https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ponad 14 tys. zł miesięcznie za obsługę prawną budowy linii tramwajowej Meissnera - Mistrzejowice

Piotr Tymczak
Zarząd Dróg Miasta Krakowa rozstrzygnął przetarg na obsługę prawną projektu dotyczącego budowy linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z ul. Meissnera do Mistrzejowic. Wybrano ofertę opiewającą na 797 tys. zł.

FLESZ - Co kupowali Polacy w 2020 roku?

W przetargu wpłynęła jedna oferta Kancelarii Adwokackiej z al. Płk. Beliny-Prażmowskiego z Krakowa opiewająca na kwotę 797 040 zł, w tym wynagrodzenie miesięczne - 14 760 zł. Zamawiający, Zarząd Dróg Miasta Krakowa, na to zadanie zamierzał przeznaczyć maksymalnie 969 732 zł. Złożona oferta mieściła się w tej granicy więc ją wybrano. Termin wykonania zamówienia wyznaczono na 54 miesiące od dnia zawarcia umowy.

Dlaczego obsługą prawną nie zajmą się pracownicy urzędu? - Zadanie związane z budową linii do Mistrzejowic prowadzone jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, które różni się od typowych zadań realizowanych przez ZDMK, obsługiwanych przez współpracujących z ZDMK radców i adwokatów - wyjaśniają w ZDMK. - Ponadto jego pierwszą częścią są negocjacje z instytucjami finansującymi, co tym bardziej wykracza poza doświadczenie naszych pracowników oraz zakresy umów ze współpracującymi z nami kancelariami. Do tego zadania ZDMK potrzebuje obsługi prawnej z doświadczeniem w takich projektach - co zostało dokładnie opisane w zamówieniu. ZDMK nie ma wyboru, musi pozyskać taką firmę z rynku. Aby zapewnić przejrzystość zdecydowano się na wybór firmy w drodze otwartego przetargu. Uzyskana kwota jest poniżej przygotowanej przez ZDMK - dodają.

Miasto zamierza zamówić koncepcję linii tramwajowej wzdłuż al. Słowackiego - od Nowego Kleparza do placu Inwalidów.

Kraków. Trzy oferty na koncepcję linii tramwajowej wzdłuż Al...

Przypomnijmy, że miasto podpisało umowę z konsorcjum firm PPP Solutions Polska i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu na budowę nowej linii tramwajowej, którą w 2024 r. krakowianie będą mogli szybciej dojechać do Mistrzejowic. Dzięki udzielonemu wsparciu ze strony rządu, przedsięwzięcie jest realizowane w formie partnerstwa publiczno-prywatnego, które będzie trwało 24 lata.

W ramach inwestycji powstanie nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic, od skrzyżowania ul. Meissnera z Lema, dalej ul. Meissnera, ul. Młyńską, Lublańską, Dobrego Pasterza, Krzesławicką, Bohomolca, Jancarza do istniejącej tam pętli tramwajowej. Jednym z elementów tego zadania będzie też wykonanie tunelu tramwajowego pod rondem Polsadu.

Umowa z konsorcjum firm PPP Solutions Polska i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu została podpisana na kwotę ok. 1,1, mld zł na okres 24 lat. W pierwszej kolejności wykonawca zabezpieczy finansowanie inwestycji oraz zaprojektuje przebieg trasy do Mistrzejowic (do 2022 r.), następnie po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń rozpocznie budowę (od 2022 r. do 2024 r.), ostatnim elementem zawartym w umowie jest dbanie przez okres 20 lat o wybudowaną infrastrukturę (bieżące utrzymanie od 2024 r. do 2044 r.). Po 24 latach miasto przejmie w utrzymanie torowisko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 lutego, 19:48, Gość:

Taki ładny teren...drzewka...róże...i teraz Eddie rzerzacy tramwaj który się zacina ...brak przejścia wygodnego...syf, kiła i mogiła jak na mogilskim

Będzie a nie żadny Eddie

G
Gość

Taki ładny teren...drzewka...róże...i teraz Eddie rzerzacy tramwaj który się zacina ...brak przejścia wygodnego...syf, kiła i mogiła jak na mogilskim

G
Gość
9 lutego, 12:26, jak_zwykle_bez_hejtu:

Po ostatnich wyczynach ZIKIT-u na Meissnera tam jeszcze tylko tramwaju brakuje.... przy koncepcji, ze ten tramwaj ma dojezdzac do petli na Wieczystej przepustowosc skrzyzowania Lema-Meissnera/Al.JP2 spadnie do zera..... jak juz cos to tramwaj z Meisnera powinien tunelem pod Al.JP2 jechac dalej na Lema a potem nowym mostem przez Wisle gdzies w kierunku Plaszowa !

Wystarczy śnieg i kory aż do Mogilskiego...nie rozumiem sensu likwidacji autobusow

G
Gość

Ciekawe czy kogoś będzie bronić kiedyś ta Kancelaria...

K
Kolorowe
8 lutego, 20:48, Zbigniew Rusek:

Niech zbankrutują i niech ta linia nigdy nie powstanie, gdyż wtajemniczeni twierdzą, że ona będzie kosztem już istniejącej komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia.

"Niech ta linia nigdy nie powstanie". Tu się zgodzę z przedmówcą, bo moim interesie jest to, żeby tramwaje z Huty jeździły jak jeżdżą :)

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Po ostatnich wyczynach ZIKIT-u na Meissnera tam jeszcze tylko tramwaju brakuje.... przy koncepcji, ze ten tramwaj ma dojezdzac do petli na Wieczystej przepustowosc skrzyzowania Lema-Meissnera/Al.JP2 spadnie do zera..... jak juz cos to tramwaj z Meisnera powinien tunelem pod Al.JP2 jechac dalej na Lema a potem nowym mostem przez Wisle gdzies w kierunku Plaszowa !

G
Gość

tramwaje podczas śnieżycy jak teraz to traum-waje

Z
Zbigniew Rusek

Niech zbankrutują i niech ta linia nigdy nie powstanie, gdyż wtajemniczeni twierdzą, że ona będzie kosztem już istniejącej komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska