzem św. Bronisławy, na którym znajduje się Kopiec Kościuszki. Inwestycja ma też objąć budowę linii tramwajowej z planowanego węzła w Przegorzałach na Salwator.

Obie nowe drogi miałyby pod dwa pasy w każdym kierunku.

W minionym roku przedstawiono początkowe warianty budowy nowych tras. Propozycje kolidowały jednak z budową kanału ulgi (planowany od ponad wieku), który miałby chronić miasto przed powodzią. Zaplanowano go jako odnogę Wisły omijającą zabytkowe centrum; po jego budowie Dębniki stałyby się wyspą.

- Wcześniejsze warianty 1-4 zostały negatywnie zaopiniowane przez Wody Polskie. Powstały więc warianty 5 i 6, które zostaną poddane konsultacjom. Sam Kanał Krakowski nie będzie przedmiotem konsultacji. Pozostawiamy rezerwę terenu pod kanał, tak by nie kolidował z Trasą Pychowicką - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

W przypadku Trasy Zwierzynieckiej planuje się budowę drogi z linią tramwajową albo bez niej. Jeżeli chodzi o Trasę Pychowicką, to po konsultacjach z przedstawicielami jednostek i wydziałów Urzędu Miasta odpowiedzialnych za transport oraz z radami dzielnic zapadła decyzja o tym, że wszystkie warianty dotyczące tego zadania będą brały pod uwagę budowę linii tramwajowej. Różnice mają dotyczyć propozycji przebiegu drogi.

Warianty Trasy Pychowickiej zakładają budowę drogi w tunelu pod kanałem ulgi i Wisłą (tramwaj przejeżdżałby estakadami nad powierzchnią wody) albo poprowadzenie ruchu samochodowego na mostach nad kanałem i rzeką.

- W przypadku budowy tunelu pod rzeką przejście wyznaczone zostałoby 18 metrów pod dnem koryta Wisły - wyjawił Krzysztof Migdał.

W krakowskim magistracie wstępnie szacowano, że nowe trasy Pychowicka i Zwierzyniecka mogłyby powstać ok. 2030 r. Jeżeli udałoby się zgromadzić dokumentację zgodnie z wstępnymi planami, to prace mogłyby ruszyć ok. 2025 r.

Droga dla ruchu samochodowego została udostępniona sobotniego popołudnia ok. godz. 15

Trasa Łagiewnicka otwarta dla kierowców. Wybraliśmy się na p...

FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Realista
Ale się dajecie wpuszczać w kanał, „komętatoży” — te trasy są miastu zupełnie zbędne. One są potrzebne jedynie do skręcenia kolejnych gór forsy z kieszeni podatnika.

Dlatego was nie pytają „czy” — tylko „który wariant wybieracie”, jakby to już było „z góry przesądzone”.

Chcecie, żeby jeszcze wasze prawnuki spłacały długi „miejskie” — to „róbcie tak dalej”.
:D
„Droga może przebiegać 18 metrów pod Wisłą”

Ta, jasne; dzięki temu będzie mogła kosztować ze 3 miliardy…
R
Rudy z Budy
10 października, 20:02, Zbigniew Rusek:

Niech budują te trasy bez tramwaju. Co do przedłużenia linii tramwjaowej z Salwatora, to uważam, że nie powinno tobyć aż do Przegorzał, ale do okolic Cmentarza Salwatorskiego (czyli mniej więcej o jeden przystanek). Mogłaby ta pętla być np. w okolicach skryzżowania Ks. Józefa z Malczewskiego - nie dalej niż z Wodociągową).

Kolego, czy ty oszalales? Nie da sie wybudowac tramwaju pod cmentarz salwatorski bo jest tam zbyt wysoki spadek w ciagu Al. Waszyngtona. Mozliwe jest wybudowanie kolejki zebatej ale aby to zrobic to trzeba by bylo zatrudnic Szwajcarow a to byloby zbyt drogie. Czy ty masz tam grob ze tak bardzo promujesz to rozwiazanie?

R
Rudy z Budy
10 października, 20:02, Zbigniew Rusek:

Niech budują te trasy bez tramwaju. Co do przedłużenia linii tramwjaowej z Salwatora, to uważam, że nie powinno tobyć aż do Przegorzał, ale do okolic Cmentarza Salwatorskiego (czyli mniej więcej o jeden przystanek). Mogłaby ta pętla być np. w okolicach skryzżowania Ks. Józefa z Malczewskiego - nie dalej niż z Wodociągową).

Petla powinna byc przy winnicy Srebrna Gora rak aby czlowiek mogl sobie jechac na winko i spokojnie wrocic do domu. A wogole budowa linii tramwajowej to bardzo zly pomysl. Powinno sie wybudowac linie trolejbusowa ktora jest duzo tansza w wykonaniu a ekologiczna w eksploatacji. Tylko linie trolejbusowe maja sens w miescie Krakowie ale nie stanie sie tak jak dlugo bedzie w miescie zle rzadzil Machlojski ktory ma udzialy w hutach szyn w Sosnowcu skad pochodzi i dlatego promuje w miescie tramwaje.

K
Krakus
Te trasy spowodują , że ruch tranzytowy który powinien odbywać się po obwodnicy pójdzie przez miasto . Dodatkowe zanieczyszczenie powietrza , hałas itp. Powinno wybudować się za te pieniądze metro jak w każdym innym, liczącym się europejskim mieście , a nie autostrady przez miasto.
G
Gość
Putin wam pomoże,będzie szybciej.
A
Andrzej Szydłowski
Kanał i tramwaj jest ok
Z
Zbigniew Rusek
Niech budują te trasy bez tramwaju. Co do przedłużenia linii tramwjaowej z Salwatora, to uważam, że nie powinno tobyć aż do Przegorzał, ale do okolic Cmentarza Salwatorskiego (czyli mniej więcej o jeden przystanek). Mogłaby ta pętla być np. w okolicach skryzżowania Ks. Józefa z Malczewskiego - nie dalej niż z Wodociągową).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska