Urzędnicy pracują właśnie nad nowym planem miejscowym dla obszaru Rybitw i Płaszowa.
- Część terenów przemysłowych ma zostać przekształcona na tereny mieszkaniowo-usługowe. W tym momencie na osiedlu Złocień już mieszka ok. 10 tys. mieszkańców. W związku z inwestycjami deweloperskimi, które są tam prowadzone, liczba wzrośnie – mówi Artur Buszek, radny miejski.
Jego zdaniem nie można dopuścić do powtórki, jaka miała miejsce np. w przypadku Ruczaju. - Najpierw powstawały osiedla, a później niezbędna infrastruktura dla komunikacji miejskiej. W tym przypadku trzeba tego uniknąć - dodaje Buszek.
Stąd propozycja, aby przedłużyć linię tramwajową z pętli Mały Płaszów do ulicy Wrobela.
- Mamy rezerwę terenową w pasie zieleni pomiędzy jezdniami. Uważamy, że ta inwestycja mogłaby w znaczny sposób ułatwić życie mieszkańcom, także tym, którzy wprowadzą się do budowanych mieszkań - dodaje Buszek.
Grupa radnych przygotowała projekt uchwały w tej sprawie. Została przegłosowana przez miejskich radnych. W ten sposób zobowiązali oni prezydenta, by podjął wszelkie możliwe działania, zmierzające do rozbudowy linii tramwajowej od pętli Mały Płaszów do rejonu ul. Wrobela.
Uchwała przewiduje również przeprowadzenie analizy przedłużenia tej linii z rejonu ulicy Wrobela aż do osiedla Złocień.
Zgodnie z zapisami dokumentu, prezydent ma przedłożyć Radzie Miasta Krakowa sprawozdanie ze swoich działań w tej sprawie do końca grudnia br.
Jak pisaliśmy na naszych łamach, urzędnicy biorą pod uwagę inwestycje tramwajowe na Rybitwach i Złocieniu. Czekają jednak na studium dla bezkolizyjnego transportu (w tym metra), które ma być gotowe do połowy grudnia tego roku. Planują natomiast tramwaj pod Wawelem - od ul. Stradomskiej do Filharmonii.
Osiedle Złocień. Nieprzejezdna ulica Domagały utrudnia życie, a nawet wpływa na bezpieczeństwo mieszkańców [ZDJĘCIA]
WIDEO: Praca sezonowa dla młodzieży. Co im daje i na co zwrócić uwagę?
Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news
