Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Powstanie pół ścieżki rowerowej. Błąd urzędników?

Bartosz Dybała
09.02.2017 krakow ulica conrada reklamy  fot.anna kaczmarz / dziennik polski /polska press
09.02.2017 krakow ulica conrada reklamy fot.anna kaczmarz / dziennik polski /polska press Anna Kaczmarz / Dziennik Polski /Polska Press
Niedopatrzenie urzędników mogło spowodować, że powstałaby ścieżka rowerowa, która pokrywałaby się z trasą nowej linii tramwajowej.

Ulice Conrada i Opolska miały zostać przebudowane w taki sposób, aby mogła tam powstać ścieżka rowerowa, ciągnąca się od ul. Sosnowieckiej. Przetarg został jednak unieważniony, przez co inwestycja będzie musiała jeszcze długo poczekać na realizację.

Okazuje się, że kiedy urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu wybrali najkorzystniejszą ofertę, równolegle trwały procedury związane z budową nowej linii tramwajowej do Bronowic Wielkich. Jej przebieg pokrywa się z planowaną ścieżką. Stąd decyzja o unieważnieniu przetargu.

- Do takiej sytuacji nie powinno dojść. Całe szczęście, że inwestycja została podzielona na dwa etapy - przyznaje Jakub Kosek, radny miejski. Dzięki temu, jak twierdzi, ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Conrada zostanie na razie wybudowana w połowie.

- Gdyby przetarg został rozstrzygnięty, miałoby to poważne konsekwencje - nadmienia Kosek. - Ścieżka musiałaby powstać, a następnie trzeba by ją rozebrać, ale dopiero po pięciu latach, bo jest to inwestycja finansowana z pięniędzy unijnych. Przez ten czas linia tramwajowa nie mogłaby zostać wybudowana.

Przetarg unieważniono jeszcze przed podpisaniem umowy z wykonawcą. - W momencie przygotowywania i rozpisywania przetargu, nie było wiadomo, którędy poprowadzony zostanie tramwaj do Bronowic Wielkich - przyznaje Jan Machowski, kierownik biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa. Przypomina, że konsultowanych było kilka wariantów. Ten, który pokrywał się z drogą i kładką rowerową, ostatecznie wybrano niedawno.

- Realizacja linii tramwajowej do Bronowic Wielkich nabrała w ostatnim czasie rozpędu. Władze miasto chcą to zadanie wykonać jak najszybciej, aby zapewnić mieszkańcom północno-zachodnich dzielnic Krakowa dogodne połączenia komunikacją miejską do centrum i innych dzielnic - dodaje Machowski.

Dlatego podjęto decyzję, aby ścieżka rowerowa powstała w ramach budowy linii tramwajowej.

- Mamy koncepcję jej przebiegu, która uwzględniona będzie w procedowanym tam planie miejscowym - kwituje Machowski.

Zapowiada również, że inwestycja rowerowa zostanie tak przygotowana, by budowa drugiego fragmentu ścieżki mogła się rozpocząć zaraz po zakończeniu prac związanych z nową linią tramwajową.

Przypomnijmy, że ścieżka miała powstać do października przyszłego roku. Nowy termin to 2020-21.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska