Zobacz także: Próba obciążeniowa ronda Ofiar Katynia (ZDJĘCIA)
Jak przyznają urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, testy wykazały, że wiadukt jest w 100 procentach bezpieczny. Nie oznacza to jednak, że kierowcy mogą już na niego wjeżdżać. Teraz nadzór budowlany ma 30 dni na wydanie decyzji o dopuszczeniu go do ruchu.
Jednocześnie do użytku oddany ma zostać tunel pod rondem. - Przejazd podziemny też jest już niemal gotowy, do zrobienia pozostało jeszcze tylko asfaltowanie dojazdów do tunelu - dodaje Pyclik.
Tymczasem już teraz kierowcy mogą jeździć po całym poziomie "0" - czyli wokół ronda, które zostało uruchomione w sobotę. Estakada nad rondem ma 426 metrów długości (dla porównania estakada na ulicy Nowohuckiej ma 116 metrów). Doliczając najazd i zjazd - cały obiekt ma w sumie 621 metrów długości.
Jak dodają jednak urzędnicy z ZIKiT, w zależności od różnych warunków atmosferycznych, jej długość może zmieniać się nawet o 16 cm. Na wiadukcie są po dwa pasy w każdym kierunku oraz chodnik awaryjny (nie mogą chodzić jednak po nim piesi), co daje łącznie prawie 21 metrów szerokości. W
najwyższym punkcie estakada ma 7 metrów wysokości. Będą mogły się po niej poruszać pojazdy o masie nie przekraczającej 50 ton.
Konkurs fotograficzny "Mamo, tato, zrób mi portret". Weź udział i zgarnij nagrody!
Wybieramy najpiękniejszy rynek w Małopolsce! Weź udział w plebiscycie i oddaj głos!
Wielka galeria! Zobacz archiwalne zdjęcia strojów Wisły Kraków z ostatnich stu lat!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!