Za nami pierwsze prace, które polegały na wyburzeniu budynków magazynowych znajdujących się w okolicy ulic Powstańców. Oczyszczone z drzew zostały nasypy kolejowe na odcinku od nieczynnego obecnie przystanku Kraków-Zabłocie do ul. Powstańców Wielkopolskich. W ramach inwestycji zostanie ponadto przebudowana stacja Kraków-Krzemionki przy ul. Za Torem. Powstanie tu parking dla samochodów i przejście podziemne łączące perony. Po drugiej stronie łącznicy zmodernizowana zostanie stacja Kraków-Zabłocie. Tu parkingi będą dwa i przejście podziemne. Ponadto powstanie droga dojazdowa wzdłuż nasypu, połączona rondem z ulicami Przemysłową i Lipową.
Dzięki łącznicy pociągi jadące z Krakowa do Skawiny i Zakopanego nie będą musiały, tak jak ma to miejsce obecnie, dojeżdżać do stacji Kraków Płaszów i po zmianie kierunku jazdy kontynuować podróż. Według kolejarzy podróż skróci się nawet o 20 minut. Koszt inwestycji szacuje się na 330 mln zł.
Źródło: Gazeta Krakowska
