Warianty tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej
Trasę Pychowicką zaplanowano od oddanej niedawno do użytku Trasy Łagiewnickiej (kończy się na ul. Grota-Roweckiego) do ul. Księcia Józefa. Trasa Zwierzyniecka ma przebiegać od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia z tunelem pod wzgórzem św. Bronisławy, na którym znajduje się Kopiec Kościuszki. Inwestycja ma też objąć budowę linii tramwajowej z planowanego węzła w Przegorzałach na Salwator.
Obie nowe drogi miałyby pod dwa pasy w każdym kierunku.
W minionym roku przedstawiono początkowe warianty budowy nowych tras. Propozycje kolidowały jednak z budową kanału ulgi (planowany od ponad wieku), który miałby chronić miasto przed powodzią. Zaplanowano go jako odnogę Wisły omijającą zabytkowe centrum; po jego budowie Dębniki stałyby się wyspą.
- Wcześniejsze warianty 1-4 zostały negatywnie zaopiniowane przez Wody Polskie. Powstały więc warianty 5 i 6, które zostaną poddane konsultacjom. Sam Kanał Krakowski nie będzie przedmiotem konsultacji. Pozostawiamy rezerwę terenu pod kanał, tak by nie kolidował z Trasą Pychowicką - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
W przypadku Trasy Zwierzynieckiej planuje się budowę drogi z linią tramwajową albo bez niej. Jeżeli chodzi o Trasę Pychowicką, to po konsultacjach z przedstawicielami jednostek i wydziałów Urzędu Miasta odpowiedzialnych za transport oraz z radami dzielnic zapadła decyzja o tym, że wszystkie warianty dotyczące tego zadania będą brały pod uwagę budowę linii tramwajowej. Różnice mają dotyczyć propozycji przebiegu drogi.
Warianty Trasy Pychowickiej zakładają budowę drogi w tunelu pod kanałem ulgi i Wisłą (tramwaj przejeżdżałby estakadami nad powierzchnią wody) albo poprowadzenie ruchu samochodowego na mostach nad kanałem i rzeką.
- W przypadku budowy tunelu pod rzeką przejście wyznaczone zostałoby 18 metrów pod dnem koryta Wisły - wyjawił Krzysztof Migdał.
W krakowskim magistracie wstępnie szacowano, że nowe trasy Pychowicka i Zwierzyniecka mogłyby powstać ok. 2030 r. Jeżeli udałoby się zgromadzić dokumentację zgodnie z wstępnymi planami, to prace mogłyby ruszyć ok. 2025 r.
Trasa Łagiewnicka otwarta dla kierowców. Wybraliśmy się na p...
FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

- Oto najwięksi pożeracze prądu w twoim domu!
- Horoskop jesienno-zimowy dla wszystkich znaków zodiaku
- Pokoje do wynajęcia w Krakowie. Cena? Od 600 do nawet 1500 złotych!
- Emerytury w październiku 2022. Takie przelewy będą dostawać emeryci po zmianach
- Najpopularniejsze imiona w tym roku w Krakowie. TOP 10 dla chłopców i dla dziewczynek
- Punkty karne. Nowy taryfikator punktów 2022. Co zmieniło się od 17 września?