FLESZ - Parki kieszonkowe. Nowość w mieście
Koncepcja zakłada utworzenie na ul. Grzegórzeckiej ruchu jednokierunkowego od al. Pokoju i ronda Grzegórzeckiego do ul. Dietla. O takim rozwiązaniu mówiono już wcześniej. Na tym jednak nie koniec. Propozycja jest też taka, by przeciąć tranzyt między ul. Dietla i Grzegórzecką. Od strony ronda Grunwaldzkiego był więc tylko dojazd do rejonu wiaduktu nad ul. Grzegórzecką, w sąsiedztwie którego powstaje przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki i zaplanowano plac Grzegórzecki. Dojazd z ronda Grunwaldzkiego do ronda Grzegórzeckiego był więc możliwy ul. Podgórską. Ulica Siedleckiego byłaby jednokierunkowa (w kierunku al. Daszyńskiego). Na ulicach w tym rejonie obowiązywałaby też sektorowa organizacja ruchu z układem prawoskrętnej dostępności.
- Powinien pozostać przejazd z ronda Grunwaldzkiego do ronda Grzegórzeckiego bez objeżdżania pobocznymi drogami. Jeżeli ruch samochodowy skierowany zostanie na ulice Kopernika i Podgórską, to nie będzie tak, że kierowcy przesiądą się na rowery, tylko dalej będą stać w korkach. Powinien więc być pozostawiony przejazd ulicą Dietla i dalej Grzegórzecką, nawet gdyby to zostało dopuszczone, ale z ograniczeniami np. czasowymi - przekonywał jeden z uczestników konsultacji.
Mieszkańcy dopytywali też, dlaczego na odcinku od ronda Grzegórzeckiego do ul. Dietla nie można było tramwaju schować pod ziemię, dzięki czemu pojawiłaby się dodatkowa przestrzeń. Przedstawiciele miasta odpowiadali, że ul. Grzegórzecka to starorzecze Wisły i jest tam wysoki poziom wód gruntowych, dlatego realizacja inwestycji pod ziemią byłaby dużym wyzwaniem inżynieryjnym.
Przypomnijmy, że w grudniu urzędnicy pokazali wizualizacje nowego placu Grzegórzeckiego z zielenią i rozwiązaniami projektowymi przystosowującymi to miejsce do zmian klimatu (m.in. zielone dachy, wykorzystywanie wód opadowych - wiaty przystankowe w formie "lejków" gromadzących deszczówkę oraz ogrody deszczowe, zwiększenie zacienienia).
Plan jest też taki, by istniejący targ warzywny przy Hali Targowej został przykryty zielonym dachem. Takie rozwiązanie ma pozwolić na "podwójne" wykorzystanie przestrzeni - na poziomie 0 nadal będzie funkcjonował targ, dach natomiast miałby pełnić funkcję dodatkowego zielonego placu miejskiego.
Założenie jest takie, by budowa placu Grzegórzeckiego rozpoczęła się w połowie 2022 r. Finał prac zaplanowano na 2023 r.
- Nowy sklep w Chrzanowie. Wielkie centrum wyposażenia wnętrz już otwarte!
- Przepych i luksus! Najpiękniejsze i najdroższe mieszkania do kupienia w Krakowie
- Ponad pół tysiąca niechcianych aut na miejskim parkingu. Są perełki
- Gdzie w Krakowie można zrobić najtańsze zakupy? Od 258 do 380 zł za koszyk 50 towarów
- Wielkie otwarcie Ogrodu Świateł. Widowiskowe iluminacje przyciągnęły tłumy!
- Trzecia dawka szczepionki - objawy. Co się dzieje po trzeciej dawce? [LISTA]
