Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Planują trasy Pychowicką i Zwierzyniecką z tunelami i tramwajem. Droga może przebiegać 18 metrów pod Wisłą [WIZUALIZACJE, MAPY]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Przy ul. Księcia Józefa, w miejscu gdzie Trasa Pychowicka przechodziłaby w Trasę Zwierzyniecką, zaplanowano wielki węzeł przesiadkowy.
Przy ul. Księcia Józefa, w miejscu gdzie Trasa Pychowicka przechodziłaby w Trasę Zwierzyniecką, zaplanowano wielki węzeł przesiadkowy. Trasa Łagiewnicka SA
Miejska spółka Trasa Łagiewnicka przeprowadzi konsultacje społeczne dotyczące budowy trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej (węzeł „Ofiar Katynia – węzeł „Ruczaj”) w dniach od 17 października do 18 listopada 2022 roku. Podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa (10 października) przedstawiono warianty proponowanych nowych dróg.

Warianty tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej

Trasę Pychowicką zaplanowano od oddanej niedawno do użytku Trasy Łagiewnickiej (kończy się na ul. Grota-Roweckiego) do ul. Księcia Józefa. Trasa Zwierzyniecka ma przebiegać od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia z tunelem pod wzgórzem św. Bronisławy, na którym znajduje się Kopiec Kościuszki. Inwestycja ma też objąć budowę linii tramwajowej z planowanego węzła w Przegorzałach na Salwator.

Obie nowe drogi miałyby pod dwa pasy w każdym kierunku.

W minionym roku przedstawiono początkowe warianty budowy nowych tras. Propozycje kolidowały jednak z budową kanału ulgi (planowany od ponad wieku), który miałby chronić miasto przed powodzią. Zaplanowano go jako odnogę Wisły omijającą zabytkowe centrum; po jego budowie Dębniki stałyby się wyspą.

- Wcześniejsze warianty 1-4 zostały negatywnie zaopiniowane przez Wody Polskie. Powstały więc warianty 5 i 6, które zostaną poddane konsultacjom. Sam Kanał Krakowski nie będzie przedmiotem konsultacji. Pozostawiamy rezerwę terenu pod kanał, tak by nie kolidował z Trasą Pychowicką - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

W przypadku Trasy Zwierzynieckiej planuje się budowę drogi z linią tramwajową albo bez niej. Jeżeli chodzi o Trasę Pychowicką, to po konsultacjach z przedstawicielami jednostek i wydziałów Urzędu Miasta odpowiedzialnych za transport oraz z radami dzielnic zapadła decyzja o tym, że wszystkie warianty dotyczące tego zadania będą brały pod uwagę budowę linii tramwajowej. Różnice mają dotyczyć propozycji przebiegu drogi.

Warianty Trasy Pychowickiej zakładają budowę drogi w tunelu pod kanałem ulgi i Wisłą (tramwaj przejeżdżałby estakadami nad powierzchnią wody) albo poprowadzenie ruchu samochodowego na mostach nad kanałem i rzeką.

- W przypadku budowy tunelu pod rzeką przejście wyznaczone zostałoby 18 metrów pod dnem koryta Wisły - wyjawił Krzysztof Migdał.

W krakowskim magistracie wstępnie szacowano, że nowe trasy Pychowicka i Zwierzyniecka mogłyby powstać ok. 2030 r. Jeżeli udałoby się zgromadzić dokumentację zgodnie z wstępnymi planami, to prace mogłyby ruszyć ok. 2025 r.

Droga dla ruchu samochodowego została udostępniona sobotniego popołudnia ok. godz. 15

Trasa Łagiewnicka otwarta dla kierowców. Wybraliśmy się na p...

FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska