https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Sztandarowa inwestycja bez iluminacji?

Piotr Tymczak
Kraków. Sztandarowa inwestycja bez iluminacji?
Kraków. Sztandarowa inwestycja bez iluminacji?
31 sierpnia po nowej estakadzie łączącej ulice Lipską i Wielicką mają pojechać tramwaje. Okazuje się jednak, że urzędnicy nie przewidzieli odpowiedniego nocnego oświetlenia na tym mierzącym około 600 metrów obiekcie.

Estakada Lipska - Wielicka to największy tego typu obiekt konstrukcyjny w Polsce. - Podczas projektowania dążono do minimalizacji kosztów całej inwestycji. A iluminacja to element dodatkowy, za około 1 mln zł - wyjaśnia Krzysztof Migdał z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Przypomina, że estakada jest bardzo drogim obiektem (koszt całej inwestycji to ok. 150 mln zł) i nie powstałaby, gdyby nie wsparcie unijne.

Urzędnicy cały czas rozważają jednak wprowadzenie iluminacji. - Jesteśmy przed podjęciem ostatecznej decyzji w tej sprawie - informuje Piotr Hamarnik z ZIKiT. - Prace zostałyby wykonane w ramach robót uzupełniających. Nie trzeba byłoby rezerwować dodatkowych pieniędzy, ponieważ kwota około 1 mln zł może zostać wyasygnowana w ramach kontraktu. Doprecyzowujemy kwestie techniczne. Wszystko powinno się wyjaśnić w najbliższych dniach - dodaje Hamarnik. 

Na estakadzie jeszcze nie oszlifowano szyn. Potrzeba na to ok. 150-200 tys. zł. Krzysztof Migdał informuje, że ma to być zrobione. - Szlifowanie to element prac, które nie są obligatoryjne, ale poprawiają warunki przejazdu - przyznaje Migdał.  W przyszłym tygodniu mają się również odbyć próby dynamicznego hamowania tramwaju na estakadzie. 

Tramwaje będą kursować po estakadzie 17 metrów nad ziemią. Z tego połączenia skorzystają też rowerzyści i piesi. Rozciągają się stamtąd wyjątkowe widoki na miasto. Niestety, będą jednak je zasłaniać dwumetrowe ekrany akustyczne (do tego na wysokości budynku Poczty Polskiej nie będą one przezroczyste). Urzędnicy wyjaśniają, że ustawienie ekranów było konieczne. 
 

Źródło: Dziennik Polski

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
maracki
Wystarczy, że bombki i światełka powieszą na święta. A poza tym jeszcze tego brakowało, żeby każda estakada była iluminowana. 
t
ted
płaszow to dzielnica, a nie osiedle.jestes płaszowianką chyba  z blokówa nie od pokoleń
j
josef
Przecież to jest połączenie z Rybitwami tylko przy okazji. Estakadą będą się poruszały tramwaje jadące z Kurdwanowa i Bieżanowa w stronę centrum (9, 50). Tylko jedna linia - 11 - będzie łączyć Ruczaj z Małym Płaszowem. Druga sprawa - gdyby puścić estakadą samochody, nie uzyskałaby ona dofinansowania unijnego - 120 mln. Trzecia sprawa - oświetlenie estakady to nie iluminacja...
k
konsoks
JAR TOM, nieruchomości w strefach, atrakcyjne lokalizacje - takich okazji szukajcie. Wprawdzie wymaga to wyłożenia potężnych środków, ale daje też spore perspektywy.
P
Płaszowianka
Estakada nie jest połączeniem z Rybitwami. Płaszów jest bardzo dużym osiedlem, z którego do pracy w rejony Wieliczki, Kurdwanowa i podobnych oklic dojeżdża wiele osób. Mamy wiele basenów i parków, takie rozwiązania komunikacyjne są bardzo potrzebne.
j
jag
Bo będzie ładniej. Przaśny, szary świat pamiętamy z komuny...
K
Krakus
Do czego Wam potrzebna ta iluminacja, naprawdę musimy być aż tak warszawscy?

Czy ktoś się zastanowił jakie są koszty, montażu, eksploatacji i opłat za taką iluminację/
k
kierowca zawodowy
Bardzo fajnie ze sie cos dzieje w krakowie,powstaja nowe obiekty estakady itp. ale wydac 150ml na to by puscic tramwaj na rybitwy .....a przy okazji nie mozna by było puscic samochodów ktore sa w pracy ..kurierów taxi zaopatrzeni na specjalnym idetyfikatorze.ile osob z rejonu kurdwanowa kozłowka prokocimia rrzaski wieliczki pracuje na rybitwach????? 1000-2000 tys ludzi i dla nich wydajemy 150ml i zapominamy o osiwtleniu ludzie...A moze by wypadało baseny budowac obiekty sportowe parki ławki montowac .......ale nie zikit bedzie sie chwalił swoja głupata!!!!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska