Kraków. Tory tuż pod oknami bloku - ZDJĘCIA
Nowa linia tramwajowa Krowodrza Górka - Górka Narodowa ma stanowić w sumie około 5,5 kilometra długości. Według planów mają powstać także 23 perony tramwajowe, 3 parkingi park&ride oraz 7 obiektów inżynierskich, do których należeć ma między innymi tunel samochodowy w ciągu Opolskiej. Inwestycja ma zostać zakończona w 2023 roku.
Początkowo koszt zadania szacowano na 327 mln zł. Ostatnio urząd podawał, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.
Aktualnie mieszkańcy zmagają się z utrudnieniami związanymi ze zmianami w organizacji ruchu oraz wprowadzanymi ograniczeniami. Dodatkowo zaskakująca jest bardzo mała odległość położonych już torów od stojących od dawna w tym miejscu bloków. Jak wiadomo tak bliskie położenie torów w stosunku do mieszkań, po uruchomieniu linii może wiązać się z nieznośnym hałasem, z którym będą musieli zmagać się mieszkańcy.
Kamil Popiela z Biura Prasowego Urzędu Miasta Krakowa w informacji przekazanej od Zarządu Inwestycji Miejskich wyjaśnił, że planowane jest zamontowanie w tym miejscu ekranów akustycznych. Ponadto tory układane są na antywibracyjnych podkładach, które minimalizują uciążliwości dla otoczenia.
W Polsce, wg przepisów, za dopuszczalny poziom hałasu w środowisku dla zabudowy mieszkaniowo-usługowej i wielorodzinnej uznawane jest 65 decybeli (w dzień; w nocy ta wartość to 56 dB). Urządzenia przeciwhałasowe są stawiane tylko w przypadkach przekroczenia tych norm.
Najszczęśliwsze dzielnice w Krakowie. W nowym rankingu wygry...
- Ten obiekt całkowicie zmienił centrum Krakowa! Budowa zaczęła się 20 lat temu!
- Greckie plaże i chorwackie wody na wyciągnięcie ręki. Wakacje 30 minut od Krakowa!
- Spektakularne zdjęcia lotnicze dwóch odcinków zakopianki! Są postępy
- Horoskop na wrzesień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Niezwykła wieś z Małopolski znów jest gwiazdą internetu
Maleje liczba kredytów mieszkaniowych
