https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: Prądnik kontra Ruczaj. Jaki będzie los 194?

Karolina Gawlik
To jedyna linia, którą mieszkańcy Ruczaju dojadą na Aleje
To jedyna linia, którą mieszkańcy Ruczaju dojadą na Aleje Joanna Urbaniec
Przedstawiciele Inicjatywy Górka Narodowa przedstawili Zarządowi Infrastruktury Komunalnej i Transportu swoje postulaty co do siatki komunikacji miejskiej w północnych rejonach Krakowa.

Jednym z nich jest skrócenie trasy autobusu 194 z Czerwonych Maków do ronda Grunwaldzkiego (obecnie jeździ do pętli Krowodrza Górka), by oszczędności z tego tytułu przeznaczyć na wzmocnienie linii 537 (kursującej z Dworca Głównego Wschód do Witkowic) oraz innych autobusów na terenie Prądnika Białego.

Kiedy Lucjan Kaszmirski, pasjonat komunikacji miejskiej, opublikował pomysły Inicjatywy na swojej stronie internetowej, mieszkańcy Ruczaju oburzyli się, że postulat nie został uzgodniony z nimi. Bronią obecnej trasy 194, ponieważ ten autobus jest jedynym połączeniem Ruczaju z rejonem Alej Trzech Wieszczów. Radni Dzielnicy VIII, na terenie której leży Ruczaj, walczą o zwiększenie liczby połączeń w tamtym kierunku, a nie ich likwidację.

Postulat przedstawicieli Inicjatywy Górka Narodowa został uznany przez niektórych krakowian za egoistyczny. - "194 po obecnej trasie się sprawdza. Szukajmy oszczędności inaczej niż przez zabieranie dobrej linii" - oburza się internauta Wojciech Świerkosz.

"Propozycja byłaby sensowna, gdyby oszczędności były przekazane na zwiększenie liczby kursów 194, a nie przerzucane na drugi koniec miasta" - dodaje Gregorz Marek.

O los autobusu 194 spytaliśmy w ZIKiT, który zapewnia, że na razie mieszkańcy Ruczaju mogą być spokojni. - Nie planujemy teraz skracania autobusu 194 do ronda Grunwaldzkiego - informuje Michał Pyclik z ZIKiT. - W marcu planujemy badania napełnień w komunikacji miejskiej. Wtedy będziemy mogli ocenić efekty jesiennych zmian i ewentualnie wprowadzić korekty do tras i rozkładów.

Przedwojenne cukiernie Krakowa [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kasia
"Przedstawiciele Inicjatywy Górka Narodowa przedstawili [...] "
Gratuluję autorce artykułu poprawności stylistycznej w tym pięknym wstępie. Pójdźmy dalej i napiszmy "pracownicy pracowali, protestujący protestowali". Naprawdę, mam nadzieję, że autorka nie studiuje ani nie skończyła dziennikarstwa, bo przynosi hańbę szkolnictwu wyższemu w tym kraju. No i dziwi, że każdy może się do Państwa dostać i pisać nie umiejąc. Szkoda, bo poziom ogólnie fajny. Znajdźcie kogoś do redagowania jej tekstów.
503
To dziwne że postulat wypłynął z Gorki narodowej. Bo już sąsiednich Azorów, łobzowa, biprostalu itp nie zapytali. ile ludzi jezdzi tym autobusem. do Miasta.
Ten kto wniósł ten postulat to chyba nie do konca to przemyslal.
p
prądniczanin
Zlikwidować wszystkie autobusy z Prądnika Białego i skierować jej na Ruczaj.
g
gelo2002
A może skierować 194 na Cichy Kącik? I AGH obsłużone i połączenie z Alejami, a i trasa znacznie krótsza od obecnej - skoro na Krowodrzy nie chcą tej linii...
k
krakus
skróćcie trasę 194 od Ronda Grunwaldzkiego do Cracovii. Trzeba będzie kupować zamiast jednego biletu 3 albo więcej żeby przejechać z Ruczaju pod AGH.
Jaka oszczędność dla miasta i "ułatwienie" dla mieszkańców! Za zaoszczędzone pieniądze będzie można wyremontować nowy stadion Wisły i wybudować kolejne.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska