https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Siedem firm zgłosiło się do budowy linii tramwajowej Meissnera-Mistrzejowice

Piotr Ogórek
Nowa linia tramwajowa będzie przechodzić przez rondo Młyńskie
Nowa linia tramwajowa będzie przechodzić przez rondo Młyńskie Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Siedem firm zgłosiło się do dialogu konkurencyjnego na budowę linii tramwajowej z Meissnera do Mistrzejowic. Linia ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Właściwy dialog, do którego zostaną dopuszczone trzy firmy, potrwa ok. 15 miesięcy, a firma która po nim zostanie wyłoniona wybuduje linię i będzie jej operatorem. Miasto będzie płacić za dostęp do niej.

Kraków planuje zrealizować budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap IV w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Zadaniem wykonawcy będzie budowa i utrzymanie linii tramwajowej łączącej ulicę Janusza Meissnera z Mistrzejowicami. Obecnie prowadzony będzie dialog konkurencyjny, do którego zgłosiło się siedem podmiotów.

Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona wybuduje odcinek sieci tramwajowej (około 4,5 km) od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, zrealizuje 940-metrowy tunel pod rondem Polsadu. Umowa z nią zostanie zawarta na okres 24 lat (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa, 20 lat – eksploatacja). Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie „opłaty za dostępność”, po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji.

Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym został złożony przez:

1) NDI Projekt 101 Sp. z o.o.,
2) VARDUN Sp. z o.o.,
3) Via North Sp. z o.o.,
4) Emsworth Investments Sp. z o.o.,
5) Mota-Engil Central Europe PPP Roar Sp. z o.o.,
6) Konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o. (partner), FBSerwis S.A. (partner),
7) Konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).

Spośród tych firm, zostaną wybrane trzy, które wezmą udział w dalszej części postępowania. To z nimi będą prowadzone negocjacje dotyczące warunków finansowych. Firmy, które złożyły wniosek będą sprawdzane pod kątem posiadanego doświadczenia, kadry inżynierskiej, możliwości finansowych.

Jesienią zeszłego roku ZIKiT prowadził tzw. dialog technologiczny, w którym sprawdzał, czy na rynku jest zainteresowanie realizacją projektu PPP. Do dialogu zgłosiło się wtedy 7 wykonawców: Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut Anonim Sikreti S.A. Oddział w Polsce, Colas Project, Budimex S.A., NDI S.A., STRABAG sp. z o.o., ZUE S.A., Mota-Engil Central Europe S.A., które po przeprowadzonym postępowaniu potwierdziły dalsze zainteresowanie projektem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zorro
ta linia to efekt megalomanii pewnego włodarza miasta z tego regionu...jego ego sięga stąd aż do Zatoki Gdańskiej....ludzie na konsultacjach w sprawie tej linii byli zdecydowanie przeciw.
g
gryzmoł
Umiesz po polsku pisać , słoiku ?
K
Krak
Ty widzę bredzisz w kółko o tym samym Zwiększ dawki leków bo póki co nie działają
p
pierdzismoł
...ty srakowianin!!!!.....słoma z bytów ci wystaje....i mućkę na balkonie zaparkowałeś....
z
zorro
Dokładnie, niestety niektórzy włodarze miasta to megalomani słuchający tylko własnego ego...
Z
Zty
Będzie więcej problemów niż pożytku z tego "partnerstwa"
g
gryzmoł
My , krakowianie , wolimy tramwaje . Miłośnicy autobusów , możecie zmienić adres .
G
Gość
Wolałbym, gdyby w ogóle nie wybudowano tam tramwaju, ponieważ - jak mówią wtajemniczeni - powstałby on kosztem autobusów, a to jest niedopuszczalne. Autobusy kursują zbyt rzadko, więc trzeba dodać autobusów oraz wreszcie dać im pierwszeństwo na sygnalizacjach (zlikwidować "czerwone fale" dla autobusów i wybudować przejścia podziemne pod jezdniami, którymi kursują autobusy) a tramwaje - do piachu. Tramwajów już jest w Krakowie za dużo i niedługo dojdzie do tego, że ktoś, kto woli autobus od tramwaju, nie będzie mógł mieszkać w Krakowie. Precz z tramwajami.
G
Gość
.
k
krakauer
Przyśpieszenie przed wyborami ?
C
Chłopok
Ku temu docelowo to zmierza...na razie nalezalo powalczyc z ludzmi o drugim imieniu: nie da sie potemu ze nie i juz
o
opserfer
Ale będą zajebiste korki na Meissnera i skrzyżowaniu z Jana Pawła 2/Lema !!! A może by tak matoły przebudowali Lema, pociągnęli tramwaj pod Arenę, dalej przez pola i Wisłę do Nowohuckiej a potem Saską w kierunku Prokocimia. Byłoby idealne połączenie południowej i północnej części miasta !
O
Obywatel
Ja też.jestem chętny płacić za.dostęp do Krakowa....
B
Burmistrz Nowej Huty
podobnie jak budowa metra z Bronowic wiadukt przez ul.Piastowska,Krolewska,Basztowa,Dworzec Glowny,Rondo Mogilskie,Pilotow,Bora Komorowskiego,Wislicka,DH Wanda,Rondo Kocmyrzowskie,Plac Centralny do Kombinatu STP czyli po trasie o najwiekszej liczbie pasazerow a nie po terenach przyleglych do prywatnej uczelni czy zadupiach developerskich
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska