https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków rozkopany, trwa wielka inwestycja kolejowa w centrum miasta

Anna Hankus
Przebudowa odcinka kolejowego Kraków Dworzec Towarowy - Rudzice powoli nabiera tempa. Inwestycja bardzo zmieni centrum Krakowa. Największe zmiany widać już na nasypach kolejowych pomiędzy Grzegórzkami a Kazimierzem i Starym Miastem. Na jakim etapie są prace oraz jak ma wyglądać ostatecznie inwestycja?

Pierwsze etapy inwestycji rozpoczęły się już w lipcu. Wtedy rozpoczęło się zabezpieczanie wiaduktu nad ul. Grzegórzecką i sprzątanie nasypu kolejowego biegnącego przez Kazimierz. To jednak dopiero początek prac, które obejmą prawie dwudziestokilometrową trasę od krakowskiego dworca towarowego do Rudzic.

Aktualnie budowa postępuje najszybciej w okolicach ulicy Grzegórzeckiej i na Kazimierzu. Prowadzone tam prace w całości odsłoniły stary nasyp kolejowy. Prace objęły także okolice ul. Siedleckiego. Najwięcej dzieje się jednak przy ul. Blich, która ze względu na rozmach prac jest chwilowo nieprzejezdna.

W planach jest również kilka bardziej złożonych obiektów. Odcinek nasypu kolejowego od ulicy Kopernika do Miodowej stanie się estakadą kolejową, na której dobudowana zostanie dodatkowa para torów. Równocześnie na Wiśle powstaną dwa prawie dwustumetrowe mosty.

Pozostałe prace również będą zakrojone na szeroką skalę. W planach jest m.in. przebudowa czterech stacji kolejowych (Kraków Łobzów, Prokocim, Kokotów i Węgrzce) oraz budowa dwóch nowych. Będą to Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Na odcinku od Krakowa Głównego do Płaszowa pojawi się również dodatkowa para torów, wprowadzona z myślą o kolei aglomeracyjnej.

Całość inwestycji pochłonie 966 mln złotych i potrwa do 2020 roku. W połączeniu z innymi podobnymi pracami prowadzonymi w Krakowie ma znacząco skrócić czas dojazdu do miast w aglomeracji, ale również np. do Katowic.

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 18

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty
boi sie bohater konfrontacji z pracownikami PLK ktorzy niszcza zabytkowy charakter miasta,udaje ze nie widzi ogromnych pylonow na nowym moscie w Hucie ktore dewastuja walory widokowe tamtego regionu o ktore tak stanowczo sie niedawno upominal likwidujac oswietlenie na nowohuckim stadionie.Czyzby w ten sposob nadrabial swoja nieudolnosc w sprawach w ktorych powinien rzeczywiscie interweniowac?
G
Gosc
Co powstanie pod tym napsiem?bez monitoringu powstana tam slumsy z zulami i graffiti .Dobrze ze miasto buduje ale trzeba z glowa .
o
observer
Czy teren inwestycji został wcześniej sprawdzony przez archeologów? to jest zabytkowe centrum Krakowa i każdy ruch łopatą powinny poprzedzić te badania. Może wiele cennych artefaktów z przeszłości bezpowrotnie zginie pod łyżkami koparek. a to byłaby zbrodnia na kulturze i historii miasta.
G
Gosć
Nie wie ktoś kiedy pojadą tramwaje ulicą Grzegórzecką ? W tekście niestety nie ma tej informacji.
B
Bieżanów też
Błąd. Stacja Kraków Bieżanów też zostanie zmodernizowana.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska