WIDEO: Trzy Szybkie
- To nie rozpoczęcie budowy północnej obwodnicy Krakowa, tylko przygotowanie placu składowego - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na węźle Modlnica pojawią się więc znaki ostrzegawcze i informujące o wyjeździe pojazdów z placu budowy. Nie jest to jednak jeszcze budowa północnej obwodnicy Krakowa. Dla tej inwestycji trwa procedura wydawania decyzji zezwalającej na realizację drogi (ZRID). Wniosek o wydanie decyzji złożony został 2 stycznia 2020 r.
- Wprowadzone oznakowanie dotyczy tymczasowego dojazdu w śladzie łącznic węzła Modlnica, przewidzianych wyłącznie dla ruchu pojazdów, które przygotują plac i będą dowozić na skład kruszywo. Będzie tu przygotowany skład kruszywa potrzebnego do budowy dróg technologicznych. Drogami technologicznymi natomiast będą się przemieszczały pojazdy budowy w trakcie realizacji inwestycji, ale to dopiero po wydaniu decyzji ZRID przez wojewodę - informuje Iwona Mikrut. - Wprowadzone zmiany organizacji ruchu potrwają do sierpnia 2023 roku - dodaje.
Przypomnijmy, że 13 listopada 2018 r. podpisano umowę na projekt i budowę północnej obwodnicy Krakowa z konsorcjum firm: tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź. Koszt zadania wynosi 1 427 968 500 zł.
Kraków. Kolejny krok do budowy północnej obwodnicy miasta. N...
Wykonawca ma przygotować projekt, wybudować drogę i uzyskać pozwolenie na użytkowanie w ciągu 47 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast w trakcie projektowania okresy zimowe były wliczane do terminu na realizację całości zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Północna obwodnica ma odciążyć ulice Krakowa od ruchu tranzytowego. Dzięki temu połączeniu, a także nowej drodze ekspresowej S7, po-wstanie nowa trasa w kierunku Warszawy i przeniesie się na nią ruch z północnej, wewnętrznej obwodnicy Krakowa, m.in. z ul. Opolskiej.
Północna obwodnica ma być dwujezdniową drogą ekspresową o długości ok. 12 km 327 m na odcinku: węzeł Modlnica (z rozbudową węzła) - węzeł Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu. W ramach inwestycji mają powstać również: trzy tunele - pod rzeką Prądnik (o długości 870 m), pod wzgórzem w Batowicach (653 m), pod wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa (98 m); 27 obiektów mostowych; 4 km murów oporowych; 20 km dróg zbiorczych dojazdowych.
- Tak wyglądał Kraków ponad 100 lat temu z lotu ptaka. Wielu z tych miejsc już nie ma!
- Luksusy? Tak mieszka arcybiskup Marek Jędraszewski [ZDJĘCIA]
- Najśmielsze pomysły "Januszów" zakupów. Zobaczcie przykłady
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Studniówka 2020. Wybieramy miss podwiązki w Małopolsce
