Sylwia Momot-Luzara ukończyła Akademię Górniczo-Hutniczą, kierunek zarządzanie przedsiębiorstwem. Na tej uczelni ukończyła też studia podyplomowe z zakresu negocjacji i public relations. Jest także absolwentką Executive MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego i Ecole de Management de Normandie (Francja) oraz AESE Business School (Portugalia).
Nowa kanclerz PK ma 20-letnie doświadczenie z zakresu rachunkowości zarządczej i finansów, potwierdzone certyfikatami (m.in. certyfikat BDO, potwierdzający ukończenie kursu do egzaminu państwowego na doradcę podatkowego oraz certyfikat księgowy, wydany przez Ministra Finansów, uprawniający do prowadzenia ksiąg rachunkowych i pełnienia funkcji głównego księgowego). Pracowała zarówno w sektorze prywatnym, jak i państwowym.
Ostatnio zajmowała stanowisko kanclerza Akademii Ignatianum (od grudnia 2019 r.), wcześniej (od 2013) była główną księgową tej uczelni, zaś w latach 2010-2013 - główną księgową/kwestorem Małopolskiej Wyższej Szkoły im. J. Dietla w Krakowie. W latach 2002-2010 jej kariera zawodowa związana była z firmami prywatnymi.
- Sylwia Momot-Luzara ukończyła liczne kursy i szkolenia, ma doświadczenie m.in. w pozyskiwaniu i rozliczaniu środków publicznych (m.in. NCN, NCBIR, programy ramowe fundusze strukturalne, MEiN) oraz opracowywaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów informatycznych (ERP, obieg dokumentów, obsługa studentów i pracowników, moduł HR) - informuje Małgorzata Syrda-Śliwa, rzeczniczka Politechniki Krakowskiej.
Sylwia Momot-Luzara zastąpiła na stanowisku kanclerza PK Leszka Bednarza.
Zgodnie ze Statutem i Regulaminem Organizacyjnym PK kanclerz kieruje administracją i gospodarką uczelni (z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych organów i funkcji kierowniczych), m.in.: przestrzega dyscypliny finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków, zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy uczelni oraz właściwą organizację pracy, sprawuje nadzór nad mieniem uczelni i finansami podległych jednostek oraz nad opracowaniem procedur gospodarowania mieniem PK, nadzoruje przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zapewnia sprawne działanie komputerowego systemu wspomagania zarządzania, w tym wdrażanie nowych technologii informatycznych, reprezentuje uczelnię, w szczególności w sprawach administracyjnych i gospodarczych, nadzoruje opracowywanie wniosków inwestycyjnych oraz gospodarkę nieruchomościami, inicjuje działania w zakresie racjonalizacji wykorzystania bazy lokalowej. Nadzoruje także stan dostępności architektonicznej uczelni.
- To oni tworzyli niezwykły koloryt krakowskich ulic i placów. Pamiętacie ich?
- TAK Kraków wyglądał jeszcze 15 lat temu. To rok 2007. Aż trudno uwierzyć!
- Horoskop na wrzesień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Niezwykła wieś z Małopolski znów jest gwiazdą internetu
- Zalane wioski pod Krakowem, drogami płynęły rzeki
Dlaczego tak dużo kobiet nie pracuje?
