Pierwsze etapy inwestycji rozpoczęły się już w lipcu. Wtedy rozpoczęło się zabezpieczanie wiaduktu nad ul. Grzegórzecką i sprzątanie nasypu kolejowego biegnącego przez Kazimierz. To jednak dopiero początek prac, które obejmą prawie dwudziestokilometrową trasę od krakowskiego dworca towarowego do Rudzic.
Aktualnie budowa postępuje najszybciej w okolicach ulicy Grzegórzeckiej i na Kazimierzu. Prowadzone tam prace w całości odsłoniły stary nasyp kolejowy. Prace objęły także okolice ul. Siedleckiego. Najwięcej dzieje się jednak przy ul. Blich, która ze względu na rozmach prac jest chwilowo nieprzejezdna.
W planach jest również kilka bardziej złożonych obiektów. Odcinek nasypu kolejowego od ulicy Kopernika do Miodowej stanie się estakadą kolejową, na której dobudowana zostanie dodatkowa para torów. Równocześnie na Wiśle powstaną dwa prawie dwustumetrowe mosty.
Pozostałe prace również będą zakrojone na szeroką skalę. W planach jest m.in. przebudowa czterech stacji kolejowych (Kraków Łobzów, Prokocim, Kokotów i Węgrzce) oraz budowa dwóch nowych. Będą to Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Na odcinku od Krakowa Głównego do Płaszowa pojawi się również dodatkowa para torów, wprowadzona z myślą o kolei aglomeracyjnej.
Całość inwestycji pochłonie 966 mln złotych i potrwa do 2020 roku. W połączeniu z innymi podobnymi pracami prowadzonymi w Krakowie ma znacząco skrócić czas dojazdu do miast w aglomeracji, ale również np. do Katowic.
Follow https://twitter.com/gaz_krakowskaWIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 18
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
