Kraków. Rozbiorą stary wiadukt kolejowy nad ulicą Kopernika [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Zaktualizowano 
Już wkrótce, bo w poniedziałek (16 września) rozpocznie się rozbiórka starego wiaduktu kolejowego nad ul. Kopernika. Na około dwa tygodnie zamknięty zostanie przejazd pod tym obiektem (z wyjątkiem karetek).

W związku z planowanymi pracami we wtorek i środę (18 i 19 września) przejazd będzie całkowicie zamknięty dla ruchu samochodowego, w tym karetek. Ruchem pieszych i rowerzystów sterować będą pracownicy budowy. W czasie najtrudniejszych prac dostęp do obiektu będzie czasowo wstrzymywany.

W pozostałe dni samochody osobowe będę kierowane objazdem przez ul. Strzelecką, a przejazd drogowy dostępny będzie tylko dla karetek i transportu pacjentów. Rowerzyści i piesi będą mogli swobodnie korzystać z drogi pod wiaduktem.

Prace związane z wiaduktem są częścią inwestycji obejmującej dobudowę dodatkowych torów na odcinku od ul. Miodowej do ul. Kopernika (ok. 850 m). Na tym odcinku będą wiec dwie pary torów, które zostaną ulokowane na powstających estakadach w miejscu nasypu, który jest rozbierany.

Inwestycja realizowana jest w ramach prac na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Powstaje m.in. dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, dwa dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą. Zgodnie z podpisaną umową z PKP PLK wykonawca ma 48 miesięcy na realizację inwestycji. Termin ten wypada na kwiecień 2021 roku. Większość prac budowlanych ma zostać wykonana do końca 2020 roku.

Na przebudowywanym odcinku od ul. Miodowej do ul. Kopernika znajduje się zabytkowy wiadukt nad ul. Grzegórzecką, który miał być poszerzony, tak by zmieściły się na nim dodatkowe tory. Ostatnio wyszło na jaw, że PKP PLK rozważa rozebranie wiaduktu i zbudowanie go na nowo. Miałoby tak się stać ze względu na bardzo zły stan fundamentów oryginalnej konstrukcji. Ta koncepcja wzbudziła wielkie kontrowersje wśród mieszkańców. Na wyburzenie nie zgadzają się władze konserwatorskie.

Czytaj także

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Rozbiorą stary wiadukt kolejowy nad ulicą Kopernika [ZDJĘCIA] - Dziennik Polski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wtorek i Środa to 17 i 18 września a nie 18 i 19 ...

G
Gość

Chyba żart, nie pozwalają rozebrać zepsutego starego brzydkiego mostu

l
ludek taki sobie

Ja rozumiem że jest konieczność modernizacji linii kolejowej i nie mam z tym problemu ale ten wiadukt to 160 letni zabytek sztuki inżynierskiej. jak to jest że nie da się wyburzyć np hotelu cracovia bo ma więcej niż 50 lat i on jest zabytkowy a 160 letni wiadukt już można? to samo tyczy się budynków mieszkalnych gdzie jest problem z prostym ociepleniem którego wykonania zabrania konserwator? gdzie jest równość wobec prawa?

t
tomasz

2 tygodnie... a jak się ogląda filmy z zachodniej Europy to potrafią wiadukt 4 pasmowy nad autostradą rozebrać w niecałe 24 godziny....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3